پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/07/23 19:16
کد خبر: 5710

مهاجرت جنجالی عادل فردوسی پور و حضورش در ماهواره شایعه است یا واقعیت؟

خبر عجیبی در فضای مجازی دست به دست می‌شود مبنی بر آن‌که عادل فردوسی‌پور از یک شبکه ماهواره‌ای پیشنهاد همکاری دارد!

عادل فردوسی‌پور  زادهٔ ۱۱ مهر ۱۳۵۳ است. عادل فردوسی‌پور در یزد متولد شد.عادل فردوسی‌پور گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم، گوینده و مدرس دانشگاه صنعتی شریف اهل ایران است.عادل فردوسی‌پور مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ بود که از شبکهٔ ۳ پخش می‌شد. همچنین عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ است که از شبکه ورزش پخش می‌شود.

هر روز خبر و حاشیه جدیدی درباره مجری محبوب برنامه نود در فضای رسانه‌ای و مجازی کشور پخش می‌شود. عادل فردوسی‌پور که از محبوبیت بالایی در میان طرفداران جعبه جادویی برخوردار است، حذفش از شبکه سوم سیما او را به گزینه‌ای طلایی برای هر شبکه و برنامه تلویزیونی بدل ساخته است.

طی ساعات گذشته جریانی خبری در فضای مجازی و به‌طور خاص در تلگرام و توییتر به راه افتاده، مبنی بر این‌که یکی از شبکه‌های خبری ماهواره‌ای واقع در لندن به عادل فردوسی‌پور پیشنهاد همکاری با دستمزد بسیار بالای ۲۰هزار پوند برای هر ماه داده است. عجیب آن‌که برخی خبرگزاری‌های رسمی کشور بر این موج سوار شده و هرچند ظاهرا آن را شایعه فضای مجازی قلمداد کرده‌اند، اما به نحوی مرجع استناد دیگر کانال‌های تلگرامی شده‌اند! درباره این‌که هدف آن‌ها تخریب عادل و تحت فشار قرار دادن او برای موضع‌گیری بوده، یا جذب تعدادی مخاطب و چند کلیک بیشتر، قضاوتی نمی‌کنیم!

**برای اطلاع از جزئیات بیشتر مهاجرت عادل فردوسی پور اینجا کلیک کنید .. 

در هر حال پر واضح است چنین خبری واقعیت ندارد؛ خبرورزشی در پی‌گیری‌های خود جز «کذب محض» نتیجه دیگری برای این ادعای شاخ‌دار به دست نیاورد.

کوچ ناگهانی مزدک میرزایی به اروپا و پخش خبر حضور احتمالی او در تلویزیون ماهواره‌ای فارسی‌زبان لندنی، خیلی‌ها را دوباره متوجه عادل فردوسی‌پور کرد. مجری و گزارشگری که از تلویزیون حذف شد، اما قصد سفر نکرد.

همین چند روز پیش پس از مصاحبه جواد خیابانی اعلام شد که عادل فردوسی‌پور به آنتن شبکه سه برمی گردد .

بعد از آن بود که مشخص شد اینکه مسئولان شبکه سه و صدا و سیما بارها اعلام کرده بودند که عادل فردوسی پور اخراج نشده و این تنها برنامه ۹۰ بوده که به جهت برخی حاشیه ها تعطیل شده واقعیت داشته است و این خود عادل است که برای انجام گزارش و … رغبتی ندارد و فعلا خیال گزارش کردن ندارد وگرنه او هیچ منعی برای حضور روی انتن ندارد ، کما اینکه در همین مدت مصاحبه با ژاوی را در برنامه فوتبال ۱۲۰ روی آنتن برد.

نکته جالب اینجاست که یک شب قبل از پخش گفته‌های خیابانی درباره شروع مجدد گزارش های عادل از آغاز لیگ نوزدهم ، برخی از کارمندان شبکه سه  هم در محافل خصوصی از همکاری دوباره عادل و این شبکه حرف می‌زدند.

آن‌ها مدعی بودند گروه ورزش شبکه، نام عادل را در صدر فهرست گزارشگران بازی‌های لیگ نوزدهم قرار داده و از او برای همکاری دعوت کرده است.

در این بین عادل فردوسی پور هنوز واکنش روشنی به این اخبار  نشان نداده است تا بازار حاشیه های عجیب دوباره داغ شود.

حاشیه هایی که برخی که در ظاهر داعیه هواداری عادل فردوسی پور را دارند رواج می دهند ، غافل از اینکه با این کار بیشتر به این گزارشگر کاربلد ضربه می زنند !

در یکی از همین شایعات عنوان شده است :

عادل فردوسی‌پور فقط در صورتی به تلویزیون برمی‌گردد که برنامه‌اش را هم اجرا کند. یعنی هم گزارش بازی‌های لیگ برتر را انجام بدهد و هم برنامه ۹۰ دوباره روی آنتن برود.

این درحالیست که بارها در تمام رسانه های دنیا ، پیش آمده که برنامه ای پس از فعالیت طولانی تعطیل شود. ( همانند اتفاقی که برای برنامه  ” تخته گاز ”  جرمی کلارکسون در شبکه جهانی بی بی سی با ۳۰۰ میلیون مخاطب رخ داد )

حالا مشخص نیست هدف این دسته از انتشار این گونه شایعات چیست؟

ای کاش عادل فردوسی پور که خود را به درستی فرزند و حاصل رسانه ملی می داند ، برای پایان یافتن این حاشیه ها ، علیه شایعات اینچنینی اعلام موضع می کرد تا آن ها که بیشتر از رفاقت با عادل دنیال ضربه زدن به صدا و سیما و در نتیجه عادل هستند ، به اهداف خود نرسند !

بازگشت عادل فردوسی پور به صدا و سیما؟

جدایی غریبانۀ عادل‌ فردوسی‌پور از صحنۀ برتر فوتبال ایران و پایان برنامۀ نود و همچنین مهاجرت ناباورانۀ مزدک میرزایی به شبکه‌های ماهواره‌ای عملاً زنگ خطر را به صدا درآورد.

 

 در روزهایی که تریبون اصلی فوتبال ایران در صداوسیما در مشت محمدحسین میثاقی جوان قرار دارد و دیگر هیچ اثری از عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی دیده نمی‌شود و بزرگان این عرصه در خارج از دید قرار دارند، عملاً ریزش شدیدی متوجه برنامه‌های تلویزیونی فوتبالی شده است.

 

اخبار ورزشی- صداوسیما با علم به این مسئله و با وجود ترتیب دادن هزینه‌های سرسام‌آور برای تهیۀ برنامه‌هایی چون فوتبال برتر، متوجه این ماجرا شده که مخاطبینش به شکل جدی در حوزۀ فوتبال از دست رفته و به ادعای چندین منبع خبری معتبر، در حال تغییر رویکرد خود و باز کردن فضا برای بازگشت مزدک میرزایی و دوباره به میدان بازگشتن عادل فردوسی‌پور می‌باشد و این ماجرا در دستور کار شورای سیاست‌گذاری صداوسیما قرار گرفته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jjqo4