پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/07 13:31
کد خبر: 7011

پیش‌بینی نماینده مجلس از قیمت خودرو در هفته آینده

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پربیننده بورس مشخص شدند، رکوردشکنی بورس ترکیه، ریزش بورس‌ها در آمریکا و اروپا، صعود جهانی دلار، ارائه داراسوم منتظر ثبت شرکت‌ها و اوضاع بازار است و پیش بینی رشد ٤.٤ درصدی اقتصاد ایران در سال آینده را در بر دارد.

 حجت الله فیروزی با اشاره به شرایط بازار خودرو در کشور گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش از این طرحی مبنی بر خرید و فروش خودرو در بورس را مطرح کرده بود که بعد از تغییرات در وزارت صمت، ‌این وزارتخانه اعلام کرد که طرح بهتری برای بهبود وضعیت بازار خودرو دارد که آن را به زودی اعلام می‌کند.



سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: وزارت صمت مدعی است این طرح جدید به تنظیم وضعیت بازار منتهی می‌شود و منتظر هستیم که در هفته‌ آینده این طرح مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه طبق گزارش دولت به زودی قیمت خودرو تا دو و سه هفته آینده با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از فروشندگان نتوانستند خودروهای خود را به فروش برسانند و سفرهای بین شهری هم به دلیل شیوع کرونا رونق ندارد، قیمت خودرو با کاهش روبه رو خواهد شد.

فیروزی خاطرنشان کرد: ‌بسیاری نیز سرمایه خود را از بخش خودرو به سایر بخش‌های بازار منتقل کردند که این موضوع هم سبب خواهد شد با کاهش بیشتر قیمت خودرو مواجه شویم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس همچنین در خصوص احتمال گشایش در فضای سیاسی و بازگشت شرکت‌های خودروساز به ایران گفت: مسوولان به ویژه مجلس از هر فرصتی که سبب بهبود شرایط اقتصادی مردم و کمک به تامین منافع ملی کشور شود، استقبال می‌کنند.

وی یادآورشد: شرکت‌های خارجی وقتی متوجه شوند منافع آنها در جمهوری اسلامی در خطر نیست و چه بسا از منافع نیز استفاده می‌کنند، حتما به سرمایه‌گذاری در کشور مایل خواهند بود کما اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب به جز ۳ سال گذشته، شرکت‌های خارجی در ایران حضور داشتند.

 نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: منافع این شرکت‌ها حضور در بازار ایران است و دلیل اینکه در حال حاضر اثری از حضور آنها در ایران نیست، فقط فشارهای آمریکا بوده است.

فیروزی ادامه داد: در ۳ سال گذشته  شرکت‌های فعال در ایران به واسطه اجبار به ترک ایران بسیار متضرر شدند. از سوی دیگر این شرایط باعث شد شرکت‌های ایرانی در فضای تحریم رشد کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کنند.



وی با تاکید بر اینکه رویکرد مجلس این است که از هر ظرفیتی با حفظ استقلال که به سود منافع ملی است، ‌ استفاده کند، ‌ گفت: این ظرفیت‌ می‌تواند سرمایه‌گذاران یا شرکت‌های خودروساز خارجی باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: کشور درهای تجارت و مراودات خود را بر روی سایر شرکت‌ها نبست بلکه خود آنها از ترس آمریکا روابط اقتصادی و تجاری خود را با ایران قطع کردند.

منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3k5wq3