جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/11 15:48
کد خبر: 3568

محمدرضا حیاتی به آسیانیوز پیوست

محمدرضا حیاتی گوینده پیشکسوت اخبار به شبکه خبری آسیانیوز پیوست.

محمدرضا حیاتی زادهٔ ۲۷ دی ۱۳۳۴ در آبادان است.محمدرضا حیاتی  از گویندگان قدیمی بخش خبریِ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.محمدرضا حیاتی  برخی از مهمترین اخبار ایران، مانند خبر فوت سید روح‌الله خمینی را گزارش کرده‌است.محمدرضا حیاتی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ علوم سیاسی است. محمدرضا حیاتی  کار خود را از سال ۱۳۶۰ و از رادیو و در یک برنامهٔ اجتماعی آغاز کرد و مدتی هم در بخش نمایش‌نامه‌های رادیویی فعال بود.

 


 ویدئوی زیر خبر از ملحق شدن گوینده قدیمی صدا و سیما به آسیانیوز می دهد. محمدرضا حیاتی ظاهرا به شبکه خبری آسیانیوز پیوست. آسیانیوز خود یک شبکه داخلی ایران است که البته شبکه داخلی آسیانیوز زیرمجموعه روزنامه اقتصادی آسیا نیوز می باشد. در ویدئوی زیر جزئیات بیشتر را ببینید.

 

 

 

 

خانواده و شروع فعالیت

در یک خانواده پر جمعیت جنوبی با هفت خواهر و یک برادر به دنیا آمد

 

با نوشتن در مطبوعات شروع کرد تا اینکه سال 1360 وقتی 26 ساله بود توسط یکی از گویندگان قدیمی بخاطر تن صدایش به رادیو معرف شد

 

بعد از تست ابتدا وارد بخش نمایشی شد تا اینکه مدتی بعد در حوزه گویندگی خبر درخواست داد و بعنوان گوینده خبر ساعت 10 شروع بکار کرد

 

چرا گویندگی خبر

 

من به اجرا و گویندگی علاقه داشتم ، خودم هم احساسم این بود که می توانم در این کار موفق باشم و بخش های دیگر را هم امتحان کرده بودم

 

نه اینکه در جاهای دیگه موفق نباشم اما دلم با گویندگی خبر بود و با برنامه های ضبط شده ارتباط برقرار نمی کردم

 

83038_507

 

از جنگ تا رحلت امام

 

تقریبا از سال 1361 اکثر خبرهای تاریخ معاصر انقلاب ایران و جهان را من خواندم به همین دلیل برای مردم چهره آشنایی شدم

 

خبر حلت حضرت امام (ره) هم شرایط بطوری رقم خورد که در نهایت من باید آن خبر را می خواندم

 

در نحوه اطلاع رسانی خبر هم BBC و هم شبکه من و تو با وجود اینکه یک شبکه حرفه ای نیستند و کار خاصی هم انجام نمی دهند ولی الگویی خوبی بودند.

 

ازدواج و فرزندان

محمدرضا حیاتی گوینده خبر همزمان با ورود خود به سازمان صدا و سیما با همسر اهوازی اش ازدواج کرده است.

 

ثمره زندگی اش دو فرزند پسر بنام های علیرضا تحصیلکرده رشته مترجمی زبان انگلیسی و امیر که مدیریت بازرگانی کمرگی خوانده است.

 

علیرضا مدتی جزو نیروهای ترجمه خبر در صدا و سیما بود و پسر کوچکم هم مدرک آشپزی بین المللی هم دارد.

 

83042_765

 

آشپزی

آشپزیم زیاد خوبی نیستم ولی اگر تنها باشم میتونم از پس خودم بر بیام خانومم خیلی خوب درست میکنند من از خورشت کدو و بادمجون خیلی خوشم میاد.

 

روحیه شوخ طبعی

 

یک زمانی اهل شوخی بودم اما به قول یکی از دوستان که می‌ گفت شغل آدم روحیه ‌اش را تغییر می ‌دهد من هم عوض شدم.

