دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/23 16:18
کد خبر: 2967

پیمان قاسم خانی در مراسم ازدواجش کرونا گرفت!؟

پیمان قاسمخانی که این روزها خبر ازدواجش در فضای مجازی دست به دست می شود به کرونا مبتلا شد .

پیمان قاسم‌خانی   (زاده ۳۰ دی۱۳۴۴، تهران) فیلمنامه‌نویس ، کارگردان و بازیگر ایرانی است. پیمان قاسم خانی با نویسندگی فیلم‌هایی نظیر مارمولک، سن پطرزبورگ، ورود آقایان ممنوع، و سریال‌های پاورچین و شب‌های برره، یکی از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان ژانر کمدی در دو دهه اخیر در ایران است.پیمان قاسم خانی برای فیلمنامه فیلم مارمولک سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.پیمان قاسم‌خانی در بیشتر سریال های مهران مدیری به عنوان طراح فیلمنامه و سرپرست نویسندگان حضور داشته است. او در سال ۹۷ پس از ۱۱ سال، در سریال هیولا دوباره با مهران مدیری همکاری می کند.پیمان قاسم خانی و بهاره رهنما به دلیل مشکلات شخصی در سال ۱۳۹۴ از یکدیگر جدا شدند.

 

 

امیر مهدی ژوله با انتشار استوری ای در صفحه شخصی اش خبر از کرونا گرفتن همسر سابق بهاره رهنما داد : 

 

72231c62-d25e-4436-849b-bc4af5df5529

 

 

پیمان قاسم خانی تاکنون دو بار ازدواج کرده که ازدواج اولش با بهاره رهنما پس از چند سال زندگی مشترک به طلاق ختم شد. به تازگی او از ازدواج مجددش با میترا ابراهیمی خبر داد.

 

پیمان قاسم خانی (زاده ۳۰ دی‌ ۱۳۴۴ خورشیدی)، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایرانی است. قاسم‌خانی در اکثر ساخته‌های مهران مدیری به عنوان نویسنده و یا سرپرست نویسندگان در کنار او حضور داشته‌است. وی همسر بهاره رهنما یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است.همچنین وی برادر مهراب قاسم خانی فیلمنامه نویس و طراح صحنه و لباس است.

 

 

پنجمین+روز+جشنواره+فیلم+فجر+با+حضور+عوامل+فیلم((خوب،بد،جلف+ارتش+سری))

 

 

 

زاده :  ۳۰ دی‌ ۱۳۴۴ – تهران

ملیت :  ایرانی

زمینه فعالیت :  فیلمنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان

سال‌های فعالیت :  ۱۳۷۲ تا کنون

همسر سابق:  بهاره رهنما

فرزندان :  پریا قاسم خانی

نقش‌های برجسته :  فرشاد (سن پترزبورگ)

جایزه سیمرغ بلورین :  بهترین فیلمنامه(۱۳۸۲) (مارمولک (فیلم))

جشن سینمای ایران :  بهترین فیلمنامه مشترکاً با فریدون فرهودی(۱۳۷۸) (دختری با کفش‌های کتانی)

 

 

زندگی نامه

 

پیمان قاسمخانی متولد ۳۰ دی ماه سال ۱۳۴۵ در تهران‎‌‎ْ؛ فیلم‌نامه‌ نویس و بازیگر ایرانی، که در رشته آمار انفورماتیک در دانشگاه اهواز تحصیل کرده و همسر او بهاره رهنما یکی از بازیگران سینمای ایران است ثمره زندگی آنهایک دختر به نام پریا، متولد سال ۱۳۷۷ است. قاسمخانی در سال ۱۳۷۰ به مرکز آموزش فیلمسازی قدم نهاده و دوره فیلم‌نامه‌ نویسی را در این مرکز گذرانده و بعد از گذراندن این دوره در مرکز آموزشی و فیلمسازی فردوس به نگارش فیلم‌نامه روی آورد. او گفته است شاید تنها فیلمنامه نویسی در سینمای ایران باشم که بدون آشنایی با سینما گران و بدون واسطه وارد این حرفه هنری شده ام کما اینکه اکثر فیلمنامه نویسان با وجود آشنایی در سینما وارد این حرفه می شوند.

 

تعدادی از فیلم‌نامه‌های او عبارتند از: “من زمین را دوست دارم”‎ ، “مارمولک” ، “بوی خوش زندگی” و فیلم‌نامه “هتل” را نیز برای خانم برومند نوشته است. پیمان قاسمخانی در بیشتر ساخته‌های مهران مدیری به عنوان فیلم‌نامه نویس و یا سرپرست نویسندگان فعالیت داشته، و او را در اغلب آثارش یاری رسانده است. اغلب منابع بر این باورند که پیمان قاسمخانی با متن های جالب و زیبایی که برای فیلم “پاورچین” مهران مدیری نوشته او را به عنوان یکی از طنز ساز های خوب مطرح کرده است.

 

پیمان قاسمخانی پس از یک تجربه بازیگری نه چندان موفق در”عاشقانه” (علیرضا داوودنژاد، ۱۳۷۴) با نگارش فیلمنامه “دختری با کفش های کتانی” (رسول صدرعاملی، ۱۳۷۷) جایگاه خود را به عنوان یک فیلمنامه نویس حرفه ای تثبیت کرد. بااینکه در مرحله نگارش فیلمنامه “دختری با کفشهای کتانی” صدرعاملی ازفریدون فرهودی خواست که نسخه ای جدید بر فیلمنامه قاسمخانی بنویسد و بخش هایی رابه داستان بیفزاید، اما نتیجه کم و بیش کاری یک دست از آب درآمد که برای زمان خودشفیلمی جسورانه به شمار می رفت و البته الگویی برای سازندگان فیلم های تین ایجری شدکه در ظاهر داعیه اجتماعی بودن داشتند، اما هدفشان بیشتر فتح گیشه بود.

 

 

peyman-ghasemkhani-paria

منبع:مستقل آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vdz64