چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/09/26 09:30
کد خبر: 7497

خبربد| آمار قربانیان کرونا در تهران دیگر کاهش نمی یابد!/چه باید کرد!؟

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به روند ثابت کرونا در تهران، گفت: پس از مدتی که شاهد روند کاهشی آمار بودیم، اکنون روند ثابت شده و دیگر نزولی نیست. در شرایط شکننده فعلی نگران عدم کنترل اوضاع و شب یلدا هستیم.

دکتر نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به روند ثابت کرونا در تهران گفت: پس از مدتی که شاهد روند کاهشی آمار بودیم، اکنون روند ثابت شده و دیگر نزولی نیست و در شرایط شکننده فعلی نگران عدم کنترل اوضاع و شب یلدا هستیم.


خبرداغ:هومن سیدی از ماجرای قهرش با شهاب حسینی پرده برداشت+فیلم دیده نشده


دکتر توکلی با انتقاد از شیوه بازگشایی‌ها و لغو محدودیت‌ها گفت: مشکل اصلی این نوع بازگشایی این است که مردم موضوع عدم تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح را به درستی رعایت نمی‌کنند. این درحالی است که بر اساس پروتکل مناطق نارنجی باید ترددها کم شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای رعایت نکات بهداشتی، اظهار کرد: با آغاز فعالیت بیشتر مشاغل و برداشته شدن محدودیت‌ها، حجم حمل و نقل درون‌شهری هم افزایش یافته است و علی‌رغم اینکه در دو هفته اخیر کاهش ۴۰ درصدی آمار کرونا را شاهد بودیم، اما چند روزی است که روند به ثبات رسیده و کاهشی در آمار نداشته‌ایم؛ این در حالی است که شرایط شکننده‌ای داریم و اگر اوضاع کنترل نشود و مهمانی‌های شب یلدا هم به آن اضافه شود قطعا روند بدتری را تجربه خواهیم کرد.

معاون درمان ستاد کرونای تهران اظهار کرد: قطعا مردم باید شب یلدا در منزل خودشان بمانند. البته پیشنهاد محدودیت و منع تردد از ساعت ۱۸ عصر تا ۴ صبح احتمالا اجرایی خواهد شد.

وی افزود: نگرانی عمده ما بویژه برای شب یلدا افراد دیابتیک، سالمند، بیماران مزمن و... هستند. اکثر مرگ و میرهای کرونا در بین افراد بالای ۶۵ سال است و باید در ارتباط با آنها دقت بیشتری داشته باشیم تا مبتلا نشوند.


خبرداغ:عکس جنجالی آنا نعمتی در کوه لورفت+عکس


توکلی در پاسخ به این سوال که افزایش جریمه تخلفات کرونایی تا چه اندازه در رعایت پروتکل‌ها موثر خواهد بود، تصریح کرد: قطعا تاحدودی موثر است، اما تنها با این موضوع نمی‌توان اپیدمی را کنترل کرد و نباید از بعد فرهنگسازی غافل شد.

وی درخصوص وضعیت ورودی به بیمارستان‌های استان تهران، بیان کرد: حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر بستری روزانه داریم و تعداد افراد بستری فعلی در بیمارستان‌ها تقریبا ۳۳۰۰ نفر است؛ همچنین روند مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در استان به صورت میانگین حدود ۵۰ نفر در روز است. تهران همچنان با توجه به شاخص‌های موجود در وضعیت نارنجی است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36zq92