پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/08/30 21:20
کد خبر: 6842

بروزترین قیمت طلا و سکه در (1 آذر 99)/طلا کاهش قیمت دارد؟

قیمت دلار 1 آذر 99 و نرخ ارز های آزاد امروز شنبه 99/9/1

 قیمت دلار در روز شنبه 24 آبان ماه به دلیل اعلام تعطیلی احتمالی تهران به مدت دو هفته، سفر یک مقام ارشد عراق به ایران و انتشار اخباری درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام پیش‌بینی می‌شود این بازار یک روند نزولی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آذر 99

 نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: قیمت اونس جهانی نسبت به شنبه هفته گذشته حدود 60دلار افت کرده اما به دلیل نوسانات بازار ارز، قیمت طلا و سکه با کاهش چندانی روبه رو نبوده است.

او ادامه داد: طی آخرین روز‌های هفته حجم داد‌و‌ستدها برای معاملات کاغذی طلای آب شده و سکه کاهش یافت و همین موضوع باعث شد نوسانات قیمت طلا و سکه صرفا تحت تاثیر بهای اونس جهانی و نرخ ارز باشد و همچنین حباب سکه به یک میلیون تومان کاهش یابد.

کشتی‌آرای تصریح کرد: امروز هم با شروع کار بازار، با ثبات نسبی قیمت‌ها همراه هستیم و بازار روال عادی خود را طی می‌کند؛ البته در ابتدای معاملات روز قیمت‌ها متاثر از نوسان نرخ ارز تا حدودی متغیر بوده اما به نظر نمی‌رسد اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد.

آیا افت قیمت طلا ادامه می یابد؟

درباره بازار طلا نیز دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته است: در هفته پیش‌رو افت قیمت طلا ادامه‌ دارد. فعلا بازار طلا ثبات قیمت پیدا کرده است؛ اما با کاهش چشم‌گیر انس جهانی طلا قیمت طلا در بازارهای داخلی باید بیشتر از شرایط فعلی ارزان شود.

اما در بازار سهام محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه گفته است که احتمالا فردا بازار سهام روندی مثبت خواهد داشت.

مصطفی صفاری، دیگر کارشناس بازار سرمایه گفته است: شرایط موجود در کشور باعث شد وزیر اقتصاد و بقیه مدیران به این نتیجه برسند که باید جلوی حقوقی‌ها را بگیرند و درست وقتی این تصمیم اجرایی شد، بازار برگشت را آغاز کرد. شک نکنید که بازار مثبت خواهد بود چون شرایط اصلاح شده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه نیز گفته است: هفته بعدی هفته خوبی برای بازار سرمایه است و با توجه به اینکه قیمت دلار نیز کاهش چندانی نداشت روند بازار سهام بهبود پیدا می‌کند، زیرا سهم‌های بازار سهام با دلار زیر 20 هزار تومان معامله می‌کنند.

قیمت‌ها در بازار طلا نوسان چشمگیری را تجربه کرد به طوریکه قیمت سکه از حدود ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان در ابتدای هفته، به ۱۳میلیون تومان در روز پنجشنبه رسید؛ همچنین قیمت طلا در این هفته با رشد ۸۰هزار تومانی به گرمی یک میلیون و ۲۲۰هزار تومان صعود کرد.

به گفته محمدولی، از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده طی این هفته سقوط ۸۰دلاری بهای اونس جهانی، انتشار خبر پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و کشف واکسن کرونا بود که می‌توانست قیمت طلا را به شدت کاهش دهد اما از آنجا که نرخ ارز در این هفته مجددا افزایش یافته بود، شاهد رشد بهای طلا و سکه هم بودیم.

وی از عدم تغییر میزان تقاضا برای خرید مصنوعات طلا خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون تقاضا برای خرید مصنوعات طلا روبه کاهش بوده و به دلیل نوسان شدید قیمت کمتر کسی طلای زینتی می‌خرد، اما همچنان تقاضا برای طلای آب شده و سکه بیشتر از مصنوعات طلا است.

وی در پایان درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در هفته پایانی آبان ماه نیز اظهار کرد: با توجه به سیگنال‌های مثبتی که به بازار ارز وارد و منجر به کاهش جزیی نرخ دلار شده، به نظر می‌رسد در هفته پیش رو هم شاهد ادامه روند نزولی در بازار ارز و به دنبال آن کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

گردآورنده: علی اکبر رضایی


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rj9b3