چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/22 13:57
کد خبر: 2934

حکم زوج نوزاد فروش صادر شد+فیلم

حکم دادگاه زوج نوزاد فروش تهرانی صادر شد.

نوزاد فروشی/ قاضی دادگاه کیفری استان تهران برای  زوج جوانی  که اقدام به خرید یک  نوزاد  کرده بودند و دو کارمند  کلینیک نازایی  که واسطه این خرید و فروش بودند مجازات جایگزین  حبس  صادر کرد.

 

 

 

 

 ۱۴ خرداد سال گذشته زن جوانی با  لباس پرستاری  وارد یک بیمارستان در شهریار شد و نوزاد پسر یک روزه‌ای را از کنار مادرش دزدید.

با شکایت پدر و مادر این نوزاد بلافاصله مأموران پلیس شهریار وارد عمل شده و تحقیقات را آغاز کردند. در ادامه با توجه به اینکه خبر ربودن نوزاد در فضای مجازی منتشر شده بود چند روز بعد کارآگاهان پلیس زوج جوانی را که به‌تازگی یک نوزاد خریده بودند شناسایی و دستگیر کردند اما زوج شاکی پرونده بعد از دیدن نوزاد دریافتند او پسر گمشده آنها نیست. با این حال در ادامه بررسی‌ها، نوزاد ربوده شده از بیمارستان شهریار پیدا و به خانواده‌اش برگردانده شد.

 

حکم جایگزین حبس برای خرید نوزاد

در حالی که پرونده نوزاد ربایی از بیمارستان با پیدا شدن پسر کوچولو در دست رسیدگی بود اما تیم تحقیق به بررسی پرونده زوج جوانی پرداختند که مدعی شده بودند نوزادی را خریده‌اند. این زوج نابارور حتی شناسنامه نیز برای این بچه گرفته بودند.

زوج جوان که خود را در دام پلیس می‌دیدند و دستشان رو شده بود، راز فرزندشان را برملا کردند. بهنوش؛ زن جوان در تحقیقات گفت: سال ۹۲ ازدواج کردم و خیلی طول نکشید که متوجه شدیم بچه‌دار نمی‌شویم.

شاید باور نکنید اما برای بچه‌دار شدن کلی هزینه کردیم، اما دوا و درمان‌ها بی‌نتیجه ماند. در نهایت تصمیم گرفتیم که از بهزیستی فرزندی بیاوریم. اما وقتی داشتیم مراحل فرزند خواندگی را طی می‌کردیم از ماجرایی با خبر شدیم که باعث شد از تصمیمان منصرف شویم. ما متوجه شدیم که داخل شناسنامه نوشته می‌شود «فرزند خوانده» و بدین ترتیب همه با خبر می‌شوند که ما بچه را از بهزیستی گرفته‌ایم. در صورتی که ما تصمیم داشتیم برای اینکه کسی از این ماجرا با خبر نشود، چند ماهی را دور از فامیل باشیم و به دروغ به آنها بگوییم که باردارم و بعد از گرفتن فرزند، به دوست و آشنا بگوییم که صاحب فرزند شده‌ایم. وقتی از این کار منصرف شدیم به یک کلینیک باروری رفتیم.

 

 

فروش خودرو برای خرید نوزاد

بهنوش گفت: در آنجا یکی از کارکنان به ما گفت زنی که وضع مالی بدی دارد و باردار است قصد دارد بچه‌اش را سقط کند. می‌گفت شوهر این زن او را رها کرده و رفته و خبری از او نیست. او گفت حاضر است که بچه را از زن جوان با مبلغی بگیرد و به ما تحویل دهد.

سال ۹۷ بود که چنین پیشنهادی به ما داده شد و ما هم قبول کردیم. با به دنیا آمدن پرهام در سال ۹۸، خودرویمان را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان فروختیم و به دو کارمند کلینیک دادیم و پرهام را گرفتیم. البته آنها قول داده بودند که شناسنامه‌ای هم به‌نام پرهام بگیرند و اسم من و همسرم به‌عنوان والدین داخل شناسنامه باشد که این اتفاق هم افتاد.

بدین ترتیب تیم تحقیق به سراغ دو کارمند کلینیک رفته و دو زن جوان  بازداشت  شدند.

آنها اظهار داشتند با رضایت خانواده‌هایی که بچه‌دار نمی‌شدند و خانواده‌هایی که فرزندشان را نمی‌خواستند بین آنها ارتباط برقرار کرده و واسطه‌گری می‌کردند. الان هم نمی‌دانیم پدر و مادر واقعی پرهام کجا هستند.

با اعترافات دو زن جوان و زوج خریدار نوزاد، پرونده آنها برای صدور حکم به دادگاه ارسال شد. از آنجایی که دو زن جوان از کاری که کرده بودند به شدت ابراز ندامت کردند قاضی دادگاه حکم جایگزین حبس برای آنها صادر کرد. طبق حکم دادگاه دو زن جوان که در کلینیک کار می‌کردند به مدت یک سال باید در یک منطقه محروم به اهالی منطقه اقدامات درمانی و کارهای پزشکی آموزش دهند.

همچنین زوج جوان نیز که  نوزاد  را خریداری کرده بودند، محکوم به تدریس در یکی از مدارس مناطق محروم اطراف تهران به افراد بیسواد به مدت دو روز در هفته شدند. قرار است این زوج از مهر امسال آموزش خود را آغاز کنند.

از آنجایی که حکم صادره از سوی دادگاه با اعتراض متهمان همراه نبود، پرونده برای اجرای حکم به دادسرای جنایی پایتخت ارسال شد.

با توجه به حسن نیت  زوج جوان ، وضع مالی خوب آنها و خوش‌رفتاری‌شان با کودک و از آنجایی که خانواده پرهام که اکنون ۱۴ ماهه است شناسایی نشده‌اند، نوزاد نزد خانواده جدیدش می‌ماند. زوج جوان اقدام برای دریافت حضانت او را آغاز کرده تا بتوانند به‌صورت کامل و قانونی حضانت پرهام را به عهده بگیرند

فروش نوزاد تهران


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jdep4