پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/28 17:39
کد خبر: 3116

بیوگرافی کامل رضا یزدانی+عکس

در این بخش از سایت ستاره پارسی مروری خواهیم داشت بر زندگینامه رضا یزدانی و جدید ترین عکس های او و همسرش؛همراه ما بمانید.

رضا یزدانی زادهٔ ‎۲۴ مهر ۱۳۵۲ است.رضا یزدانی در تهران متولده شده است.رضا یزدانی خواننده، نوازندهٔ گیتار، آهنگساز و هنرپیشه ایرانی است.رضا یزدانی از نوجوانی فراگیری موسیقی را آغاز کرد.از جمله ترانه‌سراهایی که کارهای رضا یزدانی را سروده‌اند می‌توان به یغما گلرویی، علی کمارجی، مهدی ایوبی، حسن علیشیری، اندیشه فولادوند، محمدعلی بهمنی و … اشاره کرد.

 

 

زندگی شخصی

خانواده

 رضا یزدانی خواننده 47 ساله کشورمان در خانواده ای تحصیل کرده متولد شده است.در خانواده این هنرمند تحصیلات دارای اهمیت بسیاری بوده هرچند که رضا یزدانی  به گفته خودش از درس و مدرسه بسیاری فراری بوده  و سعی داشته به علاقه اش بپردازد.

 

 

کودکی-رضا-یزدانی

 

 

همکاری با پدر

پدر ایشان نیزدندان پزشک بودند. او از خاطرات جوانی اش اینگونه میگوید: تابستان ها، چون اوقات فراغتم زیاد بود، به عنوان دستیار با پدرم همکاری می کردم و در آن مدت آن قدر پیشرفت کردم که به اندازه یک دندان پزشک تجربی از عهده کارها بر می آمدم. هیچ وقت یادم نمی ورد وقتی پدرم کار جراحی را انجام می داد ،بخیه هاش را انجام می دادم. با این حال، هیچ علاقه ای به این کار برای شغل آینده ام نداشتم.

 

تحصیلات

رضا فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی چوب و کاغذ است.او به اصرا پدرش در رشته مهندسی چوب و کاغذ در دانشگاه تحصل کرد و به این دلیل قبول کرده که بتواند با خیال راحت در زمان دانشجویی موسیقی کار کند.

 

 

ازدواج

 این هنرمند سالهاست با خانوم شبنم لالمی ازدواج کرده است.

 

rezayazadani-w-photokade

 

 

فرزند

حاصل ازدواج این زوج یک دختر نوجوان بنام پریا است.

 

همسر-و-دختر-رضا-یزدانی

 

 

خصوصیات اخلاقی

رضا یزدانی از خصوصیات اخلاقی اش میگوید: بی تردید می گویم قدرت ریسک پذیری زیادی دارم. در طول این سال ها، همیشه سعی کردم دست به ریسک بزنم و می خواهم تا آخر عمرم هم با ریسک های بزرگ، زندگی کنم و ترسی هم از این بابت ندارم. اعتقاد دارم کسی که در عالم هنر ریسک نکند خیلی زود فراموش می شود و سرکشی و خطرکردن است که باعث ماندگاری یک هنرمند می شود!!

 

علایق

علاقه زیادی به سینما و تماشای فیلم دارم ، فیلم دیدن جز برنامه های ثابت زندگی ام است و  آرشیو بسیار مفصلی از فیلم های مطرح دنیا دارم.

 

اصولا فیلم را در سبک و سیاق های مختلف دنبال می کنم

 

 

ستقلالی هستم و خیلی این تیم را دوست دارم ولی به ورزش به دید همه زندگی نگاه نمی کنم مثلا از باخت استقلال بهم نمی ریزم و از کار و زندگی نمی افتم.

 

 فوتبال یک تفریح است و نباید زندگی را تحت الشعاع قرار دهد.

 

در آمد ماهیانه

 رضا یزدانی در برنامه دورهمی و با اصرار مصرانه مهران مدیری بعد از بارها و بارها بهانه آوردن درآمد ماهانه اش را گفت. او پس از اینکه بارها گفت درآمدش در هر ماه متفاوت است، سرانجام گفت 10 میلیون تومان درآمد دارد. او گفت به هیچ وجه و به هیچ دلیلی حاضر نیست موسیقی را رها کند اما بر فرض محال اگر موسیقی را رها کند، در سینما کار می کند، اگر سینما هم نبود فوتبالیست می شود.

 

علاقه به چرم

 من همیشه چرم را دوست داشتم و دارم و قبل از اینکه به شهرت برسم چرب به تن می کردم ولی رفته رفته این استایل به کاراکتر خوانندگی ام تبدیل شد.

