پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/04/31 10:14
کد خبر: 3219

سقط جنین در ایران 20 برابر سوانح رانندگی

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در سال ۹۶، هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشور توسط والدین کشته می‌شود که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! با توجه به آمار ۱۸ هزار فوتی تصادفات سالانه، ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم!

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در سال ۹۶، هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشور توسط والدین کشته می شود که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! با توجه به آمار ۱۸ هزار فوتی تصادفات سالانه، ۲۰ برابر بیشتر از فوتی های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم!

 

در این گزارش آمده است:

* سال 74 وزارت بهداشت اعلام کرد، 80 هزار سقط جنین در سال داریم یعنی حدود 220 جنین در هر روز سقط می شوند! در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال 92، که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را 250 هزار جنین در سال اعلام می کند یعنی هر روز حدود 700 انسان زنده توسط پدر و مادر خد از طریق "سقط" کشته می شوند!

 

* اما در جدیدترین آمار در سال 96، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرده که سالانه «بین 300 تا 500 هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام می شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز 1000 جنین در کشورمان توسط والدین کشته می شوند که تنها حدود 10 مورد آن قانونی است!

 

* این نوع سقط در 5 درصد مادران باعث مرگ، در 20 درصد مادران باعث معلولیت و در برخی از موارد باعث برداشته شدن کامل رحم می شود و البته پیامدهای و عوارض بسیار متعدد روحی و روانی که گریبان گیر مادر و حتی پدر می شود؛ "احساس گناه" عارضه ای است که یک مادر را فرسوده و بیمار می کند.

 

* در این آمار، یک واقعیت هولناک پنهان است! با یک حساب سرانگشتی اگر 990 را در تعداد روزهای سال ضرب کنیم، با عدد خیره کننده ای رو به رو می شویم! ما سالانه 361 هزار و 350 نفر سقط غیرقانونی در کشور داریم!

 

* براساس آمارها، سالانه حدود 800 هزار تصادف رانندگی در کشورمان رخ می دهد که منجر به کشته شدن روزانه 43 نفر می شود؛ ایران با داشتن 18 هزار فوتی در حوادث جاده ای در سال به لحاظ آماری یکی از بالاترین تلفات جاده ای در جهان را داراست؛ این در حالی است که بر اساس آمار وزارت بهداشت در کشور سالانه 20 برابر بیشتر از فوتی های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین داریم! در واقع ما با یک فاجعه انسانی روبه رو هستیم.

 

* متأسفانه ایران طی 30 سال گذشته، بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را از آن خود کرده و جمعیت کشور با سرعت فزاینده ای در حال سالمند شدن است؛ ما حتی برای تأمین نیروی انسانی و مولد طی دهه های آینده با چالش جدی مواجه خواهیم بود!

 

منبع:تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4vd8z4