پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/25 11:20
کد خبر: 7474

آخرین خبر از وضعیت میوه و تره بار در شب یلدا + ساعات کاری و قیمت ها

شب یلدا نزدیک است و مردم کم کم برای تهیه خوراکی های شب چله آماده می شوند. معمولا در این شب ها میوه شب یلدا از جمله انار ، هندوانه و خرمالو طرفداران بسیاری دارد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در خصوص قیمت این اقلام گفت: اعضای اتحادیه قول داده اند شب یلدا با کمترین سود به مردم خدمات ارائه شود.

در ایام کرونا و محدودیت های کرونایی پیش بینی می شود هفته آینده ساعت کاری میادین میوه و تره بار نیز تغییراتی داشته باشد. در این خصوص گفتگوی رکنا با اسدالله کارگر گلشن آبادی ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران را بخوانید:

 


خبرداغ:روز عجیب بازار خودرو! / ریزش ۱۰ میلیونی قیمت ها


 

برای شب یلدا کمبود میوه نداریم

اسدالله کارگر در خصوص تهیه میوه شب یلدا گفت: خوشبختانه هیچ گونه کمبود میوه و تره بار در بازار وجود ندارد. هر سال بخش خصوصی پیش بینی های لازم برای تهیه میوه و تره بار شب یلدا و نوروز را انجام می دهد. هر ساله محصولات دپو شده از جمله خرمالو ، هندوانه و انار انجام می شود و ما آمادگی لازم برای توزیع و فروش میوه و تره بار شب یلدا را داریم.

 

ساعت کاری فروشندگان میوه و سبزی در روزهای کرونا

وی درباره ساعت کاری فروشندگان میوه و سبزی در ایام کرونا افزود: هنوز بخشنامه ای در این مورد ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ اتحادیه میوه و تره بار نیز باید تابع دستور باشد. اما تمام پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا رعایت می شود. اعضای اتحادیه دستورالعمل ها را رعایت می کنند و تذکرهای لازم از طریق پیامک و سایت به اعضا اطلاع داده می شود. درخصوص ساعت کاری شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز، منتظر دستورالعمل جدید هستیم.


خبرداغ:آزارجنسی سامان خردسال توسط پسرهمسایه در پارکینگ


احتمال کاهش قیمت میوه شب یلدا

کارگر در ادامه گفت: قیمت میوه ها ، مانند انار، هندوانه و خرمالو 3 نرخی است. این نرخنامه مشخص ( کف قیمت و میانگین قیمت و قیمت درجه یک ) روز شنبه هر هفته اعلام می شود. نیمه اول سال معمولا دو بار در هفته اعلام نرخ داریم اما نیمه دوم سال قیمت ها هفته ای یک بار اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: هفته آینده نوسان قیمت نخواهیم داشت. در حال حاضر نمی توانم به طور قطع قیمت ها را اعلام کنم. اما مردم همیشه نباید منتظر افزایش قیمت ها باشند. گاهی هم قیمت ها کاهش پیدا می کند. بعید هم نیست امسال این اتفاق رخ دهد. مطابق پیش بینی ها حتی امکان کاهش قیمت ها برای شب یلدا وجود دارد. درصد این که کاهش قیمت میوه را امسال تجربه کنیم 60 به 40  است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران ضمن بیان این که فروش آجیل و خشکبار در حوزه ما نیست گفت: ما می توانیم خرما و پسته تازه بفروشیم، اما فروش خشکبار تداخل صنفی بوجود می آورد. قیمت های اعلام شده میوه تا 30 آذر بدون تغییر است. اما اعضای اتحادیه به عنوان خادم مردم سعی می کنند با سود کمتری در خدمت مردم باشند. اعضای اتحادیه قول داده اند شب یلدا با کمترین سود به مردم خدمات ارائه کنند و من هم از همین جا از همه این عوامل تشکر می کنم.

 

 

قیمت های اعلام شده اتحادیه میوه و تره بار تا 30 آذر ماه 99:

در حال حاضر ساعت کاری میادین میوه و تره‌بار صبح‌ ها از ساعت 8 تا 13 و عصر ها از ساعت 14 و نیم تا 19 و در روزهای جمعه و روزهای تعطیل از 8 صبح تا 13 اعلام شده است.

 


خبرداغ:وحشتناکترین خاکسپاری در روزهای کرونایی در خرمشهر+فیلم


 

قیمت میوه شب یلدا

منبع:رکنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27xr64