پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/08 19:53
کد خبر: 4439

خبر خوش برای دارندگان بورس

یک خبر خوش برای بورس بازان

بورس این هفته مثبت می شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی سمت و سوی جریان معاملاتی طی هفته آتی گفت: بازار پر حجم اما مثبت پیش‌رو خواهیم داشت. خیلی از شرکت‌های حقوقی که به صورت حمایتی وارد بازار شده و خرید کردند به دلیل شارژ منابع و آمادگی برای ورود مجدد احتمالا بخشی از منابع را از بازار خارج کنند.

یکی از سوالات مهم سهامداران در روزهای تعطیلی اخیر این است که بورس در هفته بعد چه می‌شود؟

 

در این مورد یاسر شریعت، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سریع‌ترین ریزش در تاریخ بازار سرمایه بعد از رشد شارپی این بازار رخ داد، می‌گوید: روند ریزشی بازار سهام از سهم‌های کوچک و متوسط حدود ۴هفته گذشته شروع شد و طی ۲ هفته اخیر به سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز رسید. بنابراین افت همه‌جانبه در بازار رقم خورد.

 


خبرداغ:ریحانه پارسا از دردهای بی کران زندگی اش گفت+عکس دیده نشده


 

به گفته او، در اواسط هفته جاری حقوقی‌ها وارد بازار شدند و به نوعی از جریان معاملات حمایت کردند. این اقدام موجب رشد قیمتی در بسیاری از سهم‌ها طی ۲ روز پایانی هفته شد. این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است فروش مستقیم یا غیرمستقیم بیش از ۶۰درصد بازار سرمایه با ارزش دلار مرتبط است. بنابراین تداوم رشد تدریجی نرخ دلار نیمایی و بازار آزاد در میان مدت می‌تواند اثر‌گذار باشد.

براین اساس رشد قابل ملاحظه قیمت‌های جهانی طی ۲ هفته اخیر به همراه موارد مذکور موجب رسیدن بازار به ثبات نسبی شد. شریعت با ارزیابی سمت و سوی جریان معاملاتی طی هفته آتی نیز گفت: بازار پر حجم اما مثبت پیش‌رو خواهیم داشت. خیلی از شرکت‌های حقوقی که به صورت حمایتی وارد بازار شده و خرید کردند به دلیل شارژ منابع و آمادگی برای ورود مجدد احتمالا بخشی از منابع را از بازار خارج کنند.

این کارشناس بازار سرمایه، اضافه کرد: هفته آینده سه‌ روز کاری خواهیم داشت و این موضوع می‌تواند حجم بازار را تحت تاثیر قرار دهد و تا حدودی کاهشی کند.

او افزود: به طور معمول زمانی که بازار به ثبات نسبی می‌رسد دوباره به کف قبلی (یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد) باز‌می‌گردد. در صورتی که کف قبلی شاخص محکم تشخیص داده شود در روند بعدی یقینا با قدرت بیشتری حرکت خواهد داشت.

به اعتقاد شریعت، اکنون بازار به ثبات نسبی رسیده و روند حرکتی گروه‌ها از یکدیگر تفکیک خواهد شد. این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به میزان اثر‌گذاری پذیره‌نویسی «دارا دوم» در معاملات بورس تهران، گفت: به‌دلیل افت قیمتی که در گروه پالایشی رخ داد، احتمال افزایش استقبال از این صندوق بیشتر خواهد شد. از طرفی تخفیف ۲۰ درصدی نسبت به قیمت پایانی روز سه‌شنبه می‌تواند موجب جذابیت صندوق شود.

 


خبرداغ:عکس های دیده نشده از عروسی استراماچونی سرمربی سابق استقلال+عکس


 

یک خبر خوش برای بورس بازان!

حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، به ۱۵ درصد افزایش یافت.

سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران، سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق­‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس‌­ها و نیز واحدهای صندوق‌­های سرمایه‌گذاری را تغییر داد.

به این ترتیب، در جدیدترین مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، حد نصاب سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد.
بر اساس این گزارش، سقف حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.
در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مردادماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حد نصاب سرمایه‌گذاری در سهام این صندوق‌ها به ۵ درصد کاهش یافت.
امروز و در جلسه‌ای که هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه، برگزار کرد، افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

 

 پذیره نویسی سهام دارا دوم در بورس 

 

بورس

 

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گفت: بورس تهران آمادگی کامل برای پذیره‌نویسی صندوق دارای دوم را دارد.


محمود گودرزی در این خصوص، اظهار داشت: پس از تاسیس این صندوق توسط وزارت نفت، بورس تهران آمادگی کامل برای پذیره‌نویسی را دارد.


معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: باید امیدنامه و اساس نامه صندوق دارای دوم از طریق سازمان بورس تهیه شود و، چون در صندوق دارایکم اساسنامه انجام شده بود فرمت اساسنامه آماده است و ضمن اینکه زمان بر نیست و به محض اینکه صندوق تاسیس شود، فرآیند پذیرش، صورت می‌گیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2olno2