جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/21 06:08
کد خبر: 6551

همه چیز درباره دره ستارگان

جزیره قشم از مقاصد گردشگری محبوب میان مسافران تور قشم از تهران و دیگر نقاط ایران و همچنین گردشگران خارجی است. این جزیره جاذبه‌های بکر و منحصربه‌فردی دارد که می‌توانید روزها به تفریح و گشت‌وگذار بپردازید.

 ازجمله نقاط توریستی معروف و فوق‌العاده زیبای تور قشم، دره ستاره‌ها است؛ این دره غرب روستای برکه خلف در 20 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. در این مقاله با علی بابا همراه باشید تا با دره ستارگان و افسانه‎های عجیب این دره آشنا شوید. برای اطلاع از قیمت تور قشم و رزرو بلیط به علی بابا مراجعه کنید.

 

آشنایی با دره ستاره‌ها

قدمت دره ستارگان حدود دو میلیون سال و یکی از خارق‌العاده‌ترین عجایب طبیعت در جزیره قشم محسوب می‌شود؛ این پدیده طبیعی بر اثر فرسایش زمین توسط طوفان، گرد باد و باران‌های شدید طی سالیان دراز به‌وجود آمده است. همواره اکثر مسافران تور قشم به دره ستارگان رفته‌اند. جنس بیشتر صخره‌ها از آهک است؛ ستون‌ها و صخره‌های دره غالبا از دو لایه تشکیل شده، استحکام لایه‌ بیرونی نسبت به لایه داخلی بیش‌تر به‌نظر می‌رسد. توجه کنید قسمت‌هایی از دره آسیب‌پذیر بوده، درحالی که ممکن است ظاهری سخت داشته باشد. پس درطول گشت‌وگذار حواس‌تان را جمع کرده و از مسیرهای مشخص که ردپای بازدیدکنندگان آشکار است، راه بروید.

درون دره ستون‌های سنگی کوتاه و بلندی در اشکال مختلف وجود دارد. بومیان این منطقه عقیده دارند، در روزگاران بسیار قدیم یک ستاره در این نقطه روی زمین افتاده که خشک‌شدن آن باعث به‌وجودآمدن و شکل‌گرفتن اشکال عجیب شده است. برای آشنایی و فهم این پدیده زیبا و حیرت‌انگیز می‌توانید با تور لحظه آخری قشم به این جزیره سفر کرده و به دره ستارگان بروید.

دره ستارگان یکی از قسمت‌های مهم و حیرت‌انگیز ژئوپارک جزیره قشم محسوب می‌شود؛ قدمت بالای دره ستارگان و زیبایی‌های کم نظیر آن سبب شده تا در سازمان جهانی یونسکو به‌عنوان یک جاذبه ارزشمند به ثبت برسد.

 

4

 

داستان قبرستان و ارواح دره ستارگان قشم

برخی از اهالی این منطقه بر این باور هستند که پس از غروب آفتاب صداهای عجیب و ترسناکی از دره ستارگان به گوش می‌رسد که این صداها مربوط به ارواح و جن‌ها است. این مساله باعث شده برخی از بومیان این منطقه تحت هیچ شرایطی 

شب هنگام، به دره ستاره‌ها نروند. البته دراین‌میان بسیاری این اتفاق را باور نداشته و طبق تحقیقات انجام‌شده، محققان چنین موضوعی را تایید نکرده‌اند؛ محققان صداها را مربوط به جریان هوا لابه‌لای ستون‌ها، دالان‌ها و حفره‌ها دانسته‌اند.

پس اگر به این داستان‌ها باور ندارید، با خیال آسوده در شب به دره ستارگان بروید و از منظره‌ فوق‌العاده‌ آن کنار عزیزانتان در تور قشم لذت ببرید. پس از غروب آفتاب این دره یک زیبایی دیگر به خود می‌گیرد که هر بیننده‌ای را مسحور به خود می‌کند، به‌خصوص تماشای ستاره‌ها؛ گویی از هر زمانی به شما نزدیک‌تر هستند. درنظر داشته باشید اگر قصد دارید شب در دره‌ی ژئوپارک بمانید، باید از مسولان پارک مجوز داشته باشید.

