سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/26 10:39
کد خبر: 6722

کسانی که متقاضی خرید خانه هستند اینجا کلیک کنند+جزئیات دریافت تسهیلات

دریافت تسهیلات بانکی در ایران یکی از اصلی‌ ترین راهکارها برای خرید مسکن است. اما متقاضیان خرید خانه در کشور از چه راه‌ هایی می توانند خانه دار شوند؟

وام خرید خانه / قیمت مسکن  / اگر مستاجر هستید می‌توانید از 6 بانک ایرانی در کشور 6 نوع تسهیلات بگیرید. این وام‌ها یا در قالب وام خرید مسکن یا دیگر تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شوند و بیشتر آنها نیاز به سپرده‌گذاری پیش از تقاضای وام ندارند.​


خبرداغ:بهنوش بختیاری از صورت جدیدش بعد از عمل رونمایی کرد+فیلم


راه اول

راه اول دریافت وام ۵۰ میلیونی مسکن است که از سوی یک بانک خصوصی به اسم وام تعمیرات و با عنوان اجرای یک طرح این بانک پرداخت می‌شود، سپرده‌گذاری ۴ماهه ۵۰میلیون تومانی معادل مبلغ وام درخواستی است. پس از این مدت ۵۰میلیون تومان به‌عنوان وام به فرد متقاضی تعلق می‌گیرد که با ۵۰ میلیون تومان سپرده خود جمعا ۱۰۰ میلیون تومان از بانک برداشت می‌کند. نرخ سود این تسهیلات ۱۳ درصد و بازپرداخت آن ۳ ساله درنظر گرفته شده است. رقم قسط ماهانه این وام نیز حدود یک‌میلیون و۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

 

راه دوم

راه دوم وام ۸۰ میلیون تومانی است که مهم‌ترین شرط آن خانه اولی بودن یا برخوردار نبودن از سابقه مالکیت مسکن است؛ این وام با نرخ سود ۸درصد و دوره بازپرداخت ۱۲ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود و رقم قسط ماهانه آن ۸۷۰هزار تومان است. این وام مسکن اگرچه ارزان‌ترین وام خرید مسکن در شبکه بانکی محسوب می‌شود، اما در عمل بی‌اثر‌ترین وام از نظر پوشش بخشی از هزینه خرید واحد‌های مسکونی نیز به شمار می‌آید.

تسهیلات خرید مسکن ۱۰۰میلیون تومانی راه سوم است؛ این تسهیلات با استفاده از اوراق از سوی یک بانک دولتی به متقاضیان خرید مسکن پرداخت می‌شود و با شرط خرید اوراق با نرخ سود 17.5درصد و بازپرداخت ۱۲ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود. مبلغ قسط ماهانه این تسهیلات هم معادل یک میلیون و۶۶۰هزار تومان است.

 

راه های چهارم و پنجم

راه‌های چهارم و پنجم هم دو نوع تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی خرید مسکن از سوی دو بانک مختلف خصوصی نیز به متقاضیان پرداخت می‌شود. یکی از این وام‌های ۲۰۰میلیون تومانی توسط یک بانک خصوصی نه با عنوان صریح «وام خرید مسکن» که به ‌عنوان تسهیلات با تکیه بر سند آپارتمان ارائه می‌شود. شرط اول برای دریافت این تسهیلات داشتن سند آپارتمان تحت مالکیت متقاضی است. شرط دیگر شامل مسدود شدن ۲۲درصد مبلغ وام به مدت پنج سال است. نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۸درصد با دوره بازپرداخت پنج ساله و مبلغ قسط ماهانه ۵میلیون‌و۵۰۰هزار تومان است. نوع دوم ۲۰۰ میلیونی است که از سوی یک بانک خصوصی دیگر به متقاضیان پرداخت می‌شود و با شرط سپرده‌گذاری ۳ماهه به متقاضیان تعلق می‌گیرد. در ازای هر میزان سپرده‌گذاری، ۳ ماه بعد، تا دو برابر سپرده، حداکثر تا سقف ۲۰۰میلیون تومان به فرد سپرده‌گذار تسهیلات داده می‌شود. نرخ سود این تسهیلات نیز ۱۸درصد و با دوره بازپرداخت سه ساله است. مبلغ قسط ماهانه این تسهیلات هم معادل۷میلیون‌و۲۳۰هزار تومان است.

 


خبرداغ:جنجالی|سحر قریشی ماجرای بچه دار شدنش را فاش کرد!+عکس بچه


 

راه ششم

و در نهایت راه ششم صورتی از وام مسکن تا سقف ۷۵۰میلیون تومان است که به صراحت با عنوان «وام خرید» توسط یک بانک خصوصی ارائه می‌شود. شرط دریافت این وام رعایت سقف ۵۰درصدی ارزش ملک است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸درصد و دوره بازپرداخت آن‌هم پنج ساله است. درباره این وام بانک پرداخت‌کننده امکان پرداخت مبلغ درخواستی از سوی متقاضی به میزان کمتر از سقف ۷۵۰میلیون تومانی را نیز فراهم کرده و مبلغ اقساط این تسهیلات هم در صورت دریافت سقف ۷۵۰میلیون تومانی مبلغی معادل حدود ۱۸میلیون تومان است


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ynrj2