 

شاید اگر من وارد یک کار طنز شده بودم الان برای خودم طنزپرداز بزرگی بودم.

 

کار تبلیغاتی

 

نویسندگی را بیشتر در فیلم‌ های صنعتی بر عهده دارم گاهی هم نریشن‌ ها را خودم می‌ خوانم بیشتر این کارهای تبلیغاتی که انجام دادم مربوط به شرکت‌ های خودروسازی و تولیدی بود.

 

بازنشستگی

 

محمدرضا حیاتی در 2 تیر 1394 وقتی 59 ساله بود پس از سی و چهار سال گویندگی از صدا و سیما بازنشسته شد اما همچنان به گفتن خبر ادامه می دهد.

 

افتخارات

 

وی تاکنون چندین بار موفق به دریافت جایزه برترین گوینده خبر شبکه جام جم و شبکه‌ های داخلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شده‌ است.

 

تهدیدات جانی

 

در دوران کاری چندین بار کارم به تهدید از سوی برخی شخصیت ها کشیده شد و بر اثر اتفاقاتی که افتاد در برخی از محافل نمی توانستم حاضر شوم.

 

از جمله آن اتفاقات دوران سخت ؛ زمان رحلت امام ، 8 ساله دفاع مقدس و حوادث بعد از انتخابان سال 88 بود که از نظر امنیتی و اجتماعی دوران سختی بود.

 

مطالعه و پیگیری خبر

این روزها با پیشرفت وسایل ارتباطی بیشتر از روزنامه از منابع خبری در فضای مجازی اخبار مهم و جدید را رصد می کنم.

 

در کنار فعالیت هایم نیز هیچ روزی از زندگی ام بدون مطالعه نمی گذرد.

 

اعلام ارتحال امام خمینی (ره)

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم. انالله و اناالیه راجعون. ‘روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلا پیوست‘

 

 این‌ها جملاتی بود که در ساعت ۷ صبح روز ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ از زبان گوینده رادیو شنیده شد تا به مردم ایران اعلام کند که دیگر امام ندارند. کسی که این جملات را بر زبان آورد محمدرضا حیاتی بود. وی که در آن زمان ۳۴ سال بیشتر نداشت با چنان حالتی این جملات را بر زبان آورد که برای همیشه بر ذهن‌ها نقش‌بست.

 

دوران اجرای حیاتی، با انبوهی از خاطرات تلخ و شیرین و اتفاقات کوچک و بزرگ همراه بوده است. از حیاتی در مورد بهترین و مهم‌ترین و بهترین اخبار پس از انقلاب را از سال ۶۰ به بعد من خوانده است، خبرهای خوب و بد زیادی داشته است، اما اخبار آزادی خرمشهر، شکسته شدن حصر آبادان، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ و خبر رحلت امام و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری از شاخص‌ترین اخبار خوانده‌شده بوده است.

 

محمدرضا حیاتی

 

دوران بازنشستگی

محمدرضا حیاتی، خبر گوی امروز بازنشسته و همچنان فعال رسانه ملی. او در تاریخ ۲ تیر ۱۳۹۴ پس از ۳۴ سال گویندگی بازنشسته شد اما با موافقت رئیس سازمان صداوسیما به ادامه گویندگی پرداخت.

 

حیاتی مثل خیلی دیگر از نام‌های رسانه‌ای و سیاسی، چاره‌ای ندارد جز اینکه زندگی را به قبل و بعد از سال ۸۸ تقسیم کند. او شش سال گذشته را به سکوت گذرانده است و شاید حالا که پس از بازنشستگی، توانسته همچنان روی صندلی قدیمی باقی بماند، فکر می‌کند دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و ممکن است بتواند کمی به بازسازی چهره‌اش بپردازد. لابد برای همین هم هست که می‌گویند در ماه‌های اخیر بیشتر در مراسم مختلف دیده می‌شود و در هفته‌های اخیر هم به‌اندازه تمام عمرش مقابل ریکوردر خبرنگارها نشسته است.

 

منبع:راهبردمعاصر


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3w8dr3