سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/04 07:41
کد خبر: 6923

مرد جوان کودک 3 ساله را مجبور به خوردن مشروبات الکلی کرد!

عامل انتشار کلیپ وادار کردن کودک به مصرف مشروبات الکلی در چنگال قانون گرفتار شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در یک  ویدئوی اینستاگرامی  یک  کودک 3 ساله  را وادار به مصرف  مشروبات الکلی  و استعمال دخانیات کرده بود ، خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت : در پی انتشار ویدئویی مبنی بر وادار نمودن استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی یک دختر بچه 3 ساله توسط فردی در  فضای مجازی  که باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی و واکنش کاربران به  انتشار کلیپ  مذکور شده بود، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بررسی های فنی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و مشخص شد که نامبرده بدون هیچگونه نسبتی با والدین این خردسال از اختلاف بین پدر و مادر این کودک سوءاستفاده کرده و در زمان غفلت والدین با وادار کردن این دختر 3 ساله به مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات ، ضمن فیلمبرداری از او ،اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده است.​

 

بازداشت عامل انتشار وادار کردن کودک به مصرف مشروبات الکلی " در تهران دستگیر شد

وی افزود:طی هماهنگی با مقام قضائی، فرد مذکور دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد و ضمن اعتراف به بزه ارتکابی؛ انگیزه اصلی خود را از این اقدام غیر انسانی، شوخی و سرگرمی در فضای مجازی اعلام کرد و معترف شد که هرگز تصور نمی کردم انتشار این کلیپ در فضای مجازی، واکنش منفی کاربران را به همراه داشته باشد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم پس از دستگیری طی هماهنگی با مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی به زندان تحویل داده شد و باتوجه به عدم نظارت کافی والدین بر فرزندشان و ناتوانی آنها در نگهداری از این خردسال، این کودک نیز حسب دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی به بهزیستی منتقل شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: هرگونه کودک آزاری و بازیچه قرار دادن کودکان جهت تفریح و خنده پی گرد قانونی دارد و کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند از ارتکاب به اقدامات مشابه به دلایل مختلف از جمله تفریح و سرگرمی،جمع آوری فالور و بازدید کننده خودداری کرده و بدانند یکی از اولویت های پلیس برخورد با اینگونه ناهنجاری ها است و از ابتدای سال تاکنون چندین مورد از متهمین اصلی این موارد دستگیر شده اند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق نشانی www.cyberpolice.ir با پلیس فتا درمیان بگذارند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3z8qz3