پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/16 17:13
کد خبر: 1537

عکس جنجالی و لورفته از تتوی دست ترانه علیدوستی

علامت خالکوبی روی دست ترانه علیدوستی که تصویر آن منتشر شده است نشان مشهور جنبش فمنیستی و یک زیرشاخه شاخص آن است. جنبشی که به فعالیت برای کسب حقوق برابر برای زنان در سراسر دنیا فعالیت می کند

به گزارش ستاره پارسی؛ ترانه علیدوستی زاده ۲۲ دی ۱۳۶۲، تهران است.ترانه علیدوستی هنرپیشه سینما و تئاتر، دوبلورو مترجم ایرانی است. ترانه علیدوستی در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی و واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده؛ و عناوین فراوان سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن، پنجاه‌وپنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را گرفته است.ترانه علیدوستی در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، ترانه علیدوستی یکی از اعضای هیئت داوران بود.

 

در میان تصاویری که از نشست خبری عوامل فیلم فروشنده با حضور اصغر فرهادی، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی منتشر شد عکسی وجود دارد که در آن آستین پیراهن ترانه علیدوستی بازیگر این فیلم قدر بالاتر از معمول رفته و نقش یک تتو بر ساعد وی مشخص شده است. همین کافی بود تا این تصویر در شبکه های اجتماعی دست به دست شود اما این نشانه نا آشنا مربوط به چه چیزی است و چه معنی دارد؟
 

ترانه علیدوستی

هرچند استفاده از این نشانه در میان گروه های فمنیستی و طرفداران فمینیسم رواج دارد اما منحصر به تمام آنها نیست و جمعیت های خاص و کوچکتری از آنها نیز از همین نشانه استفاده می کنند. یکی از مشهور ترین آنها جنبشی به نام «جنبش پرو چویس pro choice» است که برای آزادی سقط جنین در سراسر دنیا فعالیت می کند.  کافی است عبارت feminist symbol  را در جسجتوی تصاویر گوگل وارد کنید

مادر وی نادره حکیم الهی سنگ‌تراش و مجسمه‌ ساز می باشد. وی یک برادر نیز به نام  پویان علیدوستی داشت که در چهارشنبه‌سوری سال 83 او را از دست داد.

 

وی با بازی در فیلم من ترانه 5 سال دارم در سال 80 با این که اولین تجربه اش در  سینما  بود توانست به خوبی دیده شود .

ترانه علیدوستی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mql82