پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/02 09:55
کد خبر: 2345

45واقعیت درباره ی زندگی جانی دپ که شمارا شگفت زده می کند+تصویر

جانی دپ از جذابترین و محبوب‌ترین بازیگران هالیوود است که کارنامه هنری پربار اما زندگی شخصی پرحاشیه‌ای دارد. نگاهی داریم به 45 واقعیت جذاب درباره زندگی او دانستنش خالی از لطف نیست.

 مادر جانی دپ " بتی سو (ولز)"پیشخدمت بود و پدرش " جان کریستوفر دپ " مهندس شهرسازی بود. او تتویی به اسم مادرش روی بدنش دارد.

 

جانی دپ هرگز اسکار نبرده است

2- با وجود فیلم‌های بسیار موفقی چون ادوارد دست قیچی و کوکایین ممکن است برای شما عجیب باشد چگونه جانی دپ تاکنون برنده هیچ اسکاری نشده است او تابه‌حال سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش اول برای فیلم‌های سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، در جستجوی سرزمین خیالی، دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه شد اما هرگز برنده نهایی اسکار نشد. از همین رو همه بر این باورند که آکادمی اسکار یک اسکار به او بدهکار است.

 

جانی دپ

 

جانی دپ زمانی مدل تبلیغاتی H&M بود

3- حدود سال‌های 1999، قبل از اینکه H&M به‌عنوان یک فروشگاه زنجیره‌ای لباس مشهور شناخته شود جانی دپ برای این شرکت سوئدی در تبلیغاتش به‌عنوان مدل حضور داشته است.

 

جانی دپ تجربه حضور در موزیک ویدئو هم دارد

4- جانی دپ حداقل در پنج موزیک ویدئوی خوانندگانی چون از جانی کش برای موزیک God’s Gonna Cut You Down، تام پتی و قلب شکنان برای موزیک Into the Great Wide Open و لمون هدز برای موزیک It’s A Shame About Ray حضور یافته است. او که از علاقه‌مندان پروپاقرص موسیقی است دراین‌باره چنین گفته: هیچ‌چیزی، هیچ چیز مهمی به‌جز موسیقی وجود ندارد. هیچ‌چیزی که ما را لمس کند، این‌قدر عمیق. موسیقی می‌تواند احساسات بسیاری را برای ما باز کند که پیش از آن نمی‌دانستیم که داریمشان.

 

او برای دوست‌دخترش موزیک ویدئو کارگردانی کرده

5- جانی دپ کار برای دوست‌دخترش ونسا پارادیس کارگردانی موزیک ویدئو ساخت. این مدل فرانسوی که خواننده و بازیگر نیز هست، موزیک ویدئوی سه آهنگش Pourtant، Que fait la vie? و La Incendie به جانی سپرد.

 

جانی دپ به شکلات حساسیت دارد.

6- از نقش‌های مشهوری که جانی دپ بازی کرده نقش ویلی ونکا در فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» است. بااین‌وجود او از زمانی که کودک بوده به‌شدت به شکلات آلرژی داشته است. او کمی که بزرگ‌تر شد با این حساسیت کنار آمد. او همچنین از دلقک‌ها، عنکبوت‌ها و روح‌ها می‌ترسید.

 

رابطه نزدیک جانی دپ و مارلون براندو

7- براندو به جانی دپ علاقه زیادی داشت و او را بزرگ‌ترین بازیگر نسل خود می‌دانست. ناگفته پیداست که جانی نیز براندو را تحسین می‌کرد. به نظر دپ بهترین بازی مارلون براندو نقش کوتاه او در فیلم روزی روزگاری در مکزیک است.

 

جانی دپ علاقه زیادی به به‌هم زدن نامزدی‌اش داشت

8- او به کسی مشهور شده که نامزدی می‌کند اما به هم می‌زند. او تابه‌حال با 4 نفر نامزد شده اما نامزدی آن‌ها سرانجامی نداشته. او به شریلین فین، کیت موس، جنیفر گری و وینونا رایدر حلقه نامزدی داد اما بعد با همه آن‌ها به هم زد.

 

جانی دپ به زبان فرانسه مسلط است.

