چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/10 21:12
کد خبر: 5437

هشت نکته از پرسپولیس - پاختاکور

شرح هشت نکته از پرسپولیس - پاختاکور

 ۱-  پرسپولیس و پاختاکور. استادیوم خوش‌یمن جاسم بن حمد. جایی که پرسپولیس در آن ۴ گل به الشارجه زده، در دیدار رفت نیمه‌نهایی آسیا السد را همین جا شکست داده و حتی تیم ملی هم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با تک گل گوچی در همین استادیوم قطر را برده بود.

 


خبرداغ:سورپرایز علی کریمی برای عادل فردوسی پور در روز تولدش+فیلم


 

 ۲-  پرسپولیس با آرایش ۲-۴-۴ و پاختاکور هم ۲-۴-۴. پاختاکور در مسابقات قبلی خود هم نشان داده بود تمایل بالایی به پرسینگ از جلو با نفرات زیاد دارد. در این مسابقه هم برنامه‌ی نماینده‌ی ازبک تا قبل از اخراج ماشاریپوف همین بود؛ دو هافبک کناری پاختاکور، دو‌ مدافع میانی پرسپولیس را Mark می‌کردند و دو مهاجم این تیم هم سعی در بستن مسیر پاس مدافعان میانی پرسپولیس به کمال و نوراللهی را داشتند. با اخراج ماشاریپوف، پاختاکور پرس خود را به جای جلوی زمین به مرکز زمین انتقال داد و این خبر خوبی برای پرسپولیسی بود که هر دو مدافع میانی‌اش در کار بازیسازی توانا هستند.

 ۳-  همان‌ طور که قبل‌تر گفته شد، در تیم‌های یحیی گل‌محمدی هافبک‌های کناری معمولاً به مرکز زمین متمایل می‌شوند تا در کار بازی‌سازی مشارکت بیشتری داشته باشند. بنابراین یحیی همواره به مدافعان کناری بسیار رونده‌ای نیاز دارد تا عرض لازم را در حملات برای تیم حفظ کنند. سیامک نعمتی و سعید آقایی با عملکرد بی‌نظیرشان در این مسابقه، همان چیزی را به نمایش گذاشتند که یحیی بدان نیاز داشت. سیامک علاوه بر پاس گل، یک دریبل موفق، یک‌ سانتر موفق و یک شوت خارج از چهارچوب داشت و آقایی هم ۲ سانتر موفق، یک دریبل موفق و‌ ۳ خلق موقعیت داشت. « محدوده‌ی گرمایشی» نعمتی و آقایی ثابت می‌کند این دو بازیکن چه حضور پررنگی در کانال‌های چپ و راست داشته‌اند.

 



 

 ۴-  دو مدافع میانی پرسپولیس در کار بازیسازی توانا هستند. این مزیتی ویژه برای تیم یحیی است. شجاع خلیل‌زاده توانایی ارسال پاس‌های قطری بسیار دقیقی دارد و کنعانی‌زادگان هم پاس‌های طولی بسیار خوبی می‌دهد. در بازی دوم با التعاون، این پاس قطری شجاع بود که پایه‌گذار پنالتی پرسپولیس شد و در این مسابقه هم پاس طولی کنعانی به سیامک در ادامه منجر به گل اول سرخ‌ها شد.

 ۵-  یکی از بزرگ‌ترین نقیصه‌های مربیگری یحیی گل‌محمدی، ضعف او در تعویض‌هایش بود. یحیی معمولاً عادت داشت یا دیر تعویض کند یا بد! به طور مثال در همین مسابقه با الدحیل، گل‌محمدی آرمان رمضانی را از دقیقه‌ی ۶۵ جایگزین آل‌کثیر کرد، در حالی که مهدی عبدی چهارچوب‌شناس و باهوش را ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشانده بود. اما در سه مسابقه‌ی اخیر، گل‌محمدی هم درست تعویض کرده و هم به موقع. در بازی با شارجه، یک تعویضی او، رمضانی، برای تعویضی دیگر، عبدی، گل ساخت. در بازی با السد، تعویضی او، عالیشاه، پاس گل داد و در این مسابقه هم یحیی بعد از به ثمر رسیدن گل دوم، بشار خسته را خیلی زود از بازی خارج کرد تا او را برای بازی شنبه سرحال نگه دارد.

 ۶-  پیش‌تر در همین جا ذکر شد که گل‌محمدی برخلاف فرهاد مجیدی، چندان از دستیارانش مشورت نمی‌گیرد، اما در چهار مسابقه‌ی اخیر، بار‌ها و بار‌ها دیده شده زمانی که دوربین روی یحیی می‌رود، او‌ مشغول صحبت و مشورت با حمید مطهری است. هر مربی در دقایقی از مسابقه و به علت فشار حاکم، ممکن است توانایی تصمیم‌گیری‌اش کاهش یابد. به‌هرحال نقش دستیار‌ها در چنین بزنگاه‌هایی مشخص می‌شود.


خبرجدید:عکس نامتعارف ساقی حاجی پور با تی شرت+عکس


 

 ۷-  به مدیریت پرسپولیس تا دلتان بخواهید انتقاد وارد است. اما میان همه‌ی آن افتضاح‌های مدیریتی، باید از یک تصمیم خوب این مجموعه‌ هم یاد کرد؛ مدیریت با آگاهی از بسته شدن پنجره‌ی نقل و انتقالات به دلیل بدهی به برانکو، در بازه‌ی زمانی بسیار کوتاهی با ۷ سهمیه‌ی لیگ برتری توافق کرد و قرارداد آن‌ها را قبل از بسته شدن پنجره به ثبت رساند تا پرسپولیس بتواند از خرید‌های جدیدش در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند. کاری که مدیریت استقلال و شهرخودرو از انجامش عاجز بود. حالا هم باشگاه پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، می‌تواند علاوه بر ۷۰۰ هزار دلار عایدی‌اش تا این جای کار، ۲ میلیون دلار دیگر را هم به دست آورد و بخش خوبی از بدهی‌هایش را پرداخت کند.

 ۸-  شانس این تیم برای صعود به فینال بیشتر از تیم سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است؟ به گمانم بله. النصر امسال به اندازه‌ی الهلال ۲۰۱۷ قدرتمند نیست و پرسپولیس حال حاضر نسبت به تیم ۲۰۱۸ با پنجره‌های بسته‌اش، اسکواد عمیق‌تری دارد. یک بازی هوشمندانه‌ی دیگر مقابل ارزشمند‌ترین تیم قاره‌ی آسیا، پرسپولیس را ۲۹ آذر به قطر باز می‌گرداند.

منبع:آی اسپورت


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mjzy4