دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/10 10:20
کد خبر: 4488

این افراد فلفل دلمه ای خام نخورند!

خواص فلفل دلمه ای (Bell pepper) شامل کمک به درمان سوء هاضمه و نفخ شکم، درمان روماتیسم، پیشگیری از بیماری های قلبی - عروقی و سرطان است.

خواص و مضرات فلفل دلمه ای


خواص فلفل دلمه ای و فواید آن برای سلامتی بسیار گسترده است. از مهترین خواص درمانی این سبزی سودمند می‍ توان به خاصیت آنتی اکسیدان، هضم کننده، ضد درد، ضد بواسیر، ضد روماتیسم و بزاق آور بودن اشاره نمود. برای آشنایی بیشتر با خواص فلفل دلمه ای با مجله دلتا همراه باشید.

ویتامین ها، ترکیبات آنتی اکسیدانی و فیبرهای موجود در فلفل دلمه ای نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از بروز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیگر بیماری ها را دارد. قسمت های مورد استفاده این گیاه میوه آن بوده که مصرف خوراکی و فواید درمانی دارد و از تخم، برگ و گل آن نیز برای مصارف طبی استفاده می شود.
خواص فلفل دلمه ای

طبیعت فلفل دلمه ای گرم و خشک است. از نظر خواص در طب سنتی معتقدند که مصرف آن بادها و گازهای غلیظ را تحلیل برده و گرفتگی ها و انسداد را باز می کند و اگر با عسل خورده شود محرک نیروی جنسی است. همچنین علاوه بر موارد فوق از خواص فلفل دلمه ای در گذشته برای درمان واریس پا، آسم، کوفتگی، روماتیسم، ضعف و پیشگیری از بیماری حرکت ماشین یا دریا زدگی استفاده می شده است.

 

سایر خواص درمانی این گیاه عبارتند از:


پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان از خواص استفاده از فلفل دلمه ای است.

مصرف فلفل دلمه ای سبز به درمان سوء هاضمه و نفخ شکم کمک می کند.

فیبر موجود در فلفل دلمه ای می تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.

از خواص فلفل دلمه ای، کاهش میل به پرخوری و در نتیجه کمک به کاهش وزن و همچنین درمان یبوست است.

تحقیقات نشان داده، از خواص فلفل دلمه ای برای زنانی که در آستانه یائسگی قرار دارند و روزانه دو بار یا بیشتر از مواد غذایی سرشار از کاروتنوئیدها استفاده می کنند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار می گیرند.

ویتامین ث و بتاکاروتن موجود در این سبزی از بروز بیماری های چشمی مانند آب مروارید، آستیگماتیسم و پیرچشمی پیشگیری می کند.
مضرات فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از سبزی های جاذب محسوب شده و از همین رو قابلیت جذب سموم شیمیایی و آلاینده های خاک را به مقدار زیاد دارد. بنابراین توصیه می گردد به منظور بهره گیری بیشتر از خواص فلفل دلمه ای، تا حد امکان از انواعی که به روش ارگانیک کشت شده اند استفاده کنید.

در صورت مصرف هریک از داروهای آسپیرین، داروهای ضد انعقادی، باربیتوراتها و تئوفیلین از زیاده روی در مصرف انواع فلفل اجتناب کنید.

مصرف فلفل دلمه ای، مخصوصا به صورت خام، در افراد که معده ضعیف و حساس دارند، باعث ایجاد نفخ در معده می شود.

به طور کلی انواع فلفل از جمله فلفل دلمه ای جزء مواد غذایی آلرژی زا محسوب می شوند وتوصیه می شود افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند و با مصرف غذاهای آلرژی زا دچار جوش، کهیر، آکنه و اگزمای پوستی می شوند، انواع فلفل های دلمه ای را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

 

 

منبع:عصرخبر


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pwjr2