یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/13 06:47
کد خبر: 3607

محمدرضانوایی قهرمان کشتی جهان در گذشت+علت مرگ و بیوگرافی

محمدرضا نوایی قهرمان و گزارشگر کشتی دار فانی را وداع گفت.

محمدرضا نوایی دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان در سال ۱۹۷۳و محمدرضا نوایی دارنده مدال برنز بازیهای آسیایی ۱۹۷۴است.  استاد محمدرضا نوایی که متولد ۱۳۲۷ تهران بود، سالها به عنوان مربی تیم ملی و مدرس به کشتی ایران خدمت کرد.محمدرضا نوایی اطلاعات بسیار زیادی از کشتی ایران داشت.


اشک های غم انگیز ریحانه پارسا بخاطر جدایی+فیلم

 

محمد رضا نوایی پیشکسوت کشتی آزاد ایران و از گزارشگران و مفسران کشتی صداوسیما در سالهای گذشته دار فانی را وداع گفت.

 

محمدرضا نوایی کشتی‌گیر آزاد کار وزن ۶۲ کیلو، مربی بین‌المللی کشتی، مفسر و گزارشگر قدیمی تلویزیون و همچنین مدرس فدراسیون جهانی کشتی، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی ۱۹۷۳ تهران و سرمربی تیم ملی کشتی در مسابقات المپیک سئول دعوت حق را لبیک گفت.

 

نوایی دارنده مدال برنز بازی های آسیایی که سال ها به عنوان گزارشگر و مفسر کشتی در رسانه حضور داشت شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

 

مصیبت وارده را به خانواده محترم نوایی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب غفران دارد.

 

محمدرضا نوایی صدای ماندگار کشتی

 

پس از درگذشت محمدرضا نوایی بیشتر اخبار حول محور کشتی گیر بودن آن مرحوم می چرخد غافل از آن که مرحوم نوایی از گزارشگران و مفسران قدیمی کشتی در صداوسیما بود.

 

گزارش های خاطره انگیز او برای دهه متولدین پنجاه و قبل از آن هیچ گاه از یاد نمی رود. شاید اوج گزارش های مرحوم نوایی را بتوان در فینال کشتی سنگین وزن جهان بین علیرضا سلیمانی از ایران و بوم گارتنر آمریکایی دانست.
 
 
جایی که سلیمانی توانست پس از سالها مدال وزن 130 کیلوگرم آن سالهای کشتی جهان را برای کشورمان به دست آورد.
 
 
صدای محمدرضا نوایی بر روی کشتی های خاطره انگیز امیر و رسول خادم، عباس جدیدی، رضا سیم خواه و… نیز یادآور خاطرات شیرینی برای علاقمندان به کشتی است.
 
یکی از پیشکسوتان دوبله کشورمان سالها پیش صدای مرحوم نوایی را آن قدر توانمند می دانست که معتقد بود او می تواند در دوبله هم موفق باشد.
 

 

بیوگرافی محمدرضا نوایی

مرحوم محمدرضا نوایی مدال برنز کشتی آزاد جهان و مربیگری تیم ملی کشتی ایران را در کارنامه داشت. وی همچنین سوابق درخشانی در عرصه آموزش و تدریس کشتی داشت و همچنین در عرصه رسانه به عنوان گزارشگر و مفسر کشتی سال‌ها فعالیت می‌کرد.

 

منبع:ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4d77w4