چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/27 15:49
کد خبر: 1704

مهناز افشار پناهنده آمریکا شد+ جزئیات

در شبکه های اجتماعی شایعه شده است که مهناز افشار در امریکا پناهنده شده است ولی این خبر تا به حال توسط خودش تایید نشده ولی از رفتار و فعالیت های اخیر مهناز افشار می توان نتیجه گرفت که کم کم این شایعه رنگ واقعیت دارد

مهناز افشار زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ است.مهناز افشار متولد تهران است.مهناز افشار هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی به سینما نیز راه یافت.مهناز افشار در سال ۱۳۸۹ برای ایفای نقش در فیلم سعادت‌آباد، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فجر به دست آورد.

 

در  شبکه های اجتماعی  شایعه شده است که مهناز افشار در امریکا پناهنده شده است ولی این خبر تا به حال توسط خودش تایید نشده ولی از رفتار و فعالیت های اخیر مهناز افشار می توان نتیجه گرفت که کم کم این شایعه رنگ  واقعیت دارد به خود می گیرد و می توان نتیجه گرفت با همکاری مهناز افشار با MBC Persia این بازیگر دیگر به  ایران  باز نخواهد گشت.

مهناز افشار

​​همکاری مهناز افشار با MBC Persia

حضور مهناز افشار در برنامه «پرشین گات‌تلنت»  شبکه تلویزیونی  MBC Persia در استکهلم، مشخص کرد که او چهارمین داور این شو است.

 

 

او در این برنامه قرار است جایگزین صدف‌طاهریان شود؛ یعنی شخصی که صرفا به‌خاطر چند ثانیه  بازی  مقابل مهناز افشار در فیلم «هیچ‌کجا، هیچ‌کس» مدعی هنرپیشگی در  سینمای ایران  بود و البته اصل شهرتش را حتی بیش از حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای، مرهون فعالیت‌های مجازی است.

 

 

مهناز افشار که در ماههای اخیر هر بار با حاشیه‌های مختلفی در راس خبرها قرار گرفته و البته بارها بر کوتاه بودن سفرش و تصمیمش برای برگشت به ایران خبر داده بود، حالا به نظر می‌رسد دیگر تصمیمی برای بازگشت به سینمای ایران ندارد.

 

دست دادن مهناز با آرش، افشار احتمالا برنمی‌گردد

ویدیوی جدیدی از  پشت صحنه  برنامه استعدادیابی ایرانی با حضور مهناز افشار، ابی، آرش و نازنین به عنوان 4 داور این مسابقه منتشر شده که قرار هست به زودی از شبکه MBC Persian پخش شود.

 

برترین‌ها: ویدیوی جدیدی از پشت صحنه برنامه استعدادیابی ایرانی با حضور مهناز افشار، ابی، آرش و نازنین به عنوان 4 داور این مسابقه منتشر شده که قرار هست به زودی از شبکه MBC Persian پخش شود.

 

در این ویدئوی مهناز افشار با آرش دست می‌دهد و عجیب آن که او محجبه هم هست، تا زمانی که تصاویر با  حجاب  او می‌آمد این گمان می‌رفت که قصد برگشت دارد اما همین دست دادن شاید از نگاه برخی محافل تحمل نشود.

رضا صادقی

واکنش رضا صادقی به  مهاجرت مهناز افشار

رضا صادقی خواننده پاپ در گفتگو با برنامه «پشت صحنه» رادیو تهران گفت که تعریف سلبریتی به هنرمند صاحب تفکر نزدیک است، نه افرادی که شوآف دارند.

 

رضا صادقی شب گذشته در برنامه «پشت صحنه» گفت: هنر و هنرمند در کشور ما تعریف خودش را دارد و نمی‌شود آن را با تعریف جهانی یکدست کرد. سلبریتی کسی است که در سرزمین ما بیشترین اعتبار احساس و اعتبار کلام را بین مردم دارد. بزرگانی مانند استاد محمدرضا شجریان، استاد زنده‌یاد  جمشید مشایخی  و ... . آنها یک هنر، ارزش و اعتباری دارند که باعث دیدنشان می‌شود و شوآف نیستند.

 

وی ادامه داد: واژه سلبریتی، فرد مشهور و معروف و هر واژه دیگری که بخواهیم استفاده کنیم، به هنرمند صاحب تفکر نزدیک است نه فرد دچار شوآف. این هنرمند صاحب تفکر توانسته کسانی را متوجه نگاه خود کند و نظرش را به آنان ارائه کند، نه تحمیل. خیلی از سلبریتی‌هایی که ما داریم صاحب اندیشه نیستند.

 

صادقی افزود: وقتی فردی در جایگاه  رئیس جمهور  یک مملکت قرار می‌گیرد، ما انتخاب فکر می‌کنیم و نه انتخاب شخص. وقتی آقای روحانی از آزادی بیان و آسایش مردم صحبت کردند و از اینکه مردم در رفاه نسبی خواهند بود، ما دچار یک انتخاب فکر شدیم. فکری مبنی بر اینکه به آسایش و آرامش و معیشت مردم نگاه ویژه می‌شود. اما نمی‌شود که منکر مسائل شد که کشور ما هزینه‌های زیادی بابت خیلی چیزها می‌دهد. همه ما در یک سرزمین زندگی و با این  مشکلات  دست و پنجه نرم می‌کنیم.

