سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/25 08:52
مدیرعامل کارگزاری آگاه در مصاحبه اختصاصی با آگاه پرس:
کد خبر: 6682

بزرگترین دارایی کارگزاری آگاه، برخورداری از همکاران متخصص، متعهد، با انگیزه و وفادار است

محمدرضا سرافراز یزدی گفت: بزرگترین دارایی کارگزاری آگاه، برخورداری از همکاران متخصص، متعهد، با انگیزه و وفادار است. مسیری که در چند سال گذشته طی کرده ایم با تکیه بر توانمندی، استعداد و تلاش خستگی ناپذیر تمام همکاران ارجمندمان در کلیه واحدها و سطوح میسّر شده است.

پایگاه اطلاع رسانی آگاه پرس، با هدف آشنایی بیش از پیش مشتریان ارجمند با مأموریت کارگزاری آگاه، اقدامات صورت گرفته در طول سال های اخیر و نیز برنامه های آتی این کارگزاری، مصاحبه ای اختصاصی با محمدرضا سرافراز یزدی، مدیرعامل محترم کارگزاری آگاه صورت داده است که در ادامه، گزیده ای از آن، تقدیم مخاطبین گرامی می گردد.

– جناب آقای سرافراز یزدی، سپاسگزاریم از فرصتی که در اختیار روابط عمومی کارگزاری آگاه قرار دادید. به عنوان اولین سؤال، لطفاً بفرمایید که در حوزه توسعه زیرساخت ها و بهبود نرم افزارهای کارگزاری در طول سال های اخیر، چه اقداماتی انجام پذیرفته است؟

بنده هم به نوبه خود از «روابط عمومی کارگزاری آگاه» و پایگاه اطلاع رسانی «آگاه پرس» که مقدمات این مصاحبه را فراهم نمودند، سپاسگزارم. همانگونه که مستحضرید کارگزاری آگاه به عنوان یک کارگزاری IT محور، ارائه خدمات مناسب بازار سرمایه با ارزش افزوده بالا به تمامی مشتریان خود را سرلوحه اهداف و برنامه های خود قرارداده است. به همین منظور شرکت «ویستا سامانه آسا» به عنوان ارائه کننده خدمات IT بازار سرمایه را ایجاد نمود. این شرکت خدمات مزبور را به طور انحصاری به مشتریان کارگزاری آگاه ارائه می نماید.

طی سالیان گذشته به ویژه در دو سال اخیر، توسعه زیرساخت های IT کارگزاری، بهبود و نرم افزارهای معاملاتی در کنار تولید نرم افزارهای جدید در دستور کار این شرکت بوده است. عمده اقدامات انجام شده و در این ساحت را می توان به اینگونه بیان کرد:

  • افزایش سخت افزارهای جدید به منظور افزایش ظرفیت و بهبود عملکرد
  • تجهیز دیتاسنتر دوم
  • توسعه واحد پاسخگویی مشتریان با برخورداری از ۴۰۰ خط تلفن همزمان و با پاسخگویی ۳۰۰ نفر پرسنل حرفه ای و آموزش دیده
  • راه اندازی سیستم تیکتنیگ و پاسخگویی و حل مشکلات مشتریان در حداقل زمان ممکن
  • توسعه هرچه بیشتر شعب کارگزاری در تمامی نقاط ایران به منظور در دسترس بودن خدمات بازار سرمایه برای همه هموطنان عزیز

–  در راستای تجهیز و راه اندازی سامانه های نرم افزاری، لطفاً بفرمایید که در حوزه خطیر «اخذ کدبورسی» چه اقداماتی برای تسهیل مشتریان و نیز علاقمندان به بازار سرمایه صورت گرفته است؟

در این حوزه، با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای اخذ کد بورسی، سامانه agah express مورد بهره برداری قرار گرفت. در این سامانه، متقاضیان دریافت کد در مرحله اول به صورت کاملاً غیرحضوری اقدام به تکمیل اطلاعات خود می کنند و صرفاً بابت احراز هویت به دفاتر ۱۱۰ گانه کارگزاری در سراسر کشور و یا دفاتر پیشخوان دولت منتخب مراجعه می نمایند. ضمناً شایان ذکر است که پس از امکان پذیر شدن احراز هویت غیرحضوری براساس دستور العمل های سازمان محترم بورس اوراق بهادار، در سامانه مذکور امکان «احراز هویت غیرحضوری» نیز فراهم گردید.

همچنین اپلیکیشن اختصاصی ثبت نام و احراز هویت بورسی به منظور ثبت نام سجام و کارگزاری تولید شده است که مراحل اخذ مجوز آن از شرکت محترم سپرده گذاری در مراحل نهایی است. به یاری خدا، با بهره برداری از این اپلیکیشن، کلیه مراحل ثبت نام سجام و کارگزاری در بستری امن و با حداقل زمان ممکن در دسترس کلیه متقاضیان ورود به بازار سرمایه قرار خواهد گرفت.

