پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/05 16:29
کد خبر: 7780

پشت پرده ربوده شدن کیف سردار سلیمانی بعد از شهادت!

ماجرای ربودن کیف سردار سلیمانی بعد از شهادت وی فاش شد.

سردار قاسم سلیمانی زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در قنات ملک زاده شد. سردار سلیمانی در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در بغداد در گذشت.سردا سلیمانی یک فرمانده نظامی ایرانی بود.قاسم سلیمانی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. در ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش ایالات متحده سردار سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدارهای رسمی با مقامات عراقی ترور کرد.



ماجرای ربودن کیف حاج  سردار قاسم سلیمانی  بعد از  شهادت  اولین بار توسط یک روزنامه نگار عراقی مطرح شد. این روزنامه نگار در توییتی نوشت که طلال ناجی که عامل لو دادن محل ورود و خروج شهید سلیمانی بوده کیف وی را پس از ترور سردار سلیمانی ربوده است.​

این روزنامه نگار عراقی نوشت: که طلال ناجی که از نیرو‌های امنیت فرودگاه بغداد بوده است و محل ورود و خروج سردار سپهد شهید سلیمانی را به امریکایی‌ها داده است پس از  ترور حاج قاسم  کیف وی را سرقت کرده است.



در ادامه به بررسی مستندات این خبر می‌پردازیم.نجاح محمدعلی روزنامه‌نگار عراقی در توئیتر نوشت: طلال ناجی مسئول اطلاعات فرودگاه بغداد و متهم اصلی در ترور سردار سلیمانی به سفارت عراق در انگلیس فراری داده شد. او متهم به خبرچینی و لو دادن لحظه ورود و خروج سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرودگاه بغداد به آمریکایی‌ها بود و کیف همراه  شهید سردار سلیمانی  را به  سرقت  برده است. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3eqva3