دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/26 05:42
کد خبر: 3984

کدام بازیگران برنده ی بیستمین جشن حافظ شدند؟+تصویر

برندگان بیستمین جشن حافظ را مشاهده می کنید.

توضیحاتی در مورد جشن حافظ:

جشن حافظ یا جشن سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر نام جشنواره‌ای است که هر سال توسط علی معلم مدیر مسئول و سردبیر مجله سینمایی دنیای تصویر در کشورمان برگزار می‌شود. اولین دوره  جشن حافظ در سال ۱۳۷۶ با حضور بازیگران و کارگردانان درخشان آن دوران برگزار شد. هیئت داوران جشن دنیای تصویر ترکیب نه نفره نویسندگان و منتقدان سینمایی دنیای تصویر هستند و علاوه بر جوایز معمول از یک چهره تلویزیونی هم تقدیر خواهد شد. کلیه فیلم‌های سینمایی ایرانی نمایش داده شده در سینماهای کشور و مجموعه‌های داستانی تلویزیونی و ویدئویی پنج شبکه صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند در جشن حافظ مورد داوری قرار می‌گیرد و نامزدها از میان ۷۸ فیلم اکران شده سال گذشته انتخاب می‌شوند. جایزه جشن حافظ تندیس حافظ نام دارد.
 

 
 
بیستمین جشن سینمایی تلویزیونی «دنیای تصویر» شب گذشته شنبه ۲۵ مردادماه با حضور محدود برخی چهره‌های سینمایی و تلویزیونی به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با یک ساعت تأخیر و رأس ساعت ۲۲ با اجرای   احسان علیخانی  در محوطه روباز عمارت «دانیال» در گرم دره کرج برگزار شد.

این جشن امسال به دلیل شرایط کرونایی قرار بود به صورت آنلاین برگزار شود اما به دلایلی در دقیقه ۹۰ پخش اینترنتی آن لغو و اعلام شد. مبلغ پرداخت شده بابت پیش‌خرید بلیت این جشن از سوی علاقمندان، به آن‌ها عودت داده خواهد شد.ایمان معلم فرزند کوچک‌تر زنده‌یاد علی معلم، بنیان‌گذار جشن حافظ، در ابتدای مراسم، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران تأکید کرد که این جشن به دلیل ملاحظات کرونایی در محوطه روباز برگزار خواهد شد.

 
مراسم اختتامیه بیستمین جشن حافظ شنبه 25 مردادماه با حضور چهرهای سینمایی و تلویزیونی برگزار شد.
 

بهترین ترانه: از یادها رفته ( رضا یزدانی )

برندگان جشن حافظ (3)

 

بهترین فیلم: سرخپوست ،ساخته:نیما جاویدی؛ تهیه کننده:مجید مطلبی

Ci7SyinKXAzH

 

سپس امید معلم فرزند ارشد زنده‌یاد معلم و دبیر بیستمین جشن حافظ روی صحنه آمد و گفت: به بیستمین جشن حافظ خوش آمدید. قبل از هر چیز می‌خواستم بگویم خوشحالم که به بیستمین سال حافظ رسیدیم و خرسندم در این سال با وجود همه اتفاقات تلخی که برای جهان رخ داد، بازهم در اینجا هستیم.

در ادامه آذر معماریان همسر زنده یاد علی معلم گفت: افتخار می‌کنم که بیستمین جشن حافظ را که علی معلم بیست و چهار سال پیش آن را پایه‌گذاری کرد امشب در حال برگزاری است. در سالی که گذشت سینما دوران سختی را گذراند. کرونا تمام مشاغل را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: خانواده سینما و مجله «دنیای تصویر» اولین انگیزه‌ای که باعث شد نام جشنش را مزین به حضرت حافظ کند، این بود که بگوییم سینما حیات دارد و به حیات خود ادامه می‌دهد. نام این جشن به نام حضرت حافظ مزین شده است و امیدوارم در دوره بعدی شاهد این باشیم که ویروس کرونا از بین رفته و باردیگر بدون نگرانی دور هم جمع شویم.

معماریان در ادامه نخستین تندیس «حافظ» این جشن را اهدا کرد و در مقدمه اهدای آن گفت: اینجا هستم برای اهدای جایزه بهترین چهره تلویزیونی، کسی که اینجاست یکی از استانداردترین برنامه‌ها را تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده است من واژه حرفه‌ای را به معنای واقعی کلمه را در برنامه‌های او لمس کردم. جایزه بهترین چهره تلویزیونی حافظ به  احسان علیخانی  تعلق می‌گیرد.

 

بهترین کارگردان:نیما جاویدی(سرخپوست)

S7rn0oMp1Zr8

 

بهترین فیلمنامه:نرگس آبیار(شبی که ماه کامل شد)

RurjUw7kFwNB

 

احسان علیخانی  که اجرای برنامه را نیز برعهده داشت در این بخش تندیس حافظ خود را دریافت کرد و گفت: خوشحالم که توانستیم در برنامه عصر جدید به بچه‌های این سرزمین بپردازیم بچه‌هایی که جایی نبود که بتوانند استعدادشان را نشان دهند. با افتخار این تندیس را نگه خواهم داشت. روح علی معلم عزیز شاد باشد.

پژمان بازغی (کودک‌شو)، محمد دلاوری (تهران ۲۰)، سروش صحت (کتاب باز)، علی ضیا (فرمول یک)، محمدرضا علیمردانی (چهل تیکه) و مهران مدیری (دورهمی) دیگر نامزدهای تندیس برترین چهره تلویزیونی بودند.

