چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/16 00:43
اختصاصی ستاره پارسی
کد خبر: 2739

بیوگرافی محمد خاکپور فوتبالیست ایرانی + تصاویر

بیوگرافی محمد خاکپور به همراه زمان فعایتش در ورزش را در سایت یتاره پارسی می خوانید:

اختصاصی ستاره پارسی// محمد خاکپور در سال 1348 در تهران به دنیا آمد محمد خاکپور از جمله فوتبالیست‌های ملی پوش کشورمان است که بیشتر در پست دفاع یارگیر سمت راست بازی می‌کرده است. محمد خاکپور در بازی فوتبال بازیکنی آرام بود محمد خاکپور در باشگاه‌های زیادی از جمله پاس همدان، بهمن،‌ پرسپولیس، گیلانک سنگاپور و رد بولز نیویورک آمریکا بازی کرده است. محمد خاکپور در ۵۲ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و سابقه بازی در جام جهانی 1998، جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ و مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در کارنامه دارد.

زندگینامه: محمد خاکپور (۱۳۴۸-) - همشهری آنلاین

محمد خاکپور از سال ۲۰۰۰ در کالیفرنیا ساکن شد و با تأسیس باشگاه فوتبالی به نام خود به مربیگری پرداخت.

محمد خاکپور دارای مدرک ملی A مربیگری نیز هست و در سال ۱۳۸۵ مدتی کمک محمد مایلی کهن در تیم فوتبال فولاد خوزستان بود.

در آذر سال 1389 پس از استعفای دسته جمعی کادر فنی تیم استیل آذین (عابدزاده، پیروانی و شاهرودی، سه مربی مستعفی تیم استیل آذی) محمد خاکپور بنا بر تصمیم علی پروین به عنوان سرمربی جدید این تیم برگزیده شد و در لیگ‌برتر مشغول به کار شد. محمد خاکپور 10 اسفند همان سال به طور ناگهانی بعد از تمرین با بازیکنان تیم خداحافظی کرد.

 

خاکپور: شب غم‌انگیزی برای من است/ این اولین و آخرین شکست ملی ایران ...

مسئولیت ها و مقام ها:

بازیکن فوتبال

سرمربی تیم فوتبال استیل آذین

سرمربی تیم ملی امید ایران ( وی در آذرماه 93 به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران انتخاب شد.)

 

محمد خاکپور: هیچ چیزی را در فوتبال دنبال نمی‌کنم - مشرق نیوز

نقل قول و خاطرات:

محمد خاکپور نظرش را درباره ی علی کریمی اینگونه بیان می کند: «علی کریمی یک فوتبالیست نابغه است. او نه تنها در ایران و آسیا بلکه در جهان نیز می تواند ستاره باشد. البته به شرطی که در تیم ملی از او درست استفاده کنند.

 

این که می گویم او در سطح جهانی یک نابغه به حساب می آید، حرف گزافی نیست چرا که فوتبالیست با خصوصیات فنی او در سطح جهان هم زیاد پیدا نمی شود. کسی بتواند به این شکل چهار، پنج نفر را دریبل کند، مسلماً بسیار بیش از اینها حرف برای گفتن دارد. البته همانطور که گفتم به شرط آنکه از او درست استفاده شود».

 

خاطره ای به نقل ازمحمد خاکپور: « چند وقت پیش که آمدم ایران به دیدن عابدزاده رفتم. از دیدن او خیلی خوشحال شدم. من عابدزاده را خیلی دوست دارم گرچه از کشورم دورم ولی جویای احوال احمدرضا هستم. می دانم که الان حالش خیلی بهتر شده ولی برای بهبودی کامل هنوز به زمان نیاز دارد. به او که فکر می کنم می بینم عابدزاده برای فوتبال ما کم زحمت کشیده است.

