پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/18 11:42
کد خبر: 5594

عکس دیده نشده از سحردولتشاهی کنار همایون شجریان در مراسم استاد شجریان + عکس

استاد محمد رضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری در بیمارستان جم تهران درگذشت.
 
محمدرضا شجریان اسطوره اواز ایران دیروز دار فانی را وداع گفت . محمدرضا شجریان در ایران محبوبیت زیادی داشت . محمدرضا شجریان نابغه موسیقی محسوب می شد . محمدرضا شجریان قرار است در مشهد به خاک سپرده شود . 
 
 

 

 

مراسم تشییع پیکر استاد شجریان در بهشت زهرا تهران صبح امروز ١٨ مهر ٩٩ انجام شد و برخی از بازیگران در مراسم استاد حضور داشتند، عکس سحر دولتشاهی در کنار همایون شجریان را ببینید.

 

11 - Copy

 

همایون شجریان متولد 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان است. وی از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه می باشد.

 

همایون شجریان از ده سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

 


بیشتر بخوانید : مژگان شجریان خواننده و دختر محمدرضا شجریان کیست ؟ + بیوگرافی و عکس


 

تفریحات و علاقه مندی های همایون شجریان

من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می روم.

 

خودم به بازیگری علاقه دارم، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام.

 

ازدواج و همسر همایون شجریان

گیتا خوانساری همسر همایون شجریان می باشد که در سال 1374 با همایون شجریان ازدواج کرده است و دخترش یاسمن بعد از دوازده سال ازدواجشان به دنیا امده است.

 

دوستان سینمایی همایون شجریان

اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند. پرویز پرستویی ، گلاب آدینه ، گوهر خیراندیش از این دسته هستند و نیکی کریمی ازجمله دوستان سینمایی من است که خود از علاقه مندان موسیقی کلاسیک به شمار می رود.

 

در میان بچه های تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم

 

او از سال 1370 به همراه محمدرضا شجریان و گروه آوا در کنسرت های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از 1378 به بعد در صحنهٔ کنسرت ها به هم خوانی با پدرش پرداخت. همایون شجریان کنسرت های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده است که می توان به آلبوم کنسرت های «بی تو بسر نمی شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال های 2003 و 2005 نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ypwj4