پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/22 19:11
کد خبر: 1057

گلشیفته فراهانی | جنجال خوش گذرانی لاکچری گلشیفته فراهانی + تصاویر

تازه ترین تصاویر از گلشیفته فراهانی و زهرا امیر ابراهیمی در صحرا را در زیر تماشا کنید.

گلشیفته فراهانی با نام شناسنامه‌ای «رهاورد فراهانی» (زاده ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران) 

 

هنرپیشه،خواننده و نوازنده اهل ایران است. گلشیفته فراهانی در ۳۵ فیلم نقش داشته است که بسیاری از آن‌ها در جهان شناخته شده‌اند.  گلشیفته فراهانی در فیلم درام درباره الی (۲۰۰۹) درخشید. پس از این فیلم،  گلشیفته فراهانی  هرگز در ایران کار نکرده است. 

 

گلشیفته فراهانی   خطاب به زهرا امیر ابراهیمی نوشت: 

به تو افتخار میکنم، به شجاعت، صداقت، زیبایی، هوش و استعداد بی حدت

 

از پل صراط تبعید با متانت تمام رد شدی. هرچند سوختی، ولی از خاکسترت ققنوسی در آمد که به حق شایسته تعظیم و ستایش بی دریغ از تو است و بس..

 

[[[[[[[[[[[[[[[[[[ (1)

 

[[[[[[[[[[[[[[[[[[

 

 

8e0d002f-f4a1-4027-8919-3d358add375f

 

گلشیفته فراهانی و زهرا امیر ابراهیمی در جشنواره کن 2017

گلشیفته خطاب به زهرا امیرابراهیمی: چقدر به تو افتخار می‌کنم زیباترین!

گلشیفته فراهانی  در واکنش به حضور زهرا امیرابراهیمی در فستیوال فیلم «کن» نوشت: چقدر به تو افتخار می‌کنم زیباترین!

فراهانی در آخرین پست خود در اینستاگرام به تمجید از زهرا امیرابراهیمی به خاطر حضورش در جشنواره کن پرداخت و نوشت: «تهران تابو با بازى زهرا امیرابراهیمى. چقدر به تو افتخار می‌کنم زیباترین!»

 

1mEkJsUm3yxK

 

نام اصلی : رهاورد فراهانی

زمینه فعالیت : سینما و تئاتر

تولد :  ۱۹ تیر ۱۳۶۲

والدین : بهزاد فراهانی،فهیمه رحیم‌نیا

ملیت : ایران

پیشه : بازیگری، نوازندگی و خوانندگی

سال‌های فعالیت : ۱۳۷۶ تا کنون

همسر(ها) : امین مهدوی (۱۳۸۴ تا کنون)

رهاورد (گلشیفته) فراهانی ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران و در خانواده ای هنرمند متولد شد. وی یک خواهر (شقایق ‌فراهانی، لیسانس نقاشی، بازیگر) یک برادر (آذرخش، لیسانس موسیقی، کاریکاتوریست) دارد. خانواده فراهانی یک ‌فرزند خوانده معروف نیز دارد. اردشیر رستمی کاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه ‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر‎ ‎و بازیگر‎ ‎است.

او چندی پیش در سریال شهریار، در نقش شاعر شهیر آذری بازی کرد. پدرش بهزاد فراهانی متولد ‌‌۱۳۲۳، اصلیت فراهانی (اراک) دارد و از جمله بازیگران مطرح تئاتر و سینمای کشور پیش و پس از انقلاب است که ‌عمری را در رادیو گذرانده و مادرش فهیمه رحیم نیا متولد ۱۳۲۶ تهران و فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی از ‌دانشگاه‎. D.E.A ‎علوم انسانی استراسبورگ فرانسه است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۷ در گروه هنر ملی ‌و فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۴۹ به عنوان بازیگر در فیلم “تجاوز” آغاز کرد.

 

وضعیت خانوادگی‎‎‌

‌آن زمان که گلشیفته به دنیا آمد، خانواده فراهانی دیری از بازگشت شان به ایران نگذشته بود. بهزاد فراهانی سال ۵۳ به ‌دلیل مشکلاتی که برای ادامه کار در ایران می دید و به دلیل نگاه سیاسی اش به فرانسه مهاجرت کرد و پس از انقلاب ‌به ایران بازگشت، اما فضا برای هنرمند سیاسی چپ هنوز باز نشده بود.

خانواده در شرایط بد مالی به سر می بردند و ‌پدر خانواده با کارهای گوناگون از جمله مسافرکشی یا مترجمی سعی داشت تا چرخ زندگی خانواده را بچرخاند. اسم ‌گلشیفته در شناسنامه “رهاورد” ثبت شده، این بدان دلیل است که نام گلشیفته از سوی ثبت احوال در آن زمان مناسب ‌تشخیص داده نشده بود. در خانه و میان دوستان گلی صدایش می کنند، اما وی با نام گلشیفته در ایران شناخته شد. ‌کودکی اش در یوسف آباد گذشت، پنج ساله بود که آموزش موسیقی و پیانو را آغاز کرد.

 

از علاقه به موسیقی تا ایفای نقش در درخت گلابی‎‎‌

‌کودکی بسیار پرتحرک و شیطان بود، اما به موسیقی علاقه ای خاص داشت. در سال ۶۸ که پدرش دوباره توانست ‌وارد عرصه سینما- تئاتر شود، او نیز در کنار پدر به ایفای نقش در چند تئاتر عروسکی پرداخت. او در ۱۲ سالگی به ‌هنرستان موسیقی رفت. برای اولین بار در ۱۴ سالگی برای بازی در نقش “میم” در فیلم درخت گلابی ساخته داریوش ‌مهرجویی به بازی گرفته شد.

سال قبل از آن خواهر بزرگتر وی شقایق در فیلم “لیلا” ساخته دیگر داریوش مهرجویی ‌بازی کرده بود. نقش موثر در بازی گرفتن از این دو جوان را محمدرضا شریفی نیا برعهده داشت، او به عنوان دستیار ‌کارگردان، بازیگران را به مهرجویی معرفی می کرد.

 

بیوگرافی گلشیفته فراهانی,تصاویر گلشیفته فراهانی,گلشیفته فراهانی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gd8d3