 

کارنامه او سرشار از افتخارآفرینی هایی است که به واسطه آن بارها دل مردم را قرین شادی و افتخار کرده است و خاطره های به یاد ماندنی بسیاری از خودش به جای گذاشته است. احمدرضا بدون اغراق بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال کشور است ولی اکنون تنها خبری که از او در روزنامه ها می خوانیم این است که عابدزاده به بیمارستان رفت. عابدزاده به امارات رفت. متأسفانه فوتبال ما قدر سرمایه هایش را نمی داند».

 

محمد خاکپور: علاقه‌ام از بین رفته و هیچ چیزی را در فوتبال دنبال ...

 مصاحبه ی کوتاه با محمد خاکپور

- فعالیت شما به عنوان یک ایرانی که در کشور امریکا مدرسه فوتبال راه انداخته ای در میان مطبوعات امریکایی بازتاب خاصی داشته؟

در اینجا مثل ایران ده، پانزده نشریه خاص ورزشی چاپ نمی شود. با این حال باید بگویم امریکا کشور بزرگی است که باشگاه های ورزشی زیاد دارد. روزی که خواستم کارم را آغاز کنم فقط دو شاگرد داشتم ولی الان هشتاد فوتبالیست نوجوان و جوان در مدرسه من تمرین می کنند و نکته جالب این است که در این میان تنها یکی از شاگردان من ایرانی است.

 

این مسأله نشان دهنده استقبال امریکایی ها از مدرسه فوتبال ماست. خانواده ها نتیجه کار مرا دیدند. وقتی راندمان پیشرفت فرزندان شان را مشاهده کردند به آموزش آنها زیر نظر من ترغیب شدند. همین قضیه نشان دهند جایگاه مقبولیت کار ما در میان مردم این منطقه است.

 

- شنیده ایم که در این مدرسه فوتبال لوتهار ماتئوس با تو شریک است؟

نه چنین چیزی نیست. ما تنها به هنگام افتتاح این مدرسه یک مسابقه دوستانه با همکاری یورگن کلینزمن برگزار کردیم که یک دیدار خیرخواهانه بود. کلینزمن هم در امریکا مدرسه فوتبال است. ما برای این بازی یک اردوی مشترک دو روزه با شاگردان مدرسه کلینزمن برگزار کردیم و سپس به میدان رفتیم. تنها همکاری من با او در همین حد بود و هیچ شراکتی با کلینزمن یا ماتئوس در کار نیست.

 

- از زندگی در امریکا بگو!

آنجا یک مدرسه فوتبال دارم که در آن مشغول به کار هستم. ما چند تیم در رده های سنی مختلف داریم و با پنج تیم در مسابقات منطقه کالیفرنیا شرکت می کنیم.

محمد خاکپور: بازیکن بودم اما جلوی بازار دست فروشی می‌کردم- اخبار ...

- تیمت با چه نامی در مسابقات شرکت می کند؟

با نام m.ksoccerclub که m.k اسم خودم «محمد خاکپور» است.

 

- اخبار فوتبال ایران را تا چه حدی پیگیری می کنی؟

سعی می کنم اکثر بازهای تیم ملی را تماشا کنم. اخبار را هم از طریق سایت های خبری دنبال می کنم.

 

- سطح مربیان داخی را چطور می بینی؟

من با آنها از نزدیک کار نکرده ام. ولی اصل مهم این است که برای ورود به دنیای فوتبال مدرن، باید به دنبال شرکت در کلاس های پیشرفته مربیگری و علم آموزی باشند. باید بروند دنبال تیم های بزرگ و تیم هایشان را با توجه به علم روز دنیا تمرین دهند تا در راه پیشرفت و موفقیت قرار بگیرند.

 

- بازیهای تیم ملی را می بینی، نظرت درباره اعضای آن تیم چیست؟

بازیکنان مستعد و با هوش کم ندارد. ولی باید تیم یک دست تر شود. باید به جوانان بیشتر بهاء بدهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2o5pq4