چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/02 07:08
کد خبر: 5163

فوری|عربستان مجوز انجام حج عمره را صادر کرد + جزئیات

عربستان سعودی از اول نوامبر به زائرانی از کشورهایی خاص اجازه خواهد داد با 100 درصد ظرفیت اعلام شده مراسم عمره را به جای آورند. این قانون تا پایان همه گیری ویروس کرونا پابرجا خواهد بود.

عربستان سعودی به زائرانی که در این کشور زندگی می کنند اجازه می‌دهد از چهارم اکتبر حج عمره را به جای آورند. این تصمیم پس از هفت ماه توقف مراسم حج به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا گرفته شده است.

 

 

حج عمره سال گذشته 19 میلیون نفر را به عربستان جذب کرد. این کشور در ماه مارس مراسم حج را ممنوع کرد.

صدور مجوز حج عمره به شهروندان عربستانی

عربستان در حال حاضر به 6000 شهروند و مقیم داخل کشور اجازه اجرای روزانه مراسم عمره را می دهد. این تعداد 30 درصد از ظرفیت 20 هزار نفره حج است که با توجه به اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا اعلام شده است. قرار است این رقم تا هجدهم اکتبر به 75 درصد برسد.

این 6000 نفر باید قبل از حضور در مراسم در برنامه آنلاینی که از 27 سپتامبر راه اندازی می شود درخواست داده و زمان و تاریخ حج خود را رزرو کنند تا از تجمع بیش از حد جلوگیری شده و فاصله های اجتماعی رعایت شود.

 


 


 

صدور مجوز حج عمره به کشورهای دیگر

عربستان سعودی از اول نوامبر به زائرانی از کشورهایی خاص اجازه خواهد داد با 100 درصد ظرفیت اعلام شده مراسم عمره را به جای آورند. این قانون تا پایان همه گیری ویروس کرونا پابرجا خواهد بود.

عربستان در سال جاری حج واجب را به صورت محدود اجرا کرد. سالانه سه میلیون نفر از سراسر جهان مراسم حج واجب را در عربستان به جای می آوردند ولی امسال تنها محدود به چند هزار شهروند و مقیم عربستان می شد.

اطلاعات رسمی نشان می‌دهد حج واجب و عمره سالانه 12 میلیارد دلار برای عربستان درآمد دارد.

تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در عربستان در روز سه شنبه 330798 اعلام شد و 4542 نفر جان خود را از دست داده اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2oboq4