چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/23 13:13
کد خبر: 6632

راه هایی کاربردی برای از بین بردن بوی عطر

خوشبختانه روش های جالبی برای رفع بوی عطر از لباس وجود دارد که در ادامه شما را در جریان این روش ها قرار می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

در برخی از موارد برای شما حتما پیش آمده است که عطر و یا ادکلنی را استفاده کرده اید که نیاز دارید بوی آن از بین برود ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم برای شما عزیزان راه حلی برای از بین بردن بوی عطر از روی لباس را به اشتراک بگذاریم برای رفع بوی عطر از لباس روش های مختلفی وجود دارد در ادامه همراه ما باشید

 

رفع بوی عطر از لباس

از بین بردن بوی عطر از روی لباس در مرحله آبکشی لباس ها یک فنجان سرکه در محفظه مخصوص بریزید یا از اسپری جوش شیرین روی لباس ها کمک بگیرید. باقی ماندن مقادیری اندک از جوش شیرین به مدت یک ساعت بر لباس ها رایحه عطر را از بین می برد . یک روش دیگر استفاده از پیاز است.

یک عدد پیاز کوچک را در یک کاسه آب سرد قرار دهید و آن را به مدت ۲ ساعت در اتاق و نزدیک کمد لباس ها بگذارید. پیاز رایحه های معطر و نا مطبوع لباس ها را جذب خواهد کرد . برای از بین بردن رایحه تند عطر از روی پوست بدن نیز میتوانید از اسکراب ملایم جوش شیرین و آب استفاده کنید .

فراموش نکنید معطر کردن لباس ها یا فضای خانه نیزروش خاص خودش را دارد . اسانس های روغنی موجود در انواع عطر در تماس با پارچه منجر به آسیب رساندن به لباس خواهد شد.

بنابراین پیشنهاد می شود به جای اینکه عطر را روی لباس ها اسپری کنید ، مچ دست ،گردن یا آرنج ها و نقاط نبض دار بدن را که جریان خون بیشتری از آن عبور می کند را آغشته به عطر کنید

.

رفع بوی عطر از لباس

 

رفع بوی عطر از لباس

هیچ گاه ناحیه پشت گوش تان را به عطر آغشته نسازید و سعی کنید پس از استحمام که منافذ پوست باز و نرم است ، از عطر استفاده کنید. در صورتی که از جواهرات تزیینی و بدلیجات استفاده می کنید ، باید بدانید ، روغن و دیگر ترکیبات موجود در عطر ها ممکن است ، رنگ فلز و ساختار آنها را تغییر دهد . هنگام استفاده از رایحه های معطر به وضعیت آب و هواتوجه کنید.

برای نمونه در روزهای ابری اسانس های روغنی گرفته شده از گلها را اسپری کنید و در روزهای آفتابی از رایحه هایی با پایه چوب و صمغ درختان استفاده کنید. در صورتیکه قصد خرید عطر را دارید ، رایحه های اصل و مرغوب را از انواع تقلبی آن تشخیص دهید چراکه عطر های تقلبی به دستگاه تنفسی و پوست آسیب می رساند و به طور قطع ماندگاری لازم را نخواهد داشت .

 

 

روش اول: آویزان‌ کردن لباس ها در هوای آزاد

اولین و ساده‌ترین روش برای از بین بردن بوی عطر لباس ، آویزان‌کردن آن‌ها در هوای آزاد است. به کمک این روش هوای آزاد و نور خورشید بوی عطری که در لباس مانده را از بین می‌برند. با این حساب کافی است یک شب لباس را در بیرون از منزل و هوای آزاد آویزان کنید.

ناگفته نماند اگر بهترین عطر مردانه یا زنانه را خریده‌اید، احتمال دارد آویزان‌ماندن لباس برای یک شب کفایت نکند و نیاز باشد مدت بیشتری لباس را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا بوی آن کاملاً از بین برود. اگر منزل شما باغچه بزرگی دارد یا در مناطق سرسبز و نزدیک به پارک‌ها زندگی می‌کنید توجه داشته باشید که ممکن است شبنم‌ صبحگاهی روی لباس شما بنشیند و لباس را نم‌دار کند.

