چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/07 11:53
کد خبر: 6109

خدمات بانک ملی به صورت زوج و فرد است؟

تعداد مبتلایان و قربانی های کرونا همچنان رو به افزایش است. در حالی که تصمیمات جدیدی برای مقابله با این بیماری اخذ شده است ، یکی از بانک های مطرح کشور دست به اقدام عجیبی زده است که به نظر می رسد تجمع و سردرگمی بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

 رکورد آمار بستری‌ ها و فوتی‌ های مبتلا به کرونا در هفته‌ های اخیر موجب شد که محدودیت‌ های شدیدی بر مشاغل اعمال شود. بر این اساس از سویی فعالیت اغلب مشاغل ممنوع اعلام شد و از سوی دیگر کاهش ۵۰ درصدی حضور کارمندان پایتخت تا پایان آبان ماه را در پی داشت. تمامی دستگاه‌ ها در تهران مکلف شدند از روز دوشنبه ۵ آبان ماه ۹۹ تا پایان ماه جاری نسبت به کاهش حضور کارکنان خود به میزان ۵۰ درصد اقدام نمایند.

 



 

بانک ملی

 

اعمال طرح زوج و فرد برای کارمندان و برخی صنوف

علیرضا زالی روز نخست آبان ماه به تصویب پیشنهاد ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: تقلیل کارکنان همه دستگاه ها به ۵۰ درصد ظرفیت و اعمال طرح زوج و فرد تا پایان آبان ماه ، مقدار قابل توجهی از حجم ترافیک و تردد های درون شهری را کاهش خواهد داد. همچنین سعی داریم به کمک رتبه بندی، مشاغل مختلف در ساعات مختلف وارد شهر شوند؛ به طور مثال حضور کارمندان بانک ها در یک ساعتی از صبح و سایر مشاغل اداری در ساعاتی پس از ساعات اداری ضروری شود تا بتوان با همکاری شهرداری بار ترافیکی به خصوص از ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته شود.

این در حالی است که رییس بانک ملی شعبه شریعتی روبروی حسینه ارشاد دست به اقدام نوظهوری زده است ! وی فعالیت این شعبه بانک را زوج و فرد کرده است . همچنین در اطلاعیه ای که به شیشه نصب شده از مشتریان خواسته است فقط در روزهای زوج به این بانک مراجعه کنند. این در حالی است که روابط عمومی بانک ملی از این اتفاق بی خبر است. حال چند سوال پیش روی مشتریان این بانک قرار دارد:

1- اگر چنین تصمیمی از بانک مرکزی و یا هر نهاد دیگری به شعب بانک ها ابلاغ شده است چرا رسانه ها و مردم از آن بی خبر هستند ؟

2- باتوجه به این که توزیع و استقرار و مکان یابی شعب بانک ها براساس اصول کارشناسی و جمعیت در مناطق مختلف شهر انجام شده ، آیا هدایت مردم به دیگر شعب ، باعث تجمع و رفت و آمدهای غیرضرور بیشتر نخواهد شد و آیا این تصمیم در ایام کرونا نمی تواند خطرناک باشد ؟

3- با وجود این مسائل ای کاش حداقل این گونه بانک ها، آدرس نزدیکترین شعبه خود را برای اطلاع رسانی و تسهیل کار مردم اعلام می کردند.

تاریخ این اقدام جدید تا پایان آبان ماه 99 اعلام شده است. به نظر می رسد با تعیین این تاریخ مردم باید به طور خودجوش فعالیت های بانکی خود را زوج و فرد و مدیریت کنند.

 



 

پیگیری می کنیم

روابط عمومی بانک ملی در این خصوص به رکنا گفت : این که شعب بانک ملی بتوانند زوج و فرد باز کنند ابلاغ نشده است. شعب ملی ملزم هستند هر روز سر کار حضور داشته باشند اما با تعداد کمتر. ما این موارد را پیگیری خواهیم کرد و متعاقبا اطلاع رسانی خواهیم کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gg7x3