جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/22 20:53
کد خبر: 5684

کد تخلفات و جریمه ی راهنمایی رانندگی در سال 99 اعلام شد

کد تخلفات رانندگی سال 99 را بشناسیم

تخلفات رانندگی جزئی جدانشدنی از رانندگی هستند و کمتر افرادی را می بینیم که همیشه دارای مبلغ جریمه صفر باشند. به واقع ما برخی از تخلفات رانندگی را بدون آگاهی انجام می دهیم. به طور نمونه ممکن است شما از میزان سرعت مجاز در بزرگراهی آگاهی نداشته و به این علت مشمول کد تخلف و جریمه سرعت غیرمجاز شوید.

 

 

کدتخلفات رانندگی سال 99

پیش از هر چیزی لازم به توضیح است که مبلغ جرایم کد تخلفات رانندگی سال 99 برای کلان شهرها و سایر شهرها متفاوت است. این تخلفات شامل مواردی چون حرکات نمایشی، سبقت های غیرمجاز، تجاوز از سرعت های مجاز در مناطق مختلف از جمله خیابان ها، بزرگراه ها، آزادراه ها و غیره، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل، نداشتن پلاک خودرو یا ناخوانان بودن آن و ... می شوند.

 

 

هر یک از تخلفات فوق مانند عبور از چراغ قرمز و ... دارای مبلغ جرایم متفاوت در کلان شهرها، شهرها و روستاها یا راه های روستایی هستند. بدیهی است که مبلغ جرایم کد تخلفات رانندگی در سال 99 در کلان شهرها بیشتر از شهرها و در شهرها بیشتر از روستاها و راه های روستایی است.

 

 

نمره منفی تخلفات رانندگی پرخطر چیست؟

به جز جرایم و کد تخلفات رانندگی سال 99 که در بالا به آن ها اشاره کردیم، یک شاخص دیگر نیز برای سنجش میزان پایبندی رانندگان خودروهایی که در سطح کشور به تردد می پردازند، به عنوان نمره منفی راننده و تخلفات رانندگی وجود دارد. تخلفات رانندگی پرخطر باعث تعلق گرفتن نمرات منفی به رانندگان وسایل نقلیه شخصی، وسایل نقلیه عمومی و وسایل نقلیه سنگین خواهد شد.

 

 

است که انجام هر یک از تخلفات فوق، می تواند به مراتب حادثه سازتر بوده و زمینه ساز تصادفات سنگین را رقم بزند. به ویزه ارتکاب این تخلفات در مسیرهای جاده ای، بزرگراه ها و به طور کلی مسیرهایی که خودروها با سرعت بیشتری در حرکت هستند، با ریسک های بالاتری همراه خواهد بود و می تواند مجر به تصادفات دارای فوت سرنشینان شود.

جرایم کد تخلفات رانندگی سال 99

با نگاهی به مبلغ جرایم کد تخلفات رانندگی سال 99، مشاهده می کنید که نرخ این جرایم در قیاس با مبلغ جرایمی که برای همین تخلفات مشابه در سال 97 در نظر گرفته شده بود، بیشتر است. این افزایش نرخ جرایم به عنوان یک اهرم بازدارنده برای رانندگانی که به علائم راهنمایی و رانندگی توجه چندانی نداشته و مرتکب تخلفات زیادی می شوند، اعمال گردیده است. به واقع امید آن می رود که با افزایش نرخ جریمه ها، راننده های خودروهای سواری، حمل و نقل عمومی یا حتی خودروهای سنگین؛ توجه بیشتری به علائم راهنمایی و رانندگی و نیز قوانین شهری و جاده ای داشته باشند.

 

 

نتیجه گیری

متاسفانه همچنان در این حوزه نیز یک اختلاف فاحش میان طبقه ثروتمندان جامعه و افرادی که تمکن مالی چندانی ندارند، وجود دارد: ثروتمندان به راحتی از عهده پرداخت جرایم تخلفات رانندگی خود برآمده و افراد فقیرتر جامعه برای پرداخت جرایم تخلفات رانندگی خود، به مشکلات عدیده ای برخورد می کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ljee3