 

روش دوم: شستشوی لباس با سرکه

برای از بین بردن بوی عطر از روی لباس، استفاده از سرکه می‌تواند خیلی راهگشا باشد. این روش نه‌تنها برای از بین بردن بوی عطر های معمولی از روی لباس کاربرد دارد، بلکه حتی برای از بین بردن بوی بهترین عطر مردانه یا زنانه که ماندگاری بالایی دارند نیز قابل استفاده است. درواقع شستشوی لباس با سرکه، نه‌تنها بوی عطر را از بین می‌برد، بلکه برای از بین بردن هرگونه بویی پیشنهاد می‌شود. وقتی پای شستن‌ لباس به میان می‌آید روی سرکه به‌ عنوان شوینده‌ای طبیعی و بی‌ضرر می‌‌توانید حساب باز کنید. به شرط اینکه به روش زیر عمل کنید:

 

گام اول: از خشک بودن لباس ها مطمئن شوید

اول از هر چیز باید مطمئن شوید که لباس ها کاملاً خشک باشد و حتی رطوبت عرق هم روی لباس باقی نمانده باشد؛ چراکه رطوبت تا حد بسیاری جلوی واکنش سرکه با لباس را می‌گیرد.

 

رفع بوی عطر از لباس

 

رفع بوی عطر از لباس

گام دوم: حدود ۲۴۰ میلی گرم سرکه اضافه کنید

پس از اینکه لباس ها را داخل ماشین لباسشویی ریختید، به جای پودر، حدود ۲۴۰ میلی گرم سرکه بریزید. در این شستشو نیازی به جدا کردن لباس ها نیست و هر لباسی که می‌خواهید بوی آن گرفته شود را می‌توانید به ماشین لباسشویی اضافه کنید.

گام سوم: شستن لباس ها با سرکه

در این مرحله تنظیمات ماشین لباسشویی را روی حالت شستشوی معمولی قرار دهید و بگذارید لباس‌ها شسته شود.

گام چهارم: بگذارید لباس‌ها کاملاً خشک شوند

پس از اینکه کار شستن ماشین لباسشویی به‌ پایان رسید، در نظر داشته باشید که لباس های شسته‌شده باید به‌سرعت خشک شوند؛ در غیر این صورت بوی نامطلوب و خیس‌خوردگی می‌گیرند.

روش سوم: شستشوی لباس با صابون کاستیل و دست

یک روش بسیار خوب برای از بین بردن بوی عطر لباس، استفاده از صابون کاستیل است. ریشه ساخت صابون کاستیل به مدیترانه باز می‌گردد و این صابون عموماً با میوه‌هایی مانند نارگیل، روغن زیتون و کنف درست می‌شود.

این صابون کاملاً طبیعی و گیاهی است و نه‌ تنها ضرری ندارد‌، بلکه برای شسستن هر چیزی از لباس و پوشاک گرفته تا زخم‌های عفونی می‌توانید از آن کمک بگیرید. صابون کاستیل خاصیت تمیز کنندگی بسیار زیادی دارد و حتی اگر بهترین عطر مردانه یا زنانه را خریده باشید، باز هم این صابون به‌راحتی بوی این عطر را از بین می‌برد. برای شستن لباس‌ها با این صابون گیاهی گام‌های زیر را دنبال کنید:

روش رفع بوی عطر از لباس

گام اول: لباس ها باید کاملاً خشک باشند

بنا به همان دلیلی که برای شستن لباس ها با سرکه آوردیم، برای شستن لباس با صابون کاستیل و دست نیز باید حتماً لباسی که می‌خواهید عطر آن گرفته شود کاملاً خشک باشد.

گام دوم: ۴ تا ۵ قطره صابون کاستیل در یک ظرف آب بریزید

صابون کاستیل باید در آب حل شوند و برای این کار پس از اینکه چند قطره صابون داخل ظرف ریختید، مخلوط آب و صابون را کاملاً هم بزنید.

گام سوم: لباس ها را با دست و آب گرم بشویید

برای افزایش اثربخشی صابون کاستیل بهتر است لباس ها را یک ساعت در مخلوط آب و صابون کاستیل خیس کنید و به‌جای آب سرد، لباس ها را با آب گرم بشویید. سپس آب لباس ها را بگیرید و یک بار دیگر بشویید.

گام چهارم: لباس ها را بیرون از منزل خشک کنید

پس از شستشوی لباس ها، آن‌ها را در فضای بیرون و مجاورت نور خورشید پهن کنید تا خشک شوند. ترکیب گرما و نور خورشید اثربخشی صابون کاستیل را افزایش می‌دهد و پس از گذشت ۲۴ ساعت، هیچ بویی روی لباس باقی نمی‌ماند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3eevp3