چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/03 05:49
کد خبر: 6900

عامل انتشار عکس های 18+ دختران ایلامی دستگیر شد!

پسر 18 ساله که عامل انتشار تصاویر خصوصی دختران ایلام بود بازداشت شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری عامل  انتشار تصاویر خصوصی  شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

 سرهنگ علی جمالی، رئیس پلیس فتا ایلام درخصوص این خبر گفت: در پی مراجعه شهروندان و برابر رصدهای کارشناسان این پلیس مشخص شد صفحه‌ای در  شبکه اجتماعی اینستاگرام  ایجاد شده است که با انتشار تصاویر  خصوصی و خانوادگی  دختران و کاربران اقدام به هتک حیثیت آنان می‌کند.

وی افزود: پس از جمع‌آوری مستندات لازم و تحقیقات اولیه از شکات، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان سایبری، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد. این مجرم اینترنتی ضمن اعتراف به جرم ارتکابی اش، انگیزه خود را جذب مخاطب و افزایش تعداد بازدید کنندگان عنوان کرد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد، بیان داشت: متهم با دسترسی به تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی کاربران و انتشار آن‌ها در  شبکه اجتماعی اینستاگرام  و انتشار اکاذیب سبب ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت آنان شده بود.

رئیس پلیس فتا ایلام به هموطنان توصیه کرد: از انتشار تصاویر و  فیلم‌های خصوصی  و خانوادگی خود در فضای مجازی خودداری کنند و نکات امنیتی حریم خصوصی خود را رعایت کنند.

سرهنگ جمالی با اشاره به برخورد پلیس فتا با جرایم در فضای مجازی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir  بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45wnx4