9- با وجود ترس جانی دپ از تعهد و ازدواج، او زمانی عاشق بوده است. گفته می‌شود، جانی زبان فرانسه را فقط به این دلیل یاد گرفت که بتواند با پدر و مادر ونسا پارادیس صحبت کند. او درباره ونسا چنین گفته است: " من تقریباً همان لحظه‌ای که دیدمش عاشقش شدم. آن دوران گم‌گشته بودم. او با مهربانی باورنکردنی و شعور بالایش، زندگی مرا تغییر داد."

 

جانی دپ روح و قلبی بزرگ دارد

10- جانی تمام درآمدش از فیلم تخیلات دکتر پارناسوس را به دختر تازه متولدشده بازیگر نقش مکمل فیلم هیث لجر اهدا کرد. بعدازاینکه دیگر بازیگران فیلم، جود لا و کالین فارل از ماجرا خبردار شدند آن‌ها نیز همین کار را کردند. همچنین او دارای یک دریاچه کوچک در املاک شخصی‌اش باهاماست که به احترام دوستش هیث نام‌گذاری شده است.

 

فرزندان جانی دپ همه زندگی او هستند

11- جانی و ونسا 2 فرزند دارند.: لیلی-رز ملودی که در سال 1999 و جک کریستوفر دپ سوم که در سال 2002 متولد شدند. جانی دپ بارها گفته که به دنیا آمدن دختر و پسرش دنیا را به او داده است. او یک خال‌کوبی بر روی بازویش برای پسرش جک انجام داده و درباره دخترش لی‌لی رز چنین گفته: " من این فرشته ناب، زیبا و شگفت‌انگیز را هرروز صبح که بیدار می‌شود تماشا می‌کنم... او تنها دلیل من برای بیدار شدن هرروز صبح و تنها دلیلم برای نفس کشیدن است. هر چیز دیگری به‌جز او برایم بی‌ارزش است."

 

12- جانی دپ در 15 سالگی مدرسه را رها کرد تا موزیسین راک شود. پس از دو هفته او دوباره به مدرسه برگشت اما مدیر مدرسه او را قبول نکرد و به او توصیه کرد که به دنبال رؤیایش در موسیقی برود.

 

جانی دپ و نیکلاس کیج

جانی دپ و نیکلاس کیج

 

ورود جانی دپ به دنیای بازیگری

13- جانی دپ در سال ۱۹۸۳ با آنی آلیسون ازدواج کرد. گفته می‌شود همسرش او را به نیکلاس کیج معرفی کرد پس از ملاقات با نیکلاس، جانی دپ تصمیم می‌گیرد شانس خود را در دنیای سینما و هالیوود نیز امتحان کند. نیکلاس کیج حتی مدیر برنامه‌ای نیز برای او استخدام می‌کند و این‌چنین شد که او وارد دنیای بازیگری شد

 

14- 2 سال بعد جانی و آنی آلیسون از هم جدا شدند و کمی بعد جانی دپ با جنیفر گری نامزد کرد که این نامزدی هم به هم خورد.

 

آشنایی جانی دپ و وینونا رایدر

15- در حین فیلم‌برداری فیلمی جانی دپ با وینونا رایدر آشنا شد و روی بازوی راستش Winona forever را خال‌کوبی کرد، اما هنگامی‌که آن دو از هم جا شدند آن تتو را به wino forever تبدیل کرد.

 

16- جانی دپ در سال ۱۹۹۴ با سوپر مدل بریتانیایی به نام کیت مس در رابطه بود که بعد از ۴ سال رابطه آن دو آن سر ماجراهایی به هم خورد.

 

17- جانی دپ و ونسا پارادیس در سال ۲۰۱۲ خبر جدایی‌شان را رسماً اعلام کردند.

 

18- جانی دپ روی تنش حدوداً ۲۰ خال‌کوبی دارد که تعدادی از آن‌ها نام مادر و فرزندانش است.

 

جانی دپ روی جلد مجله پیپل

 

جانی دپ به‌عنوان جذاب‌ترین مرد سال

19- جانی دپ چشمانی مشکی و گونه‌هایی برجسته دارد و بی‌دلیل نیست که دو بار به‌عنوان جذاب‌ترین مرد سال برگزیده شده است. او در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۹ به‌عنوان جذاب‌ترین مرد معاصر توسط مجله پیپل انتخاب شد. او همچنین به خاطر لباس‌های عجیب غریب و منحصربه‌فرد و تتوهای فراوانش معروف است.

