دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/01/31 13:30
کد خبر: 1215

تصویر جدید از ترانه علیدوستی و دخترش حنا

ترانه علیدوستی و دخترش حنا که بزرگ شده است در این تصاویر دیده می شوند.

به گزارش ستاره پارسی؛ ترانه علیدوستی زاده ۲۲ دی ۱۳۶۲، تهران است.ترانه علیدوستی هنرپیشه سینما و تئاتر، دوبلورو مترجم ایرانی است. ترانه علیدوستی در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی و واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده؛ و عناوین فراوان سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن، پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را گرفته است. ترانه علیدوستی در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، ترانه علیدوستی یکی از اعضای هیئت داوران بود.

ترانه علیدوستی بازیگر جوان و کاربلد سینمای ایران است که از همان ابتدای ورودش به این عرصه چشم بینندگان را خیره کرد و توانست در اولین حضورش جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را دریافت کند. در ادامه در ستاره پارسی می خواهیم تصاویری جدید از ترانه علیدوستی و دخترش حنا را برای شما قرار دهیم

 

 

بد نیست درباره بیوگرافی ترانه علیدوستی بیشتر بدانید

ترانه علیدوستی در ۲۲ دی ماه ۱۳۶۲ در خانواده‌ای هنرمند/ورزشکار به دنیا آمد. پدرش حمید علیدوستی را فوتبال دوستان حتما به یاد می‌آورند. بازیکنی که در تیم‌های هما، کشاورزی و سایپا و پیکان توپ می‌زد و در تیم ملی ایران هم هفتمین گلزن برتر تاریخ فوتبال‌مان محسوب می‌شود.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

مادرش نادره حکیم الهی مجسمه ساز و سنگ تراش است و ترانه از همان کودکی در محیطی فرهنگی و مدرن، زندگی کردن را تجربه کرد. در سال ۱۳۶۵ به واسطه حضور پدر در یکی از باشگاه‌های فوتبال آلمان ، آن‌ها به آلمان رفتند و ترانه تا سه سالگی در آلمان بزرگ شد.

 

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

این اتفاق هرچند به ظاهر بی‌اهمیت است و سه سالگی هم آنقدر سن کمی هست که فکر کنیم خاطره‌ای از آن به جا نخواهد ماند، اما این دوره تاثیراتی را در شخصیت ترانه علیدوستی به جا گذاشت که مهم‌ترینشان تا امروز با او مانده‌اند. اول علاقه‌اش به زبان‌های خارجی خصوصا انگلیسی و آلمانی که زمینه مطالعاتی ویژه‌ای را در پیش چشمان او گستراند و دیگری آشنایی با مدرنیته غربی درست در سال‌هایی که بنیادهای شخصیتی‌اش در آلمان درحال شکل گرفتن بود و در ادامه در شکل زیست مدرن و تفکرات آزادخواهانه و فمنیستیش نمود پیدا کرد.

درباره هرکدام از اینها مفصل صحبت خواهیم کرد اما بگذارید برگردیم به همان سال‌های کودکی و نوجوانی. همانطور که گفتیم ترانه در محیطی بزرگ می‌شد که با هنر و سینما اصلا بیگانه نبود.

اولین تجربه بازیگری او برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به همراه آورد و البته کلی جایزه ریز و درشت دیگر از جایزه منتقدان و نویسندگان بگیرید تا بهترین بازیگر جشنواره لوکارنو سوییس. (او توانست این جایگاه را تا همین امروز هم کم و بیش حفظ کند و در نظرسنجی جشنواره ترابیکا در سال گذشته یکی از ده بازیگر زن برتر سال انتخاب شود.)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ozzv4