جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/25 13:09
کد خبر: 3970

فوری|محمدرضا شجریان راهی بیمارستان شد+جزئیات

محمدرضا شجریان صبح امروز با انتقال به بیمارستان، در بخش آی سی یو (مراقبت‌های ویژه) بستری شد.

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است. استاد محمدرضا شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده‌ است. استاد شجریان به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود و شهرتی در سطح جهانی دارد.


اخبار روز:پژمان جمشیدی خاطره ای جالب از زمان معروفیتش تعریف کرد+فیلم

 

نتیجه تصویری برای محمد رضا شجریان + تابناک

 


 

جیغ بنفش حامد بهداد بخاطر شوخی وحشتناک آقای کارگردان+فیلم جالب

 

 

محمدرضا شجریان  که فروردین ماه امسال پس از گذراندن دوره چندماهه در بخش مراقبت های ویژه  بیمارستان جم ، بر اساس آنچه اعلام شد، «با حال عمومی مناسب و مساعد و شرایط  قلبی ،  عروقی  و ریوی پایدار» از بیمارستان ترخیص شده بود، بار دیگر امروز ـ شنبه ـ ۲۵ مرداد ماه ـ در این  بیمارستان  بستری شد.

 

شجریان به بیمارستان بازگردانده شد

بیمارستان جم در اطلاعیه ای در این زمینه آورده است: «در راستای اطلاع رسانی به مردم هنر دوست و هم میهنان عزیز به استحضار می‌رساند، استاد عزیزمان امروز با افت سطح هوشیاری، ا فت فشار خون ، شوک سپتیک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری شدند و تحت نظر تیم پزشکی می‌باشند. با آرزوی سلامتی برای استاد عزیزمان. هیئت مدیره بیمارستان جم»

 

بیوگرافی کوتاهی از محمدرضا شجریان:

محمدرضا شجریان، رئیس کنونی شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز و مبدع چند ساز موسیقی می‌باشد. همچنین از فرزندان محمدرضا شجریان، همایون و مژگان در زمینه موسیقی فعالیت دارند. شجریان در قرائت قرآن نیز فعالیت داشته و دعای ربنامعروف‌ترین تلاوت قرآنیِ اوست؛ این اثر توسط سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت شده‌است.

 

شاگردان شجریان

خوانندگان سرشناسی، چون ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از جمله شاگردان شجریان هستند.

 


خوشنویسی

محمدرضا شجریان علاوه بر آوازخوانی، علاقه زیادی به خوشنویسی ایرانی دارد. او از سال ۱۳۴۴ به فراگیری خط نستعلیق نزد ابراهیم بوذری و حسین میرخانی پرداخت. او در حال حاضر دارای درجه ممتاز در خط نستعلیق می‌باشد. محمدرضا شجریان در سال ۱۳۸۹ آثار خطاطی خود را در نمایشگاهی در تالار وحدت به همراه منتخبی از خوش‌نویسان معاصر به نمایش گذاشت.

 

تلاوت قرآن

محمدرضا شجریان اولین بار نزد پدرش (مهدی شجریان) که خود از قاریان مشهد بود، قرائت قرآن را فرا گرفت. او برای اولین بار در ۱۲ سالگی به تلاوت قرآن در رادیو مشهد پرداخت. محمدرضا شجریان تا قبل از سال ۱۳۴۶ که به تهران مهاجرت کرد، به صورت افتخاری در رادیو مشهد قرآن می‌خواند. پدر او با آواز خواندن پسرش موافق نبود و محمدرضا شجریان به همین دلیل تا چهار سال در رادیو تهران با نام «سیاوش بیدگانی» آواز خواند.

 

آواز خوانی با نام مستعار

محمدرضا شجریان در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته بود که پدر او می‌خواست خانواده آن‌ها (شجریان) بیشتر با چهره مذهبی شناخته شود و محمدرضا شجریان برای این که پدرش را ناراحت نکند از نام مستعار «سیاوش بیدگانی» استفاده کرد تا این که مهدی شجریان با احمد عبادی، نوازنده نامی سه‌تار ملاقات کرد و پس از این ملاقات، رضایت داد تا پسرش با نام اصلی آواز بخواند.

 

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yakm4