جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/15 18:06
کد خبر: 7888

سخت گیری زیاد خانواده ها دلیل اصلی خودکشی دانش آموزان کنکوری اعلام شد!

گزارش های محرمانه از خودکشی داوطلبان کنکور به دلیل شکست در کنکور طی سالهای گذشته منتشر شد.

 خودکشی داوطلبان کنکور یکی از ناهنجاری های تلخی است که باید با اقدامات کارشناسانه از وقوع آن جلوگیری کرد. سیدمحمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در چهارمین نشست از کارگاه تعاملی سیاستگذاری کودکان و نوجوانان با موضوع «نقد و بررسی نظام آموزشی کنکور محور» پرده از گزارش محرمانه ای برداشت.

 

هیجان کاذب تبلیغات کنکور

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه تلویزیون خانواده ها را تهییج می کند که فرزندانشان را در کلاس کنکور ثبت نام کنند و فلان کتاب ها را خریداری کنند و در واقع یک هیجان کاذب ایجاد می کند گفت: این آموزشگاه ها گاهی با هزینه سرسام آور خانواده ها را وادار می کنند حتی اگر حیث مالی بضاعت چندانی ندارند برای آنکه عقب نیفتند فرش زیرپایشان را بفروشند تا فرزندشان در فلان رشته قبول شود.

 

​گزارشهای محرمانه از خودکشی داوطلبان کنکور با شکست در کنکور

وی با بیان اینکه وقتی تنها راه آینده بچه ها را جلویشان می گذاریم و می گوییم فقط می توانی آینده خود را در این رشته ها تضمین کنی معلوم است که میلیون ها نفر رقابت می کنند برای اینکه از فیلتر کنکور بگذرند و وارد فلان رشته شوند اظهار کرد: در سال های گذشته در بولتن های محرمانه اخباری از خودکشی دهها نفر از داوطلبان کنکور داشتیم که به علت شکست، سرکوب و تحقیر در خانواده این کار را انجام داده بودند. برخی داوطلبان واقعا آینده دردناکی را از حیث ویژگی های روانشناختی باید به خاطر شکستی که در کنکور خورده اند متحمل شوند. وزیر اسبق آموزش و پرورش تاکید کرد که تا عوامل ایجاد کننده را برطرف نکنیم حتما مشکل ادامه خواهد داشت افزود: باید تنوع را کم کنیم. در دوره وزارت بنده اقداماتی انجام شد به عنوان مثال بساط آزمون ها را در دوره ابتدایی جمع کردیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4pnoo2