جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/05 14:51
کد خبر: 6965

اقدام اسنپ برای جلوگیری از سواستفاده در روزهای کرونایی/پرداخت وام 50 میلیونی اسنپ!+جزئیات

طبق تصویب و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت ها در شهرها و استان های قرمز و نارنجی از اول آذر شدت گرفت.

یکی از  محدودیت ها  ممنوعیت تردد خودروها در این شهرها و استان ها از ساعت 9 شب تا 4 صبح است. این تصمیم شب نشینی ها را کاهش می داد. اما رانندگان اسنپ از این ممنوعیت ها مستثنی شدند. چهارشنبه 28آبان ماه استثنا بودن اسنپ اعلام شد. با توجه به شرایط محدودیت های کرونایی، ثبت نام های تازه اسنپ و تاکسی های اینترنتی ایجاد شک و شبهه کرده است. زیرا به نظر می رسد این ثبت نام ها راهی برای گذر از محدودیت و راهی برای تردد بعد از ساعت 21 است. ترددهای بی مورد این روزها سلامت جامعه را تهدیدی می کند. لذا شهروندان سوالاتی در خصوص این نوع ثبت نام ها دارند و اینکه آیا محدودیت هایی برای ممانعت از سواستفاده شکل گرفته است؟ به طور مثال یک فرد در خانواده کافیست که عضوی از اسنپ شود. یکی دیگر از اعضای خانواده درخواست اسنپ می کند و او بلافاصله درخواست را قبول می کند، همین جا گردش شبانه آغاز می شود. این تصور مردم است برای ممانعت از این نوع سواستفاده ها چه برنامه ریزی شده است؟ سوال دیگر اینکه حتی اگر مدتی بعد از ثبت نام هم اجازه تردد بعد از 21 داشته باشند با توجه به شرایط کرونا و ادامه دار بودن روزهای محدودیت می تواند از یک ماه دیگر سواستفاده ها آغاز شود در این خصوص چه تدابیری اندیشیده شده است؟​


خبرداغ:افشاگری هم دست ریحانه پارسا در مورد حواشی اخیرش+فیلم جنجالی

 روابط عمومی اسنپ در این مورد  گفت: بر اساس اطلاعیه  ستاد ملی مقابله با کرونا  ،  از بین کاربران راننده اسنپ فقط افرادی مجاز به تردد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ صبح هستند که پیش از تاریخ ۳۰ آبان در اسنپ ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین معافیت از  جریمه  برای تردد پس از ساعت ۲۱ در شهرهایی با وضعیت قرمز، مختص کاربران راننده‌ای است که پیش از آغاز آذر عضو ناوگان اسنپ شده‌اند. طبق این اطلاعات، نگرانی‌ها برای سواستفاده‌های احتمالی که در سوال شما مطرح شده بود از بین خواهد رفت.

 

زنان سرپرست خانوار حق کمیسیون نمی دهند

وی تاکید کرد: از سوی دیگر اسنپ همواره و به‌ویژه بعد از شیوع کرونا در کشور سعی کرده در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدامات متعددی را انجام دهد. از این اقدامات می‌توان به معافیت زنان عضو ناوگان اسنپ که سرپرست خانواده هستند، از پرداخت کمیسیون اشاره کرد. در این طرح که از ابتدای آذرماه تا پایان سال ۱۳۹۹ اجرا می‌شود، زنان سرپرست خانواده از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف هستند.


خبرجنجالی:مادر بی رحمی که نوزادش را در توالت فرودگاه رهاکرد دستگیر شد+اظهارات باورنکردنی


شرایط رانندگان دارای بیماری های خاص

روابط عمومی اسنپ با اشاره به رانندگان دارای بیماری های خاص، افزود: همچنین اسنپ، به تازگی، رانندگان ناوگان خود را که دارای بیماری  هموفیلی  هستند نیز از پرداخت کمیسیون معاف کرده است. این  معافیت  از ابتدای آذر ۱۳۹۹ شروع شده و تا ابتدای آذر ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

 

تسهیلات به رانندگانی که کرونا مثبت هستند

وی تاکید کرد: سلامت شهروندان (مسافر و راننده) در اولویت اسنپ است و به همین دلیل، از اسفند ۹۸ در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، همکاری با وزارت بهداشت را برای شناسایی و غیرفعال کردن موقتی رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت می‌شود آغاز کرده است. پایش مستمر سلامت رانندگان همچنان در اولویت اسنپ قرار دارد که به حفظ سلامت هر دو گروه کاربران راننده و مسافر ختم می شود. اسنپ پیشتر برای حمایت از اعضای ناوگان خود که به کووید-۱۹ مبتلا شدند  وام  ۵۰ میلیون ریالی در نظر گرفته بود. به تازگی گزارش داده که اسنپ وام حمایتی خود را -تا سقف ۵۰ میلیون ریال بدون کارمزد- تمدید کرده است. با این طرح حمایتی که این بار طی تفاهم‌نامه‌ای با یکی از بانک‌های عامل انجام شده، کاربران راننده اسنپ همچنان می‌توانند با دغدغه مالی کمتری دوران نقاهت خود را سپری و هزینه‌های دوران  قرنطینه  شان را تامین کنند

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qbd93