پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1400/06/15 12:00
کد خبر: 8682

کرونا جان الهه خیر آبادی را گرفت

الهه خیر آبادی درگذشت.

افشین تحفه‌گر  با اعلام درگذشت این مروج کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: خانم الهه خیرآبادی معلم و مدیر مدرسه و از فعالان حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و مسئول باشگاه کتابخوانی شهر زبرخان شهرستان نیشابور بود که متأسفانه روز گذشته، ۱۴ شهریور ماه، به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کرد. مراسم تشییع و خاکسپاری وی صبح امروز، ۱۵ شهریور ماه در زادگاهش برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های وی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه از جمله تشکیل اتاق قصه‌گویی برای دانش‌آموزان، ادامه داد:

در چند سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با محوریت کودک و نوجوان متمرکز بوده است. خوشبختانه استان خراسان رضوی در  این زمینه بسیار خوب عمل کرده و رشد قابل توجهی داشته و هر ساله جزء برگزیدگان جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور بوده است. در سال ۱۳۹۹ نیز هفتمین دوره این جشنواره آغاز و اختتامیه آن در بهار سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد که خانم الهه خیرآبادی در این جشنواره به عنوان یکی از مروجین کتاب استان خراسان رضوی برگزیده شدند. ایشان در جام باشگاه‌های کتابخوانی خراسان فعالیت داشتند و به ترویج فرهنگ کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان می‌پرداختند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jv5k4