چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/06/24 05:30
کد خبر: 4908

مرضیه ی 39 ساله جان خود را از دست داد تا 3 نفر دیگر جان بگیرند+جزئیات

خودرو چندبار دورخود چرخید و سپس در لاین مخالف جاده توقف کرد.افرادی که شاهد ماجرا بودند برای نجات جان سرنشینان خودرو دست به کار شدند. هر شش سرنشین خودرو بیرون کشیده شدند. در میان سرنشینان زن جوانی که راننده خودرو بود مصدومیتی شدید داشت و دچار ایست قلبی شده بود. پزشکی که درمحل حضور داشت او را احیا کرد اما هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد زن جوان زنده ماند تا چند روز بعد ناجی چند بیمار نیازمند به پیوند باشد.

 اولین روزهای شهریورماه امسال بود که گزارش یک سانحه رانندگی به مأموران پلیس راه جاده ایوانکی به سمنان رسید. مأموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند یک خودروی سواری پس از خروج از مسیر اصلی دچار واژگونی شده است. دو زن جوان و چهارکودک سرنشینان خودرو بودند که با کمک شاهدان ماجرا از داخل خودرو بیرون کشیده شده بودند.

 


رابطه ی عاشقانه ی سحر دولتشاهی و بهرام رادان لورفت+عکس های جنجالی


 

 

مصدومان حادثه توسط اورژانس به محل بیمارستان معتمدی گرمسار منتقل شدند.۵ سرنشین که شامل یک زن جوان و چهار کودک بودند تحت درمان قرار گرفتند اما مرضیه اصفهانیان ۳۹ ساله که راننده خودرو بود به شدت آسیب دیده بود و به نشخیص اولیه پزشکان به کما رفته بود.

احمد نیک نسب همسر مرضیه از روز حادثه اینطور می‌گوید: همسرم به همراه همسر برادرش و بچه هایمان به تهران رفته بودند و در مسیر بازگشت دچار حادثه شدند. ساعت حدود 11 ظهر بود که فردی با من تماس گرفت و خبر از اتفاق هولناکی که رخ داده بود داد. بلافاصله از سمنان راهی گرمسار شدم و به بیمارستان رفتم . وضعیت دیگر سرنشینان خودرو خوب بود اما متاسفانه همسرم به دلیل ضربه شدید به سر و شدت خونریزی به کما رفته بود.

مردجوان ادامه می‌دهد: مرضیه دختردایی من بود و چندسال پیش زندگی‌امان را با عشق وعلاقه آغاز کردیم. وقتی او را در کما دیدم دنیا روی سرم خراب شد. فقط دست به دعا برداشتم و به خدا گفتم به دو دخترم که چشم انتظار مادرشان هستند رحم کند.

وضعیت جسمانی خیلی بدی داشت و به گفته پزشکان دیگر امیدی به زنده ماندنش نبود با این حال احمد که دوست نداشت به راحتی همسرش را از دست بدهد و هنوز امیدوار بود زن جوانش به زندگی بازگردد او را به بیمارستان پارسیان تهران منتقل کرد.

او می‌گوید: در تهران دوباره از سر همسرم سی تی اسکن گرفتند. هنوز امیدوار بودم اما پزشکان پس از مشاهده سی تی اسکن همسرم اعلام کردند فقط یک معجزه می‌تواند او را به زندگی بازگرداند و بهتر است تا دیر نشده اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

 

کارت اهدای عضو

وی ادامه داد: وقتی حرف از اهدای عضو شد ناخودآگاه آن روزی را به خاطر آوردم مرضیه کارت اهدای عضو گرفته بود و از من خواست اگر روزی دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش را اهدا کنیم. از طرفی وقتی باخبر شدم همسرم در صحنه تصادف جانش را از دست داده بود و با کمک پزشکی که خیلی اتفاقی در محل حضور داشت احیا شد و دوباره به زندگی بازگشت به این نتیجه رسیدم این اتفاق یک نشانه از طرف همسرم بوده تا پس از اعلام مرگ مغزی او بتوانیم اعضای بدنش را اهدا کنیم.

احمد می‌گوید:تصمیمم را گرفته بودم و رضایت دادم تا اعضای بدنم همسرم اهدا شود. دوری از او برای من و به خصوص دو دختر کوچکم خیلی سخت است اما وقتی می بینم با این تصمیمی که گرفتیم چند خانواده عزیزشان را دوباره می بینند و درخانه آنها دوباره خنده وشادی زنده می شود خوشحالم .مطئن هستم روح مرضیه هم درآرامش است.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا می گوید: با توجه رضایت اولیای دم بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا منتقل شد تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

وی در ادامه افزود: پس از انتقال بیمار مرگ مغزی به اتاق عمل با تلاش پزشکان کلیه ها و کبد او به سه بیمار نیازمند جان دوباره ای بخشید.

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3epvv2