پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/18 17:53
کد خبر: 3784

بامزه ترین تقلید صدای کمدین بزرگ از علی دایی و سلبریتی های دیگر+فیلم دیده نشده

کرمی ، کمدین ایرانی در برنامه زنده بعد از پوکر پرسپولیس فوتبال برای تبریک قهرمانی پرسپولیس تقلید صدای علی پروین،علی دایی،اکبر میثاقیان را انجام داد.

کمدین ایرانی در برنامه تلویزیونی به تقلید صدای اهالی فوتبال که قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفته بودند پرداخت. 

 

 

 

 

زندگینامه علی دایی

 

علی دایی اول فروردین 1348 علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است.

 

علی دایی در کودکی

 

بچگی علی دایی

علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.

 

ازدواج علی دایی

 

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

 

تیم ملی:

علی دایی اولین بازی ملی اش را در سال 1372 انجام داد. علی دایی اولین گل ملی اش را در مقدماتی جام جهانی 1994 و مقابل تایوان به ثمر رساند. این بازی با نتیجه 10 بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

رکورد بیشترین بازی ملی و بیشترین گل زدهٔ تاریخ تیم ملی را دارد (گل های زدهٔ او در میان تمام تیم های جهان نیز اول است).

 

علی دایی

 

علی دایی سرمربی فوتبال در لیگ ایران

 

او در جام ملت های آسیا 1996 امارات به همراه باقری و عزیزی از بهترین ستارگان ایران بود.

 

دائی در بازی معروف ایران و استرالیا در بازی پلی اف مقدماتی جام جهانی 1998 (1377) فرانسه پاس گل دوم ایران را برای خداداد عزیزی ارسال کرد و این گل باعث راهیابی ایران به جام جهانی شد.

 

او به همراه ایران در دو جام جهانی 1998 فرانسه و 2116 آلمان به میدان آمد و در 5 بازی ایران در این بازی ها شرکت کرد. پاس دایی بود که زمینه گذار گل مهدوی کیا به آمریکا در جام جهانی 1998 شد.

 

 از نقاط اوج دوران ورزشی دایی را می توان روز 24 آبان 1383 دانست. او در این روز و در مسابقات مقدماتی راهیابی به جام جهانی 4 بار دروازهٔ لائوس را گشود تا نام خود را به عنوان اولین فوتبالیست تاریخ جهان که 111 گل در بازی های ملی به ثمر رسانده ثبت کند.

 

علی دایی در کنار همسرش

افشین پیروانی در کنار علی دایی و همسرش

 

 علی دایی در سال 1386 توسط فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نماینده فوتبال ایران در سازمان یونیسف معرفی شد. دایی و مهتاب کرامتی (بازیگر سینما) به عنوان دو سفیر ایران در این سازمان بین المللی عضویت دارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lznk4