 

نمایی از ساختمان کارگزاری آگاه

 

– جناب آقای سرافراز، همان گونه که مستحضرید یکی از اصلی ترین مسائل کنونی بازار سرمایه، ورود جمع کثیری از تازه واردان به این بازار تخصصی است. در حوزه آموزش و افزایش آگاهی بورسی این عزیزان چه تمهیداتی اندیشیده اید؟

به نکته بسیار اساسی و مهمی اشاره فرمودید. با توجه به استقبال گسترده مردم از بازار سرمایه در طول ماه های اخیر، اهمیت بحث خطیر آموزش بیش از پیش مبرهن شده است. داشتن دانش و مهارت کافی، شرط لازم برای حضور مستقیم مشتریان در بازار سرمایه می باشد؛ بنابراین ارائه دوره های آموزشی باکیفیت  و کاربردی با بهره گیری از اساتید باتجربه و صاحبنظر به مشتریان کارگزاری آگاه، با هدف حضور بلندمدت ایشان در بازار و برخورداری از منافع بازار، جزء برنامه ای اصلی ما بوده است. هرچند سالیان گذشته کارگزاری آگاه بیشترین سهم در آموزش حوزه بازار سرمایه را داشته است، لیکن توسعه و ترویجِ هر چه بیشتر آن در دستور کار ما خواهد بود.
در حال حاضر مرکز آموزش کارگزاری آگاه در تهران و کلیه شعب سراسر کشور در حال برگزاری دوره های تخصصی حضوری بوده و همچنین تمرکز و توجه ویژه ای به برگزاری دوره های غیرحضوری به صورت آنلاین و آفلاین نموده است. بلاشک تهیه و ارائه محتوای مناسب و فاخر در حوزه آموزش سرمایه گذاری، جزء برنامه های همیشگی و مداوم ما بوده است و خواهد بود.

– با توجه به اهمیت بیش از پیش صندوق های سرمایه گذاری و خدمات سبدگردانی، برنامه آینده کارگزاری آگاه در این حوزه چه خواهد بود؟

شرکت سبد گردانی آگاه با برخورداری از تیم های حرفه ای سبدگردانی، عهده دار مدیریت انواع صندوق های سهمی و با درآمد ثابت است. استقبال سرمایه گذاران از صندوق های مزبور، نشانگر اخذ بازدهی مناسب این صندوق ها در مقایسه با سایر صندوق ها است. همچنین خدمات سبدگردان اختصاصی با بالاترین کیفیت و استانداردهای لازم به مشتریان ارائه می گردد. برنامه های آینده ما نیز در این، بخش ارائه خدمات مدیریت دارایی برای همه گروه های سرمایه گذاران با هر سطح ریسک است.

– سرمایه انسانی متخصص، متعهد و کارآمد در هر سازمانی، شاه کلید پیشرفت آن سازمان است. تمهیدات و برنامه حضرتعالی در راستای اعتلای سرمایه انسانی و جذب نیروی انسانی متخصص در کارگزاری آگاه چیست؟

بزرگترین دارایی کارگزاری آگاه، برخورداری از همکاران متخصص، متعهد، با انگیزه و وفادار است. مسیری که در چند سال گذشته طی کرده ایم با تکیه بر توانمندی، استعداد و تلاش خستگی ناپذیر تمام همکاران ارجمندمان در تمامی واحدها و سطوح میسّر شده است. در حال حاضر در گروه آگاه شامل کارگزاری و شرکت های تابعه، بالغ بر ۱۰۰۰ نفر پرسنل متخصص در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت می باشند. ما همواره تلاش کرده و خواهیم کرد که کارگزاری آگاه را به بستری برای جذب جوانان خلاق، با استعداد، باانگیزه، مسئولیت پذیر و دارای پشتکار تبدیل کنیم و بسیار مشتاق هستیم که ظرفیت ها و توانایی های فردی و حرفه ای افراد در محیط دوستانه و صمیمی گروه آگاه، بیش از پیش شکوفا گردد.

– جناب آقای سرافراز یزدی، از وقتی که در اختیار روابط عمومی کارگزاری آگاه قرار دادید، صمیمانه سپاسگزاریم و برای حضرتعالی آرزوی توفیقات روزافزون داریم.

بنده نیز از شما عزیزان کمال تقدیر و تشکر را دارم و امیدوارم در حوزه خطیر «روابط عمومی» و ارتباط مؤثر، خلاقانه و اخلاق مدارانه با تمامی ذینفعان به ویژه مشتریان گرانقدر کارگزاری اگاه و نیز اصحاب محترم رسانه، موفق و پیروز باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4j7zl4