وی در ادامه گفت: از همه دوستانم تشکر می‌کنم. شرایطی که داریم کمی متفاوت است اینجا باد عجیبی در جریان است. امیدوارم جشن حافظ را به بهترین شکل بتوانیم به نگاه شما تقدیم کنیم.

احسان علیخانی  سپس به بهانه اهدای دومین تندیس «حافظ» جشن بیستم، گفت: کسی که می‌خواهم معرفی کنم بیش از نیم قرن در سینما فعالیت داشته که آثارش یکی از یکی جذاب‌تر است. هدیه و تندیس جشن «حافظ» به دلیل یک عمر فعالیت درخشان هنری به فرامرز قریبیان تقدیم می‌شود.

وی ادامه داد: برای فرامرز قریبیان آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم باز به صحنه برگردند. چند وقت پیش شاهد خداحافظی او از سینما و عرصه بازیگری بودیم ولی اگر دوستان خوب باردیگر از او دعوت کنند باز می‌توانیم شاهد حضور او در سینما باشیم. فرامرز قریبیان در این مراسم حضور نداشت.

در ادامه  احسان علیخانی  برگزیده تندیس «حافظ» بهترین فیلم مستند را معرفی کرد. این تندیس به زینب تبریزی برای کارگردانی مستند «چیزهایی که جایشان خالی است» تعلق گرفت.

تبریزی حین دریافت جایزه خود در سخنانی کوتاه گفت: این تندیس را به تمام زنان سرزمینم تقدیم می‌کنم.

در ادامه مراسم برگزیده بخش «بهترین دستاورد فنی و هنری» معرفی شد. این جایزه به اشکان رهگذر برای ساخت انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» تعلق گرفت. اشکان رهگذر در این مراسم حضور نداشت.

در ادامه مراسم با اعلام  احسان علیخانی  سیاوش افشار برای کارگردانی فیلم سینمایی «کتاب آشپزی» برای دریافت نشان ویژه «عباس کیارستمی» به سن دعوت شد.

 

بهترین بازیگر زن: الناز شاکر دوست(شبی که ماه کامل شد)

dpcBVwBschNh

 

ژاله صامتی (درخونگاه)

mSqxRyJKKht5

بهترین بازیگر مرد:هوتن شکیبا(شبی که ماه کامل شد)

برندگان جشن حافظ (14)

 

احسان علیخانی  در این بخش توضیح داد که این نشان پس از درگذشت زنده‌یاد عباس کیارستمی برای توجه به فیلم‌های هنری و تجربی به ترکیب جوایز این جشن افزوده شده است.

افشار حین دریافت این نشان در سخنانی کوتاه از عوامل فیلم خود و برگزارکنندگان جشن «حافظ» سپاسگزاری کرد.

در ادامه نوبت به جوایز تلویزیونی این مراسم رسید. در این بخش اولین تندیس جشن حافظ برای «بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی» به شبنم مقدمی برای بازی در سریال شبکه نمایش خانگی «هیولا» تعلق گرفت.

احسان علیخانی  حین اهدای این جایزه درباره شبنم مقدمی گفت: ایشان بیش از بیست سال است که در عرصه‌های مختلف فعال است و این جایزه به‌حق به او اهدا می‌شود.

مقدمی هم پس از حضور بر روی سن و دریافت تندیس «حافظ» گفت: خوشحالم که سومین جایزه حافظ خود را دریافت می‌کنم. این جایزه به نام «هیولا» برایم خیلی ارزشمندتر است. از حسن نظر حافظ و هیات داورانش و همه کسانی که من را می‌بینند تشکر می‌کنم. من همچنان عاشقانه در میدان حضور دارم و تلاش می‌کنم. ممنونم که من را می‌بینید.

در بخش بعدی مراسم تندیس حافظ برای کسب عنوان «بهترین بازیگر کمدی تلویزیونی» برای نقش‌آفرینی در مجموعه «پایتخت ۶» به محسن تنابنده اهدا شد.

تنابنده پس از دریافت تندیس خود گفت: من این جایزه را به نمایندگی از تمام گروه گرفتم. چون «پایتخت» حاصل زحمت تمام گروه است.

 

نوید محمدزاده(سرخپوست)

برندگان جشن حافظ (7)

بخش تلویزیون:

بهترین چهره تلویزیونی:  احسان علیخانی

نامزدهای بهترین چهره‌های این دوره از جشن حافظ از برنامه‌هایی انتخاب شده‌ که از بعد از نوروز ۹۸ تا نوروز ۹۹ در صداوسیما یا فضای مجازی پخش شده‌اند که از میان ها نامزدها، تندیس بیستمین دوره جشن حافظ را  احسان علیخانی  گرفت.

 

برندگان جشن حافظ (1)

 

بهترین سریال: هیولا

بهترین کارگردان تلویزیونی: مهران مدیری

برندگان جشن حافظ (5)

 

بهترین فیلمنامه تلویزیونی:هیولا(طراح داستان: پیمان قاسمخانی، نویسنده: امیر برادران)

برندگان جشن حافظ (2)

 

بهترین بازیگر مرد کمدی:محسن تنابنده(پایتخت)

برندگان جشن حافظ (15)

 

بهترین بازیگر زن کمدی:شبنم مقدمی (هیولا)

برندگان جشن حافظ (11)

 

بهترین بازیگر مرد درام:مصطفی زمانی(نهنگ آبی)

برندگان جشن حافظ (18)

 

بهترین بازیگر زن درام: مریلا زارعی( مانکن)

برندگان جشن حافظ (16)


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lzq74