دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/03 05:19
کد خبر: 2362

جوئل شوماخر کارگردان فیلم بتمن درگذشت+بیوگرافی

«جوئل شوماخر» از کارگردانان بزرگ سینمای آمریکا و سازنده دو فیلم از مجموعه «بتمن»، «پسران گمشده» و «سقوط» در سن ۸۰ سالگی در نیویورک درگذشت.

جوئل شوماخر  ، کارگردان ، فیلم نامه نویس و طراح لباس آمریکایی ، در  29  آگوست  1939  در خانواده ای فقیر ، با اصالت آلمانی ، در نیویورک به دنیا آمد. جوئل شوماخردر جوانی و نوجوانی بزرگترین تفریحش ، تماشای فیلم در سینمای محلشان بود. جوئل شوماخرپس از پایان تحصیلات دبیرستانی وارد یک مدرسه طراحی شد و در آنجا به یادگیری طراحی ویترین و طراحی دکور اتاق پرداخت. شغلی به عنوان طراح ویترین در یکی از فروشگاه های زنجیره ای برای خود دست و پا کرد. جوئل شوماخربعد از فراغت از مدرسه طراحی ، خیلی زود وارد دنیای تجارت و صنعت مد شد. او فعالیت خود را با یکی از مشهورترین طراحان لباس به نام  رولون  آغازکرد. جوئل شوماخر به سرعت پیشرفت کرد و یک بوتیک اختصاصی لباس در نیویورک باز کرد. او هم زمان به کارگردانی فیلم های تبلیغاتی تلوزیونی روی آورد. 

 

 جوئل شوماخر سازنده فیلم‌های «آتش سن المو»، «پسران گمشده» و «سقوط» و دو فیلم از مجموعه فیلم‌های بتمن شب پیش در ۸۰ سالگی درگذشت.

شوماخر «بتمن برای همیشه» را سال ۱۹۹۵ با بازی وال کلیمر، تام لی جونز، جیم کری و نیکل کیدمن ساخت که موفق به فروشی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار شد و دو سال بعد «بتمن و رابین» را با بازی جورج کلونی در نقش بتمن و آرنولد شوارتزنگردر نقش شخصیت منفی فیلم جلوی دوربین برد.

شوماخر کارش را سال ۱۹۸۵ با فیلم «آتش سن‌المو» شروع کرد و با کمدی ترسناک «پسران گمشده» که دو سال بعد ساخته شد ادامه مسیر داد.

«مرگ باران» در سال ۱۹۹۰ با بازی جولیا رابرتز و کیفر ساترلند و «سقوط» با بازی مایکل داگلاس در سال ۱۹۹۳ از دیگر فیلم‌های اوست.

«هشت میلی متری» با بازی نیکلاس کیج، «بی نقص» با بازی رابرت دنیرو و فیلیپ سیمور هافمن و «باجه تلفن» با بازی کیفر ساترلند و کالین فارل از دیگر آثار برجسته کارنامه این فیلمساز فقید است.

«تجاوز» در سال ۲۰۱۱ از فیلم‌های متاخر وی است. وی کارگردان چند اپیزود از سریال تحسین شده «خانه پوشالی» هم بود.

 

منبع:ورایتی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nqrk3