چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/23 15:12
کد خبر: 4895

چگونگی محاسبه متناسب سازی حقوق مستمری گیران سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد+جزئیات

مدیرکل امورمستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی چگونگی محاسبه متناسب سازی حقوق مستمری گیران سازمان تأمین اجتماعی را اعلام کرد.

ناهید حیدری، مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی در شبکه خبر با اشاره به مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان این سازمان بر اساس طرح متناسب‌سازی، اظهار داشت: اساس محاسبه متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی بر اساس دو شاخص مدت بیمه‌پردازی و مبلغ بیمه پردازی محاسبه می‌شود.​

 


آرمان از علاقه ی تمام نشده اش به غزاله گفت/حکم آرمان اعدام است!؟


 

وی ادامه داد: میزان آورده به صندوق تأمین اجتماعی و بر اساس متناسب‌سازی حقوق محاسبه می‌شود؛ ضمن اینکه بحث متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران بر اساس بند (ب) ماده 12 برنامه ششم توسعه کشور انجام شده است.

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: این متناسب‌سازی برای همه مستمری‌بگیرانی محاسبه می‌شود که جزو حداقل حقوق بگیران در اسفند سال گذشته بودند و حقوق آنها یک میلیون و 610 هزار تومان بوده است؛ به طوری که کف حقوق مستمری بگیران با 30 سال سابقه، به 2 میلیون و 800 هزار تومان و حقوق مستمری بگیران با 35 سال سابقه، حداقل به 3 میلیون تومان رسید.

حیدری با اشاره به جزئیات محاسبه حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، بیان داشت: این محاسبه بر اساس میزان پرداخت حق بیمه و سنوات پرداخت آن صورت می‌گیرد. افرادی که بین حداقل تا سقف بیمه خود بیمه‌پردازی داشته‌اند، به همان اندازه پرداخت حق بیمه و سنوات از متناسب‌سازی حقوق بهره‌مند می‌شوند.

 


آواز خواندن گلشیفته فراهانی و گوگوش جنجالی شد+فیلم لورفته


 

افزایش بر اساس متناسب سازی

وی ابراز داشت: مستمری‌بگیرانی در سازمان تامین اجتماعی با 10 سال، 15 سال و تا 35 سال سابقه داریم که این بر اساس میزان آورده خود در صندوق سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و افزایش مستمری آنها بر اساس متناسب‌سازی صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه رسیدگی به اعتراض مستمری‌ بگیران سازمان تأمین اجتماعی، یادآور شد: به استناد قانون برنامه ششم متناسب سازی صورت گرفته و در مواد 96 و 111 سازمان تأمین اجتماعی همه ساله میزان افزایش مستمری بر اساس شورای عالی حقوق مصوب می‌شود.

حیدری اضافه کرد: از ماه گذشته بحث پرداخت همسان‌سازی شروع شده و اکنون پرداخت حقوق مستمری بگیران بر اساس متناسب‌سازی صورت می‌گیرد


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3zvzn2