 

 

332361705

 

 

خواننده مورد علاقه

تنها خواننده ایرانی که با عشق به کارهایش گوش می کنم فرهاد است اما تقلید را اصلا موافق نیستم و از هیچکسی تقلید نکردم و نمی کنم

 

حس نوستالژیک

من آدم خاطره بازی هستم و نوستالژی در زندگی ام نقش پررنگی را ایفا می کند. فکرکردن به چیزهای قدیمی به من حس آرامش و امنیت را منتقل می کند. آدم از مرز چهل سالگی که رد می شود، حس نوستالژی اش بیشتر گل می کند و احساس می کند، قدیم ها چقدر بهتر بود. برای من بافت قدیمی خانه ها جذاب تر از آپارتمان های امروزی هستند. ترانه برج را که خواندم، گوشه هایی از ذهنم همین بود که این ساختمان های بلند در ته کوچه های باریک قدیمی چه می خواهند. آنها بخشی از هوای تنفس و چشم انداز مرا گرفته اند.

 

موسیقی سنتی

 موسیقی سنتی خیلی گوش نمی کنم اما آهنگ آرایش غلیظ همایون شجریان که اتفاقا از صمیمی ترین دوستان من است را بسیار می پسندم.

 

  رفاقت هنری

رضا یزدانی رابطه صمیمانه ای با علی اوجی (بازیگر) دارد ؛ اوجی اغلب بعنوان مدیر برنامه ، کنسرت گذار و تهیه کننده در کنارش حضور دارد.

 

فعالیت حرفه ای

شروع موسیقی

 در زمان دانشگاه ، فرشید اعرابی (نوازنده) یک گروه موسیقی داشت که بعد از اینکه متوجه شد آقای یزدانی به انگلیسی می خواند از او  برای گروهش دعوت کرد.

 

 به همین صورت کارش در موسیقی بصورت حرفه ای شروع شد و بعد از مدتی مستقل ادامه داد.

 

 

192720220-parsnaz-com

 

 

اوج شهرت

از سال 1378 با آلبوم شهر دل وارد مارکت موسیقی شدم و بعد از نزدیک به 20 سال جز معدود خواننده هایی هستم که هنوز مانده ام و کار می کنم.

 

اولین آلبوم

رضا یزدانی یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود.در سال 1382 و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید نام داشت را روانه بازار کرد.

 

اولین تجربه ورود به سینما

رضا یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال 1383 با کار در فیلم های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم هایی هستند که رضا یزدانی در آن ها فعالیت داشته است، و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا را بر عهده داشت. رضا یزدانی همچنین برای سریال قلب یخی هم چند اهنگ (از جمله تیتراژ) خوانده است.

 

تجربه بازیگری

از جمله فعالیت های رضا یزدانی می توان به نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهده وی بوده است.رضا یزدانی همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده است.

 

کنسرت

پس از انتشار آلبوم هیس، یزدانی شروع به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد که در کنسرت مربوط به 26 اسفند ماه 1389 با اجرای حماسی ترانه خلیج فارس تمامی تماشاچیان را به ایستادن در سالن وا داشت.

 

 

رضا-یزدانی

آلبوم ها

شهر دل (1379)

پرنده بی پرنده (1382)

هیس (1385)

ساعت 25 شب (1389)

ساعت فراموشی (1390)

خاطرات مبهم (1391)

ساعتا خوابن (1392)

سلول شخصی (1393)

"نوستالژی (تصویری)" (1394)

دوئل در آینه (1395)

 

سینمایی

- حکم (1383)

-رئیس (1385)

-محاکمه در خیابان (1387)

- گام های معلق (1387)

-کیفر (1388)

- طهران تهران (1388)

- بوی گندم (1389)

- خودزنی (1390)

- خط ویژه (1392)

- متروپل (1392)

-360 درجه (1393)

- من ناصر حجازی هستم... (1394)

 

بازیگری

طهران تهران (1388)

بوی گندم (1389)

تیک آف (1394)

سوفی و دیوانه (1395)

کروکودیل (1396)

تعطیلات رویایی(نوروز1397)

 

جوایز

برنده ی تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای سومین بار برای ترانه فیلم طهران تهران / مرداد 1390

برنده ی تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای دومین بار برای سریال مرگ تدریجی یک رویا / 1388

خواننده ی برگزیده ی جشن وبلاگ پارسی (پرشین بلاگ و محیط زیست) برای اجرای ترانه برج / 1385

برنده تندیس حافظ جشن سینمایی دنیای تصویر برای ترانه ی فیلم حکم / 1384

 

71421366-parsnaz-com


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4p8pl2