پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/11 09:00
کد خبر: 7100

ایده های شب یلدایی برای درست کردن تم های زیبا+عکس و ایده

تشکر از عزیزانی که این مطلب را مشاهده می کنند.

آشنا کردن کودکان با مناسبت های تاریخی، و آداب و رسوم کهن از وظایف پدر و مادر و مربیان و معلمان میباشد. آشنا شدن با این مناسبت ها و آداب و رسوم به شکل گرفتن هویت اجتماعی کودک بسیار کمک میکند و در آینده باعث ثبات شخصیت کودک میشود. شب یلدا، ۳۰ ام آذرماه، آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال است. ما ایرانیان به رسم عادت قدیمی این شب را در خانه پدربزرگ مادربزرگ ها یا بزرگ خانواده میگذرانیم و با قصه گویی بزرگترها، گرفتن فال حافظ و خوردن تنقلاتی همچون هندوانه، انار، لبو، آجیل و ... طولانی ترین شب سال را سپری میکنیم. برای پررنگ تر کردن این شب در ذهن کودک و داشتن خاطره ای خوب، درست کردن کاردستی در خانه یا مهدکودک ایده ی بسیار خوبی خواهد بود. میتوانید به عنوان نماد شب یلدا کازدستی هایی با مضمون هندوانه، آدم برفی، انار و... درست کنید.

 

کاردستی شب یلدا: آدم برفی

یک شیوه ی ساده برای درست کردن یک آدم برفی کوچولو و بانمک استفاده از یک جوراب سفید است. اگر جورابی در خانه دارید که یک لنگه ی آن گم شده میتوانید به راحتی یک آدم برفی داشته باشید. همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است جوراب را از زیر قسمت پاشنه به دو قسمت برش میزنیم. حالا قسمتی که دو سر آن باز است را برداشته و ته آن را با نخ میبندیم. دقت کنید که آن سمتی را با نخ ببندید که به پاشنه نزدیک است. حالا جوراب را با برنج پر کنید و سر آن ر با نخ ببندید. شکلی گلابی مانند خواهید داشت، گلوی گلابی را با نخ ببندید تا سر و بدن آدم برفی مشخص شود. حالا قسمت دیگر جوراب را برداشته و به صورت کلاه روی سر آدم برفی میگذاریم. بصورت دلخواه آن را تزئین کنید. آدم برفی شما آماده است.

 

 

کاردستی شب یلدا: کلاه بوقی هندوانه ای

درست کردن کلاه بوقی بسیار ساده است. کافی است که مقوایی قرمز یا صورتی رنگ را به صورت یک سوم دایره برش بزنید، دقت کنید که زبانه ای برای چسباندن کلاه در نظر بگیرید. حالا میتوانید با ماژیک مشکی هسته های هندوانه را روی آن بکشید. مقوا را به صورت قیف بپیچانید و دو سر را روی هم آورده و چسب بزنید. با استفاده از یک کاغذ رنگی سبز، یک نوار سبز رنگ درست کنید و در قسمت پایین کلاه بپسبانید. کلاه بوقی شب یلدای شما آماده است.

 

 
 

نیوشا باز هم مثل همیشه یه کتاب کودک به نام المر رو معرفی می کنه. المر از بهترین کتاب های ادبیات کلاسیک در حوزه خودشناسی هست.

 

 

کاردستی شب یلدا: نقاشی هندوانه با مهر سیب زمینی ای

 یک کاردستی ساده ی دیگر درست کردن یک نقاشی و قاب کردن آن است. از یک سیب زمینی را برش زده و آن را  آغشته به رنگ قرمز کنید. بعد به صورت مهر روی قسمت های مختلف کاغذ بزنید. حالا با قلم و آبرنگ، یا با یک ماژیک سیاه هسته های هندوانه را بکشید و با رنگ سبز پوسته ی آن را بکشید. کاغذ رنگی شما آماده است. حتی میتوانید کادوی شب یلدایتان را در با آن کادو کنید.

 

 

 

کاردستی شب یلدا: ریسه هندوانه

یک ایده ی ساده ی دیگر برای درست کردن کاردستی شب یلدا، ریسه هایی به شکل هندوانه است. با استفاده از دو نیم دایره با مقواهایی به رنگ قرمز و سبز یا صورتی و سبز و چسباندن آنها روی هم هندوانه ی شب یلدای شما آماده است. میتوانید با مقوای سیاه تخمه های هندوانه را ببرید یا با رنگ آنها را بکشید. با پانچ دو سر هندوانه ها را سوراخ کنید و با نخ یا کاموا یا هرچیز دلخواه به هم متصل کنید. 

 

 

کاردستی شب یلدا: گوی برفی

درست کردن این گوی های برفی ایده ای بسیار دوست داشتنی هستند. شما به یک ظرف در دار مربا یا ترشی یا... احتیاج خواهید داشت. بهتر است که درب ظرف شما نسبتا بزرگ باشد. شیشه را کاملا تمیز کنید. درب را باز کنید و روی آن هرچیز دلخواه، یک درخت کوچک یا یک حیوان کوچک (از اسباب بازی ها و عروسک های بچه ها استفاده کنید) یا یک میوه ی کاج، بچسبانید. میتوانید به کف درب ظرف پنبه بچسبانید (البته اگر نمیخواهید ظرفتان را پر از آب کنید). میتوانید هم با چسب و خورده های یونولیت یا اکلیل کف ظرف را بپوشانید. حالا داخل ظرف را از آب و اکلیل نقره ای پر کنید، دور درب را چسب زده و درب را بپسبانید. ظرف را برعکس کنید و اگر میخواهید آن را ترئین کنید. گوی برفی شما آماده است. 

 

 
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45x7m2