چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/29 15:06
کد خبر: 6814

مدارس خراسان رضوی دو هفته تعطیل شدند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدارس این استان از روز شنبه اول آذر ماه همزمان با آغاز اجرای طرح محدودیت های هوشمند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، برای مدت دو هفته تعطیل هستند

قاسمعلی خدابنده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مدارس این استان از این تاریخ تا نیمه آذرماه تعطیل خواهند بود و فرآیند آموزش همچون هفته های گذشته به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: خدمت  رسانی به مردم متوقف نخواهد شد و نیروهای اداری در مناطق نارنجی به صورت ۵۰ درصد و در مناطق قرمز به صورت ۳۰ درصد در ادارات آموزش و پرورش استان حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مدیران مدارس دوره دوم متوسطه به گونه ای تدبیر خواهند کرد که در روز و ساعتی مشخص در هفته فرآیند دریافت  تاییدیه های تحصیلی انجام شود.

وی افزود: هیچ یک از مدارس و آموزشگاه های غیر دولتی از این قاعده مستثنی نبوده و در صورت برگزاری کلاس حضوری برخورد لازم با مسوولان آنها انجام خواهد شد.

خدابنده ادامه داد: تمامی مدیران مدارس برای پیگیری استمرار آموزش های مجازی به نحو مطلوب برنامه ریزی خواهند کرد.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و بر اساس مصوبه ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا  آموزش‌های حضوری در تمام مدارس استان خراسان رضوی از روز شنبه ۲۴ آبان ماه تعطیل اعلام شده و در این مدت آموزش ها به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه "شاد" پیگیری می‌شود.

پیش از آن نیز سه هفته متوالی، مدارس ۲۵ شهرستان استان خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز و معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nbev3