جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/05 14:17
کد خبر: 6963

فوت بیماران کرونایی در هرمزگان به دلیل مشکل برق و کمبود دستگاه اکسیژن صحت دارد؟

شایعه فوت بیماران بخش مراقبت‌های ویژه کووید در بیمارستان دولتی هرمزگان بر اساس گفته های رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس رد شد.

رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس گفت: مطالب ناعادلانه‌ای که طی روز‌های گذشته در فضای مجازی در خصوص فوت بیماران بخش مراقبت‌های ویژه کووید مطرح شده صحت ندارد و تنها با هدف کمرنگ کردن خدمات شبانه روزی همکاران کادر بهداشت و درمان مطرح شده است.

تمدن دار افزود: مجتمع درمانی پیامبر اعظم (ص) به‌عنوان بزرگترین بیمارستان دولتی هرمزگان بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند و از زمان شیوع این ویروس تاکنون ۵ بخش بستری کووید، یک بخش مراقبت‌های ویژه و یک بیمارستان صحرایی در این مجتمع درمانی تجهیز و راه‌اندازی شده است و به‌زودی بخش آی سی یو جدید نیز با ۱۳ تخت دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای دستگاه اکسیژن ساز مرکزی است که اکسیژن مربوط به تمامی بخش‌ها را تامین می‌کند، گفت: اکسیژن رسانی به بخش مراقبت‌های ویژه کووید به صورت مستمر تقویت می‌شود تا خللی در اکسیژن رسانی به بیماران کرونایی ایجاد نشود.

رئیس مجتمع درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس افزود: نصب و راه‌اندازی دو دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

تمدن دار در خصوص شایعه مشکل برق در این بیمارستان نیز گفت: برق‌رسانی به قسمت‌های مختلف بیمارستان به وسیله ژنراتور برق مرکزی پشتیبانی می‌شود و در زمان قطع ناگهانی برق شهر، برق‌رسانی به کلیه تجهیزات پزشکی اعم از دستگاه اکسیژن ساز و تهویه مصنوعی به‌صورت اتوماتیک و در مدت زمان کمتر از ۱۰ ثانیه توسط ژنراتور مرکزی انجام می‌شود.

او گفت: دستگاه‌های ونیلاتور نیز به‌گونه‌ای هستند که در صورت قطع برق بین ۲۰ تا ۱۲۰ دقیقه از برق باطری خود استفاده می‌کنند و مشکلی برای بیمار به وجود نخواهد آمد.

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2o9zq2