 

عده‌ای دیگر از مردم جزیره عقیده دارند موجودات فرازمینی باعث سقوط ستاره در این محل و ایجاد سنگ و خاک‌های بلندشده از زمین خشک و سفت شده‌اند. به عقیده مردم محلی آن‌ها دلیل اصلی خلق این دره با اشکال عجیب هستند. حتی فیلم اژدها وارد می‌شود، براساس باورها و داستا‌ن‌های افسانه‌ای این منطقه ساخته شده؛ موضوع فیلم مربوط به مدفون‌بودن یک موجود ناشناخته زیر قبرستان دره ستارگان بود.

 

بهترین زمان بازدید از دره ستارگان تور قشم

آب‌وهوای قشم در ماه‌های تابستان گرم و مرطوب (شرجی) است؛ در این فصل به‌دلیل گرما و رطوبت بالا، کم‌ترین تعداد سفر به قشم انجام می‌شود. اگر مشکلی با هوای گرم جزیره ندارید، بهترین زمان سفر به‌ویژه برای کاهش قیمت تور قشم علی بابا سفر در تابستان است. برای اطلاع از هزینه‌های قیمت تور قشم از تهران و دیگر نقاط کشور به سایت یا اپلیکیشن علی بابا مراجعه کرده و تور لحظه آخری قشم را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر با تور قشم از نظر آب‌وهوایی، در فصل زمستان و بهار است؛ بدون شک بازدید از دره ستارگان در روزهای خنک لذت‌بخش‌تر خواهد بود و گرمای هوا شما را اذیت نمی‌کند. در ماه‌های خنک بیش‌ترین تعداد سفر به‌خصوص از تهران به این شهر انجام می‌شود که لازم است یک ماه قبل از حرکت، اقدام به رزرو تور قشم از تهران کنید. البته در مواقعی برای پرشدن ظرفیت‌ها، صندلی‌های باقی‌مانده با قیمت کم‌تر به اصطلاح تور لحظه آخری قشم به‌فروش می‌رسد.

 

O

 

چگونه به دره ستارگان بروید؟

مسافران برای رفتن به دره ستاره‌ها می‌توانند از دو مسیر به این جاذبه‌ دیدنی بروند. لازم به‌ذکر است اگر هیچ آشنایی قبلی با مسیرها ندارید، در مسیر از اهالی منطقه برای پیداکردن آدرس سوال کنید.

 

 

مدت زمان مسیر به دره ستارگان با مسیر اول حداکثر 30 دقیقه است؛ ابتدا به‌سمت بزرگراه خلیج فارس حرکت کرده و بعد از گذشت چند دقیقه به بلوار آزادگان می‌رسید. بعد از ردکردن پارک زیتون و خیابان دریا، با یک فرعی مواجه می‌شوید که در آن تابلوی روستای برکه خلف نمایان است. با طی مسیری پنج کیلومتری بعد از روستا برکه خلف به دره ستاره ها خواهید رسید.

 

اگر قصد سفر به قشم دارید، به دره مجسمه ها هم سر بزنید و لذت ببرید.

 

مدت زمان مسیر دوم حداکثر یک ساعت است؛ ابتدا از جاده شهرک کورزین جدید حرکت کرده و بعد از عبور و ردکردن روستاهای تنبان، جیجیان، رمکان، زیرانگ و ریگو به روستای برکه خلف خواهید رسید. با طی‌کردن مسیر پنج کیلومتری بعد از روستای برکه خلف به دره ستارگان، سرزمین پر از عجایب می‌رسید.

 

درصورت نداشتن وسیله شخصی، می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های جزیره که آشنایی کامل با نقاط گردشگری قشم دارند، به دره ستاره‌ها بروید. علی بابا با رزرو تور قشم سفری مطمئن همراه با خیال آسوده را برای شما عزیزان رقم خواهد زد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48mrw3