پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/13 11:42
کد خبر: 4586

تشریح شرایط بازگشایی مدارس در کشور به روایت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدارس در همه نقاط کشور از ۱۵ شهریور باز می‌شوند، گفت: البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده کرونا مواجه شویم که آن را وزارت بهداشت اعلام می‌کند، در آن مناطق حضور دانش‌آموزان منتفی می‌شود.

 محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس با توجه به شیوع کرونا، اظهار کرد: از شنبه ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و اصل اول برای ما آموزش حضوری است و هرجا فضای کلاس و تعداد دانش‌آموزان به تشخیص مدیر مدرسه و براساس دستورالعمل ابلاغی و با رعایت فاصله امکان حضور همه دانش‌آموزان باشد، باید در آن محل حاضر شوند.

وی افزود:، اما در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان زیاد است ناگزیر هستیم که دورکاری کنیم و باز دانش‌آموزان با برنامه‌ریزی مدارس به دو گروه تقسیم می‌شوند و بخشی در روز‌های زوج و بخشی در روز‌های فرد به مدرسه می‌روند.

 


خبرداغ:ماشین میلیاردی و ثروت عجیب حسن ریوندی+عکس لورفته


 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پروتکل‌های اعلام‌شده سختگیرانه است، تاکید کرد: با همکاری وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم که سلامت دانش‌آموزان رعایت شود. زمان‌هایی که دانش‌آموزان در روز‌های زوج یا فرد به مدرسه نمی‌روند نیز آمورش به صورت مجازی پیگیری می‌شود و صداوسیما در این زمینه دروس تمامی مقاطع را عرضه می‌کند و در کنارش سامانه شاد هم وجود دارد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: اگر کسی دسترسی به تلویزیون و سامانه شاد را نداشته باشد ما از طریق توزیع بسته‌های خودآموز آموزش را انجام می‌دهیم و هیچ دانش‌آموزی از آموزش در سال جدید محروم نخواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در مناطق قرمز گفت: وضعیت میان تغییر مناطق زرد به قرمز یا سفید به زرد و قرمز بسیار نزدیک است و با توجه به رعایت سلامت دانش‌آموزان سختگیرانه‌ترین مقررات بهداشتی را در نظر گرفته‌ایم. البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده کرونا مواجه شویم که آن را وزارت بهداشت اعلام می‌کند، در آن مناطق حضور دانش‌آموزان منتفی می‌شود وگرنه در همه نقاط کشور مدارس از پانزدهم شهریور باز خواهند شد.

 


خبر:حدیثه تهرانی به بدترین شکل مچ همسرش و حسین سلیمانی را گرفت+فیلم جنجالی


 

 

 

 


منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nlmr4