 

20- علاقه شدید جانی دپ به موسیقی برای همه آشکار است. بااین‌وجود تعداد زیادی از طرفدارانش نمی‌دانند که او با گروه موسیقی اوئیسیز از مشهور‌ترین گروه‌های انگلیسی همکاری کرده است. او در یکی از آلبوم‌های این گروه به نام «اکنون اینجا باش» نوازنده بوده است. این آلبوم در دوران خود توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین فروش را به دست آورد.

 

جزیره اختصاصی جانی دپ

جزیره اختصاصی جانی دپ

 

جزیره شخصی جانی دپ در باهاما

21- جانی دپ بی‌شک از بازیگران ثروتمند هالیوود به شمار می‌آید. او برای مالک یک جزیره شخصی که در سال ۲۰۰۴ با ۳.۶ میلیون دلار آن را خرید. این جزیره دارای شش ساحل است که جانی دپ آن را به نام دو فرزندش نام‌گذاری کرده است.

 

خویشاوندی جانی دپ با خانواده سلطنتی

 

جانی دپ با خانواده سلطنتی بریتانیا فامیل است

22- جانی دپ نه‌فقط بازیگری محبوب است بلکه با خانواده سلطنتی انگلیس نیز فامیل است. طبق گفته‌های محققی در برنامه «فکر می‌کنید چه کسی هستید؟» جانی دپ بیستمین عموزاده ملکه الیزابت دوم انگلیس به‌حساب می‌آید... به گفته او تبار اجداد جانی دپ به حدود ۵۰۰ سال قبل و دورانی که خانواده او جز خانواده سلطنتی بوده‌اند برمی‌گردد.

 

جانی دپ و اسب تک چشم

جانی دپ و اسب تک چشم

 

جانی دپ و خرید اسب تک چشم

23- او در حین فیلم‌برداری فیلم «شوالیه بی‌سر» به اسبِ شخصیت خود در فیلم دل‌بسته می‌شود و بعد از اتمام فیلم‌برداری، این اسب را برای خود می‌خرد. این اسب فقط یک چشم داشت و به آن چشم طلایی می‌گفتند.

 

سابقه دستگیری جانی دپ توسط پلیس

24- جانی دپ در سال ۱۹۹۴ به دلیل کثیف کردن اتاق یک هتل و همچنین در سال ۱۹۹۹ به دلیل حمله به یک پاپاراتزی توسط پلیس دستگیر شد. پاپاراتزی به عکاس‌هایی گفته می‌شود که به دنبال عکس‌های جذاب و کمتر دیده‌شده از افراد مشهور هستند و در این راه حریم شخصی آن‌ها را زیر پا می‌گذارند.

 

جانی دپ در فیلم دزدان دریایی کارائیب

جانی دپ در فیلم دزدان دریایی کارائیب

 

جانی دپ و دندان طلایی جک اسپارو

25- شخصیت جک اسپارو در مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب از محبوب‌ترین نقش‌های جانی دپ است. می‌خواست برای بازی در نقش جک اسپارو تعدادی از دندان‌هایش را طلا کند. تهیه‌کننده در ابتدا موافق نبود، اما سرانجام راضی شد. گفته می‌شود که جانی دپ پس از پایان فیلم‌برداری آن دندان‌ها را به‌عنوان یادگاری برای خود نگه داشته است.

 

جانی دپ بیلبورد فیلم خودش را خراب کرد

26- جانی دپ در فیلم سینمایی «خیابان جامپ ۲۱» بازی کرده است. او در یکی از مصاحبه‌های قدیمی خود گفته که به همراه دوستش یکی از بیلبورد‌های تبلیغاتی مربوط به این فیلم را تخریب کردند؛ برای شخصیت‌های بیلبورد سبیل گذاشتند و روی آن آدامس چسباندند.

 

27- " کابوس در خیابان الم " اولین فیلمی بود که جانی دپ نقش اصلی آن را بازی کرد... او نقش یکی از قربانیان " فردی کروگر " را در فیلم ایفا کرد.

 

28- جانی دپ تجربه ویراستاری کتاب را نیز دارد. او در سال 2012 با مشارکت " داگلاس بریکلی " ویراستاری کتاب "وودی گاتری " با عنوان " خانه زمین " را انجام دادند.

