پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/05/30 07:59
کد خبر: 4125

غیبت بیش از ۶۴ هزار داوطلب در کنکور‌ ریاضی و انسانی

۱۹ هزار و ۳۸۹ نفر در کنکور علوم ریاضی و فنی و ۴۴ هزار و ۶۲۱ نفر در کنکور علوم انسانی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند و غایب این ۲ آزمون محسوب می‌شوند؛ آمار غایبان این ۲ آزمون در کل ۶۴ هزار و ۱۰ نفر است.

همزمان با آغاز رقابت داوطلبان در کنکور‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت هشت صبح امروز، بیش از ۶۴ هزار نفر در این ۲ آزمون غایب بودند.

 

 رقابت حدود نیم میلیون داوطلب در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در ۳۹۲ شهر کشور آغاز شد. در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت صادر شد که از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲ نفر زن و ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ نفر مرد هستند. بر اساس آماری که فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا اعلام کرد، در کنکور گروه علوم ریاضی و فنی ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر کارت دریافت کردند.

 

همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت صادر شد که از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر مرد هستند. از تعداد کارت‌های صادر شده برای این گروه آزمایشی، ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه این آزمون را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کردند.

 

بر این اساس، ۱۹ هزار و ۳۸۹ نفر در کنکور علوم ریاضی و فنی و ۴۴ هزار و ۶۲۱ نفر در کنکور علوم انسانی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند و غایب این ۲ آزمون محسوب می‌شوند؛ آمار غایبان این ۲ آزمون در کل ۶۴ هزار و ۱۰ نفر است.

 

139905301022432520987674

 

آمار داوطلبان کرونایی دومین روز کنکور

آزمون سراسری امسال ۶۰ داوطلب کرونایی دارد؛ چهار نفر از این تعداد در گروه علوم ریاضی و فنی داوطلب هستند که از این چهار نفر یک نفر در شهر تهران حضور دارد؛ همچنین با توجه به اینکه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی هم امروز در حال برگزاری است ۱۱ نفر در گروه علوم انسانی کرونایی شناخته شدند، اما هیچ کدام از آن‌ها در شهر تهران حضور ندارند. یک داوطلب از این ۶۰ نفر در بیمارستان استان هرمزگان حضور دارد و داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی است.

 

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه هفته نخست مهرماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود؛ فرایند انتخاب رشته نیز همزمان با اعلام نتایج فعال خواهد شد.

 

منبع:ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3686y2