سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/29 08:47
کد خبر: 4109

ساعت پخش سریال" مختارنامه"

مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" بعد از شبکه قرآن با نظرسنجی مردمی از ۲۷ مردادماه هر شب سریال شبانه شبکه آی‌فیلم می‌شود. "عصر جدید" با یک روز تأخیر از فردا تا آخر هفته پرونده دور دوم را می‌بندد. باشگاه سوره به مناسبت روز خانواده تیزر فرهنگی منتشر کرد.

 اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه ببینید:

پس از صحبت‌های دبیر شورای معارف سیما برای قرار گرفتن سریال "مختارنامه" در کنداکتور شبکه قرآن، روابط عمومی برون‌مرزی در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  از پخش این سریال تلویزیونی در ایام محرم خبر داد. مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" از 27 مردادماه هر شب ساعت 23 سریال شبکه آی‌فیلم می‌شود.  «مختارنامه» به چگونگی قیام مختار ثقفی پس از واقعه عاشورا می‌پردازد و بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، رضا رویگری، رضا کیانیان، الهام حمیدی، فریبا کوثری، شهرام حقیقت دوست، امین زندگانی و... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 

شبکه آی‌فیلم قبل از تصمیم برای پخش، نظرخواهی در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌شان قرار دادند و نتیجه نظرسنجی نشان می‌دهد سریال "مختارنامه" بر دیگر سریال‌های مناسبتی ایام سوگواری امام حسین(ع) برتری داشته است.  بنا به اعلام تماشاگران، مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" با بیش از 80 درصد از نظرات بیان شده درصدر قرار دارد و پس از آن سریال «شب دهم»، «سفر سبز»، «مرضیه»، «معصومیت از دست رفته» و «یلدا»، بخش عمده‌ای از نظرات تماشاگران این شبکه را به خود اختصاص داده است.

 

نهمین قسمت از دور دوم عصر جدید این هفته، برخلاف روال شنبه و یکشنبه‌ها با یک روز تأخیر روی آنتن می‌رود. تغییر زمان پخش به دلیل جابجایی کنداکتور شبکه سه سیما برای پخش مسابقات فوتبال است از این رو  قسمت نهم یکشنبه و دوشنبه پخش خواهد شد. دهمین و آخرین قسمت از این مرحله مسابقه بزرگترین استعدادیابی ایران هم به روال هفته‌های اخیر سه شنبه و چهارشنبه روانه آنتن می‌شود تا پرونده دور دوم بسته شود.

 

تیزر فرهنگی «نیمکت» تازه‌ترین تولید باشگاه فیلم سوره به مناسبت روز خانواده منتشر شد. تیزر فرهنگی «نیمکت» به نویسندگی و کارگردانی محسن امانی تازه‌ترین تیزر فرهنگی باشگاه فیلم سوره است که در گروه هنری کات تولید شده است و امروز همزمان با روز خانواده منتشر شد.

 

«نیمکت» مضمونی مربوط به خانواده دارد و ابوالفضل همراه در آن بازی کرده است. این تیزر در گروه هنری کات تولید شده است که وظیفه توانمندسازی و حمایت از استعدادهای جوان فیلمسازی را در باشگاه فیلم سوره بر عهده دارد. گروه هنری کات از ابتدای سال تا کنون شرایط تولید اثر کوتاه 3 کارگردان جوان را فراهم کرده است.

 

سایر عوامل تیزر فرهنگی نیمکت عبارتند از: تهیه کننده: محمد جواد موحد، نویسنده و کارگردان: محسن امانی، برنامه ریز و دستیار کارگردان : محمد باقری، مدیر تولید : مرتضی کشاورز، مدیر فیلمبرداری: یحیی رضایی، صدا بردار : احمد صابری، صداگذار: مجید آقایی، بازیگران: ابوالفضل همراه، مهدی عبدلی، الینا باشنگ، ساریناز باقری، تدوین: محسن امانی، جلوه های ویژه رایانه‌ای: سینا فرنگ، گریم: هادی لطفی، شهره خراسانی، طراح صحنه و لباس: جواد کاظمی مطلق، ریحانه نعمت الهی، تدارکات: علی یارمحمدی، مصطفی کشاورز، تولید شده در گروه هنری کات، محصول باشگاه فیلم سوره.

 

 سریال «وفا» ساخته محمدحسین لطیفی، در جدول پخش کانال فارسی این شبکه قرار گرفت. این سریال در 12 قسمت به تهیه‌ کنندگی منصور سهراب‌ پور محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما در سال 1385  است که علیرضا افخمی نگارش آن را بر عهده داشت. فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان، هانیه توسلی، پوریا پورسرخ، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، رضا ایرانمنش، عدی رعد و حسن عدنان بازیگران این سریال بوده‌اند.

 

«وفا» داستانی عاشقانه را در بستری جاسوسی پلیسی روایت می‌‌کند. عوامل موساد برای به‌ دام‌ انداختن یکی از مهره‌ های حزب‌ الله لبنان به‌نام حسین، نقشه‌‌ای را برای نزدیکی یک جوان یهودی ایرانی به‌ نام ژوبین پناهی به خواهر حسین یعنی وفا ابوزید در لبنان طراحی می‌‌کنند. ژوبین قربانی دسیسه‌ های عوامل رژیم صهیونیستی است. والدینش با توطئه موساد کشته شده‌‌اند؛ اما اکنون بی‌‌خبر از اهداف سازمان دلباخته وفا می‌‌شود. اصرار ژوبین وفا را مجاب به ازدواج می‌‌کند؛ اما با دخالت مأمور اطلاعاتی ایران همه‌ چیز برای او روشن می‌‌شود. ژوبین که از سویی درگیر عشقی واقعی است و از سویی خود را بازیچه می‌‌بیند تصمیم تازه‌‌ای می‌‌گیرد...

