چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/15 08:00
کد خبر: 3696

ناگفته هایی از زندگی خواننده ی مشهور امید جهان+عکس و بیوگرافی

امید جهان متولد بهمن 1360 در آبادان، خواننده است زیر نام پدرش بصورت رسمی از 23 سالگی وارد بازار موسیقی شد

امید جهان متولد آبادان،بزرگ شده بوشهراست. امید جهان،از کودکی خواندن را نزد پدرش محمود جهان که دارای ۲۸ آلبوم مجاز است شروع کرد. بعد از مدتی امید جهان توانست دو آلبوم مجاز به نام های پسر جنوبی و پاپتی در سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۵ وارد بازار موسیقی کند.امید جهان هنوز مجرد است.

 

تصویر

 

بیوگرافی محمود جهان

محمود جهان در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد بدنیا آمد کارمند بازنشسته شرکت نفت بود .محمود جهان با شروع جنگ که ۲۹ سال داشته در خوزستان باقی میماند اما پدر و مادرش به بوشهرباز میگردند.جهان در سال ۱۳۵۲ ازدواج میکند و صاحب ۵ فرزند می شود که امید جهان با سبکی متفاوت از پدرش کار او را ادامه داد.

 

تصویر

 

آغاز کار هنری

اولین آلبوم هایش را حدود ده سال پیش تحت نام های «پسر جنوبی» و «پاپتی» منتشر کرد (پاپتی به لهجه ی جنوبی، معنای پای بدون کفش یا پابرهنه است) .درعین حال چند تک آهنگ نیز به بازار موسیقی عرضه کرد که به خوبی از آن ها استقبال شد؛ « هله دان دان » جزو معروف ترین آهنگ های او است.

 

مهاجرت

امید بعد از تلاش ناموفق برای مجوز دار شدن مدتی راهی کشور ارمنستان شد سپس چند سالی هم در تاجیکستان زندگی کرد و از آنجا فعالیت خود را ادامه داد.

 

تصویر

 

بازگشت به ایران

چند سالی را خارج از کشور و درکشورهای گرجستان و ارمنستان اقامت داشتم. حدود دو سال پیش که به ایران برگشتم، دوستانم در حراست وزارت ارشاد اعلام کردند که می توانم برای اخذ مجوز اقدام کنم. تمام این اتفاقات، ازجمله اقدام برای گرفتن مجوز و اهتمام به تشکیل آلبوم جدید، حدود یک یا دو سال بعد از حضورم در ایران طول کشید . قطعاً در مجوز گرفتن اعتبار پدرم کمک کرده است اما موزیک ها و تلاش های خودم هم بی تاثیر نبوده است.

 

اولین کنسرت رسمی

امید جهان خواننده جنوبی 19 دی 1394 توانست اولین کنسرت رسمی خود را در برج میلاد برگزار کند و حالا علاوه بر حضور در برنامه های سازمانی در تلویزیون هم حضور داردو استقبال خوبی از آهنگهای ایشان میشود .

 

تصویر

 

خوانندگان مورد علاقه

محسن چاوشی و کار شهرزاد وی را به شدت دوست دارم، بهنام بانی، محسن بانی و علی یاسینی از دیگر خوانندگان مورد علاقه ام هستند.

 

هنر موسیقی

خیلی ها میگویند هنر برای هنر، خیلی های دیگر میگویند هنر برای درآمدش ولی من میگویم هنر برای شناخته شدن شهرم البته بگویم برای پول اش نیست دروغ گفتم اما شناخته شدن موسیقی جنوب نیز خیلی برایم مهم است.

 

تصویر

 

پلی بک خواندن امید جهان

من مجوز گروه نداشتم و همیشه مجوز پلی بک به من می دادند برای همین خیلی از دوستان فکر می کنند امید جهان خواننده پلی بکی است که اصلا این گونه نیست.

 

تصویر

 

منبع:ساعدنیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45jgq3