 

29- جانی دپ در سال 1994 به اتهام خراب کردن اتاق هتلی در نیویورک دستگیر شد؛ اما او ادعا کرد که ماجرا زیر سر یک آرمادیلو بوده است.

 

30- جانی دپ در جایی گفته: اگر کسی به خانواده‌ام یا کسانی که دوستشان دارم آسیبی برساند او را می‌خورم، ممکن است با این کار حتی 500 سال به زندان بیفتم اما بااین‌حال او را می‌خورم.

 

31- جانی دپ قرار بود در سال 1993 بجای دکتر مالکوم در فیلم " پارک ژوراسیک " ایفای نقش کند.

 

32- جانی دپ به مدت حدود 14 سال با بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی " ونسا پارادی " در رابطه‌ای عاشقانه و طولانی بود.

 

جانی دپ در فیلم تایتانیک

33- ابتدا قرار بود جانی دپ در سال 1997 بجای لئوناردو دی کاپریو نقش جک داسون در فیلم مشهور تایتانیک بازی کند اما قبول نکرد و نقش به دی کاپریو رسید.

 

34- جانی دپ در سال 1989 به اتهام توهین به پلیسی که به سروصدای بلند مهمانی‌اش اعتراض کرده بود، دستگیر شد.

 

35- چشم او از بدو تولد مبتلا نزدیک‌بینی است و خودش می‌گوید که با عمل جراحی هم معالجه نمی‌شود.

 

36- جانی دپ در جایی گفته: اگر هم‌زمان عاشق دو نفر شدید بی‌شک نفر دوم را انتخاب کنید چراکه اگر واقعاً عاشق نفر اول بودید عاشق شخص دیگری نمی‌شدید.

 

37- او در سال 2018 و در حین فیلم‌برداری فیلم " شهر دروغ‌ها " با چند نفر درگیر شد؛ بنابراین اظهارات دادگاه جانی دپ در لحظه دعوا تحت تأثیر الکل و مواد مخدر بوده است.

 

جانی دپ 2

 

کودکی عجیب جانی دپ

38- جانی دپ کودکی پیچیده‌ای داشت. او خیلی زود به مصرف سیگار و مواد مخدر روی آورد. خودش می‌گوید بارها خودش را در اتاقی حبس کرده و حتی گاهی خودآزاری کرده است.

 

39- خانواده او تا 15 سالگی به بیشتر از 20 خانه نقل‌مکان کرده بودند. کمی بعد والدینش از یکدیگر جدا شدند. او می‌گوید: وقتی صدای دعواهای پدر و مادرمان را می‌شنیدیم با برادر و دو خواهرم در این درباره صحبت می‌کردیم که قرار است چه کسی پیش کدام شان زندگی کند. جانی دپ پس از جدایی والدینش، با مادر و ناپدری‌اش زندگی می‌کرد.

 

40- جانی دپ قرار بود در سال 2005 نقش آقای اسمیت را به‌جای برد پیت در فیلم "خانم و آقای اسمیت " بازی کند.

 

جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد

جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد

 

41- جانی دپ در سال 2015 با " امبر هرد " بازیگر آمریکایی ازدواج کرد. دو سال بعد امبر هرد ضمن تقاضای طلاق، تصاویری از جانی دپ منتشر کرد و او را به خشونت فیزیکی متهم کرد؛ اما این اتهام هیچ‌وقت ثابت نشد. حتی همسران سابق جانی دپ و دخترش به دفاع از او پرداختند. اخیراً جانی دپ بابت تهمتی که امبر هرد به او زد از او شکایت کرده است.

 

42- جانی دپ در جایی گفته: ابتدای بازیگری‌ام فیلم‌های بد و مزخرفی بازی کردم، چون فکر نمی‌کردم که قرار است روزی بازیگر مشهوری شوم، پول لازم داشتم و باورم نمی‌شد که از راهی به‌جز خلاف و جنایت بشود چنین پولی درآورد.

44- سرگرمی موردعلاقه جانی دپ تماشا کردن کارتون با بچه‌هاست.

 

جانی دپ در فیلم ادوارد دست قیچی

 

جانی دپ در فیلم ادوارد دست قیچی

45- جانی دپ خودش را مدیون تیم برتون می‌داند. او معتقد است "تیم برتون " سازنده فیلم " ادوارد دست قیچی " او را از بازنده بودن نجات داده است

 

 

منبع:مستقل


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2xkqw4