 

سریال«وفا» قرار است از دوشنبه، هر روز ساعت 19 روی آنتن قرار بگیرد. تکرار آن نیز در دو نوبت به فاصله هشت ساعت پخش می‌شود.

 

حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، طی حکمی امین رهبر را به دبیری جشنواره رادیویی «راویان حماسه» منصوب کرد. امین رهبر کارشناس ارشد نمایش و دانشجوی رشته فلسفه هنر است. نویسندگی و تهیه‌کنندگی چندین برنامه رادیویی و مدیریت اجرایی بخش رادیو تئاتر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله سوابق وی به شمار می‌رود.

 

جشنواره رادیویی «راویان حماسه» با همکاری انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و رادیو نمایش، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

جواد زنگنه شهرکی طی حکمی از طرف مدیر کل آرشیو سازمان صداوسیما به سمت مدیر آرشیو شبکه جام‌جم منصوب شد. در این حکم با توجه به جایگاه ویژه شبکه جهانی جام‌جم در گسترش ارتباط با مخاطبان و فارسی زبانان خارج از کشور، اهتمام جدی به ارتقاء فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی، تقویت هویت ملی و ایجاد پل های مستحکم فرهنگی در خصوص ارتقای سطح برنامه‌سازی، با بهره‌گیری از آرشیو محتوایی غنی این شبکه از مسئولیت‌های مورد انتظار از آقای شهرکی است.

 

همچنین سرعت عمل در ارائه خدمات آرشیوی، بهینه‌سازی فرآیندهای آرشیو جامع دیجیتال در چرخه اتوماسیون شبکه، حفظ و نگهداری منابع با ارزش، سازماندهی و سرویس‌دهی به هنگام منابع به ذینفعان مبتنی بر سامانه میراث جام‌جم، استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و خلاق، پشتیبانی محتوایی از گروه‌های برنامه‌ساز شبکه و همچنین تعامل و همکاری سازنده با واحدهای ستادی اداره کل آرشیو و سایر واحدهای آرشیو سازمان از اهم ماموریت های آقای زنگنه در این سمت اعلام شده است.

 

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تشکر از عوامل برنامه که در این شرایط سخت  کرونایی با نیت نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) تلاش می‌کنند، گفت: مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تکنیک ساخت، جزء کارهای ویژه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه کودک است و در آن آموزه‌های اخلاقی و دینی در قالب قصه و داستان و با زبان کودکانه به تصویر کشیده می‌شود.

 

وی یکی از نیازهای ضروری کودک و نوجوان را طبیعت دانست و افزود: همین که بچه‌ها وارد طبیعت شوند و با سبزه و خاک ارتباط بگیرند در شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها تأثیرگذار است.

 

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: از آنجا که در شبکه قرآن و معارف سیما تاکنون در حوزه نمایش برای کودکان ضعف های جدی داشتیم و با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان، مقرر شده که اولین تولید برنامه نمایشی شبکه در سال‌های اخیر به حوزه کودک و نوجوان اختصاص یابد.

 

در این بازدید تهیه کننده مجموعه نمایشی «یکی بود، یکی نبود» نیز گفت: تولید این مجموعه نمایشی در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله تب سنجی و ضد عفونی کردن محل ضبط برنامه انجام می‌شود.

 

پرویز امیری افزود: این مجموعه نمایشی تلفیقی از واقع‌گرایی و عوامل طبیعی است و در آن عروسک‌ها در حال حرکت کردن با تکنیک واتومی می باشند که این ایده برای کودک و نوجوان جذاب است.

 

وی به اجرای ترانه‌ها و شعرهای قرآنی در مجموعه عروسکی «یکی بود یکی نبود» اشاره کرد و گفت: این ترانه‌ها در فضای شهر عروسکی خوانده می‌شود و بعضی از شخصیت‌ها با برخی از ترانه‌ها شناخته می‌شوند و سعی شده تا بچه‌ها خودشان کارها را جلو ببرند و خلاقیت داشته باشند.

 

مجموعه تلویزیونی قصه های شهر عروسکی "یکی بود یکی نبود"، در سه فصل و در 30 قسمت تولید می‌شود و موضوع کلی آن داستان خواهر و برادری به نام نوید و نداست که پدربزرگشان نویسنده کتاب کودکان است و برای آنها کتابی مفید و آموزنده به یادگار گذاشته است.

 

پدربزرگ در این کتاب داستانهای کودکانه قدیمی را جمع آوری کرده و بچه ها به واسطة کتاب وارد دنیای قصه ها می شوند. نوید و ندا در مسیر این ماجراجویی‌ها درس‌های بسیاری می‌گیرند و نکته‌های اخلاقی فراوانی را در سبک زندگی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از امثال و حکم قرآنی می‌آموزند.

 

طراح و کارگردان این مجموعه رئال عروسکی مرضیه منصوری است و نویسندگی آن را نیوشا صدر برعهده دارد. در این مجموعه بازیگرانی چون مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر، بهشاد مختاری و فهیمه باروتچی ایفای نقش می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gwm94