 

این خواننده پاپ در پاسخ به پیام یکی از مخاطبان برنامه که آیا اگر جای مهناز افشار بودید، از ایران می‌رفتید، گفت: من جای خانم افشار نیستم و نمی‌دانم ایشان در چه شرایطی این انتخاب را کرده‌اند. به نظرم قشنگ هم نیست که وقتی ما از کسی شرایطش را نمی‌شنویم، داوری کنیم. من شخصا شدیداً و قویا بر این باورم که اگر جایی برای من جایگاه داشته باشد، سرزمین خودم است. شاید یک روزی بچه‌های من اگر نتوانستند اینجا درس بخوانند، برای تحصیل به جای دیگری بروند. این خیلی خوب است که فردی بتواند به جای بهتر برود اما من قرار است کنار آدم‌هایی باشم که قرار است اینجا را بهتر کنند.

 

وی همچنین درباره کنسرت‌های  موسیقی  اظهار داشت: زمان اجرا در سالن‌ها قبل از کنسرت‌ها به تهیه‌کنندگان فروخته می‌شود. یعنی اگر تهیه‌کننده‌ای برای خواننده‌اش زمان کنسرت می‌گیرد چند روز را به او می‌دهند. این Sold Out های پشت سر هم یک شوخی تبلیغاتی است.

 

«پشت صحنه» برنامه‌ای است که یک هفته درمیان به صورت زنده به تهیه‌کنندگی امیرحسین ثقفی و با اجرای مصطفی امامی روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

نیوشا ضیغمی

واکنش نیوشا ضیغمی به مهاجرت مهناز افشار

نیوشا ضیغمی بازیگر سینما شب گذشته در اولین قسمت از برنامه پشت صحنه از رادیو تهران گفت: به خاطر به دنیا آمدن فرزندم، نزدیک به دو سال است که کار نکرده‌ام اما در حال حاضر مشغول تصویربرداری سه پروژه سینمایی به صورت همزمان هستم.

 

 نیوشا ضیغمی درباره فعالیت‌های اجتماعی‌اش اظهار داشت: حدود ۴ تا ۵ سال پیش با انجمن کودکان کار آشنا شدم که این همکاری ابتدا برایم در حد یک تیزر تبلیغاتی بود. اما بعد به یکی از دغدغه‌های بزرگ زندگی‌ام شد. به نظر من  کودکان  کار یکی از بزرگترین معضلات امروز  جامعه  ما است.

 

این هنرمند ادامه داد: وقتی کودکان کار را حتی با شرایط فرزند خودم قیاس می‌کنم، می‌بینم متاسفانه

 

امکاناتی برای رشد، تربیت، بهداشت، بازی، تحصیل و خیلی چیزهایی که حق طبیعی هر بچه ای است که باید در چهارچوب یک زندگی سالم بگنجد، ندارند. آن‌ها مجبورند در کودکی کار کنند و متاسفانه تعدادشان هم در حال زیاد شدن است.

 

بازیگر  فیلم سینمایی  شوریده افزود: من نمی‌توانم کاری برای معاش آنان کنم. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که صدای این کودکان باشم. حتی اگر بخواهیم این را نمایشی یا هر چیز دیگری بدانیم، وظیفه انسانی خود می‌دانم که اینگونه باشم.

مهناز افشار

 

وی خاطرنشان کرد: هر کس یک عقیده شخصی دارد و می‌تواند این مسئله را تحلیل کند اما به هر حال بازخوردی که در جامعه از زمانی که سفیر انجمن کودکان کار شده‌ام می‌بینم، خیلی خوب است. اکثر ما فقط یک تصور داریم که این کودکان سر چهارراه گل می فروشند و کسی آنها را می برد و می آورد. واقعاً این طور نیست. خیلی از این بچه‌ها سرپرست خانواده‌هایشان هستند. در سن ۶-۷ سالگی مجبورند کار کنند تا خرج خانه را بدهند. واقعیتش این است که ما خیلی چیزها را نمی‌دانیم اما شعار دادن خیلی راحت است.

 

در پایان این گفتگو نیوشا ضیغمی در واکنش به مهاجرت مهناز افشار هم گفت: درباره کاری که خانم افشار انجام داده است، در حال حاضر من هیچ اطلاعی ندارم. اعتقاد شخصی من این است که اینجا بوده‌ام، اینجا مانده ام و در اینجا خواهم ماند. با همه اتفاقات  عجیب و غریبی  که می افتد و هر روز هم درگیرش هستیم تریجح می دهم و دوست دارم اینجا باشم. من اینجا جوانی ام را گذاشتم و با تلاش به این جایگاه رسیده‌ام و ترجیح می‌دهم که همین جا بمانم.

 

ویدیویی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که در آن مهناز افشار در کنار چند خواننده خارج از ایران، داور یک مسابقه تلویزیونی در یک شبکه ماهواره‌ای است. در توییتر فارسی کاربران با راه انداختن هشتگ مهناز افشار به این اتفاق واکنش نشان دادند و از حضور او در این برنامه انتقاد کردند.

