دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/25 16:30
کد خبر: 1683

روضه‌خوانی عجیب در تلویزیون جنجال به پا کرد

بار دیگر روضه‌ خوانی عجیب در تلویزیون جنجال ساز شد

پس از ماجرای مداحی عجیب و غریب محمود کریمی در شبکه دو سیما و جنجال هایی که در پی آن درست شد این بار مداحی دیگر در ویژه برنامه شب های قدر شبکه یک سیما جنجال آفرین شد. امروز در ستاره پارسی می خواهیم ویدئوی این روضه‌ خوانی عجیب را که در تلویزیون پخش شد به نمایش بگذاریم. با ما همراه باشید

 

روضه‌ خوانی عجیب در تلویزیون

این فایل ویدئویی که از روضه‌خوانی در تلویزیون، آمده و چند روزی‌ست دست به دست می‌شود. حاشیه‌ساز شده! ادبیات آقای روضه‌خوان شباهت عجیبی به «چپ»‌ها دارد و ضد سرمایه‌داری و در حمایت از توده‎‌هاست. ادبیاتی که بیشتر از این که مذهبی باشد برآمده از فرهنگ مبارزه در شوروی‌ست!

 

ویدئو روضه‌ خوانی عجیب در تلویزیون

بد نیست بدانید ماجرای مداحی محمود کریمی در شبکه ۲ چیست

محمود کریمی که پیش از این نیز خبرساز شده بود، برخلاف منصور ارضی از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی کرده و در حرم خالی امام هشتم شیعیان که از شبکه‌های صداوسیما پخش زنده می‌شود، به روضه‌خوانی می‌پردازد. اما او اخیرا در جریان خواندن دعای ابوحمزه ثمالی حکایتی را طرح کرده که براساس آن، فردی با امام سوم شیعیان به صورت شرطی «تخته‌نرد» بازی کرده و باخته است.

روایتی خیالی و غیرمستند که طرح آن روی آنتن رسانه سراسری، واکنش‌های بسیاری از مومنان ارادتمند به اهل بیت، فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب را برانگیخت و انتقادات بسیاری را متوجه او و البته سازمان صداوسیما کرد تا جایی که رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر که دوران انتخابات، آشکارا به تبلیغ لیست انتخاباتی اصولگرایان پرداخته بود، در توییترش در واکنش به انتقادات طرح شده، نوشت: «محمود کریمی را نهی از منکر کنید؛ اما از دایره بیرون نندازید.»

محمود کریمی

مصطفی تاجزاده اما در واکنش به روضه‌خوانی عجیب کریمی با اشاره به حمایت حاکمیت از مداحان نوشت: «وقتی نورچشمی‌ها چک سفیدامضا، بی‌هیچ نظارت و بازخواستی بگیرند و مدح حقیقت و عدالت و ذم حق‌کشی و فساد، به تملق‌گفتن از حاکمان و هتاکی دلسوزان استحاله یابد، مداحی هم در کمال بی‌خبری نسبت‌های شرم‌آور به معصومین می‌دهد و صداوسیما با پخش آن ترهات، موجب وهن دین و استهزای اعتقادات مردم می‌شود.»

محمود کریمی

این اظهارات و انتقادات اما سبب عقب‌نشینی محمود کریمی نشد. او ضمن عذرخواهی از کسانی که به راستی متوجه اظهارات او نشده‌اند، عمده انتقادات مطرح شده را به افرادی نسبت داد که به‌زعم این مداح سرشناس، نمی‌خواهند متوجه مساله شوند؛ از این‌رو خطاب به آنان گفت: «ما ملامتی هستیم و از این چیزها و حرف‌ها زیاد شنیده‌ایم. ما اینجا قرآن هم بخوانیم، برخی ایراد می‌گیرند.»

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kopq4