 

آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست.

«مهناز افشار امشب در  سوئد  داور ایرانی‌ها در برنامه زنده پرشین گات تلنت! در این شرایط ایران، خصوصا در اروپا کار شما و حضور یافتن در چنین اجراهایی نهایت[...] است»،

 

«خوب اولین توییت را بعد از یک هفته قطعی با کسی که خودش را ارزان فروخت، شروع کنیم. مهناز افشار کنار ابی و آرش به عنوان داور»،

 

«مهناز افشار مدعی حب الوطن، کشورش را به دلارهای سعودی فروخت. ظاهرا از اول هم خیلی به وطن حب نداشت چون حاضر نشد بچه‌اش رو در ایران به دنیا بیاره. البته با اقدام اخیرش، علت طلاقش از یاسین رامین هم معلوم شد»،

 

«جایزه ویژه سنگ پای قزوین تعلق می‌گیره به شخصیتی که همچنان تلاش می‌کند ضمن عدم ابراز پشیمانی، ژست طلبکار هم بگیرد»،

 

«اینکه هنرپیشه ایرانی رسما جیره‌خور شبکه سعودی MBC شده، باعث باد کردن رگ آریایی کسی نمیشه؟!»،

 

«خانم مهناز افشار، شما با همکاری با شبکه سعودی mbc با دشمن ایران و ایرانی در حال شراکت هستید، به عنوان یک هموطن از شما خواهش می‌کنم در این همکاری تجدیدنظر کنید، شرف خود را به دلارهای شیوخ مرتجع سعودی نفروشید»،

 

«یکی تو دلت برای ایران می‌سوخت یکی هم امریکا، به چه قیمتی؟!»،

 

«ایرانیان سوئد همزمان با تجمعات وزین از نقد حضور بانو مهناز افشار در داوری برنامه پرشین گات تلنت غافل نمانده‌ و خاطرنشان کرده‌اند: هنوز مشخص نیست تکه پارچه حریری که این بازیگر در حین ضبط بر سر کرد بیانگر ترس از جمهوری اسلامیه و امید بازگشت به ایران یا نشانگر اعتقاد ایشان به حجاب»،

 

«روزی که مهناز افشار مقابل حب ‌الحسین یجمعنا جبهه گرفت و نوشت حب‌ الایران یجمعنا، فکرش را نمی‌کرد روزی به شبکه‌ای برود که خرجش با سعودی‌هاست؛ خیلی تلخ است هنرمند مدعی دغدغه مردم باشی و بروی زیر پرچم دشمن..! افشار به حب‌السعودی رسید و حالا کدام را باور کنیم؟ وطن‌پرستی یا  دلار  سعودی؟»،

 

«تیتر زدن: آیا مهناز افشار برای همیشه از ایران رفت؟ مگه افشار ایران بود اصلا!؟»،

 

«در زندگیم از موجودی به اندازه وطن فروش متنفر نبودم!»،

 

«خب با دیدن این عکس از مهناز افشار تو پشت صحنه پرشین گات تلنت خیال‌مون راحت شد که قصد بازگشت به کشور رو داره»،

 

«رضا صادقی خواننده پاپ در پاسخ به پیام یکی از مخاطبان برنامه که آیا اگر جای مهناز افشار بودید، از ایران می‌رفتید، گفت: من جای خانم افشار نیستم و نمی‌دانم ایشان در چه شرایطی این انتخاب را کرده‌اند. به نظرم قشنگ هم نیست که وقتی ما از کسی شرایطش را نمی‌شنویم، داوری کنیم»،

 

«بالاخره مستقیما حقوق‌بگیر سعودی‌ها شد، او پس از جدایی از همسرش، برای همکاری به یکی از شبکه‌های فارسی زبان وابسته به  عربستان سعودی  پیوست»،

 

«آدم‌هایی هستند که خداشون پوله»،

 

«ترک وطن در ازای یک میلیون یورو؟!»،

 

«سعودی‌ها که دشمنی خود را با ما مخفی نکرده و نمی‌کنند، حالا شبکه وابسته به آن ایران اینترنشنال در برنامه پرشین گات تلنت دنبال شکوفا کردن استعداد ایرانی‌هاست. معرفی می‌کنم داور محترمه مهناز افشار».

مهناز افشار

 

واکنش جالب مهناز افشار به شایعه مهاجرت از ایران 

مهناز افشار  بازیگر سینما و تلویزیون  که به خارج از کشور سفر کرده و داور استعدادیابی در یک شبکه  ماهواره  ای شده در توئیتی در پاسخ به همه گمانه زنی ها نوشت: باورهای منفی دقیقا باورند نه واقعیت.

 

برترین‌ها: مهناز افشار بازیگر  سینما و تلویزیون  که به خارج از کشور سفر کرده و داور استعدادیابی در یک شبکه ماهواره ای شده در توئیتی در پاسخ به همه گمانه زنی ها نوشت: باورهای منفی دقیقا باورند نه واقعیت.

 

منبع: شما نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39kyw2