پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/10/19 11:02
کد خبر: 7904

واریز سود صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب بازنشستگان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان از سود مالی سال ۱۳۹۸ صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب بیش از ۹۷ هزار نفر از اعضای بازنشسته این صندوق واریز شد.

محسن حاجی میرزایی افزود: از میان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود مالی صندوق ذخیره فرهنگیان، مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان به حساب بیش از ۹۷ هزار نفر از اعضای این صندوق که از مهر ۱۳۹۷ تا شهریور ۱۳۹۸ بازنشسته شده یا تسویه کردند، واریز شد.

وی یادآور شد: این بازنشستگان پیش از این سهم‌الشرکه خود را دریافت و مبلغ فعلی صرفا سود دوره بیست و پنجم و متعلق به سال مالی ۹۸ است.

وی با بیان این که فرهنگیان شاغل نیز می‌توانند با مراجعه به وب سایت صندوق ذخیره فرهنگان و در قسمت صورت وضعیت اعضا، سود سال مالی ۹۸ را که به حساب آنها منظور شده است، مشاهده کنند، ادامه داد: همچنین بیش از۱۰ میلیارد تومان از سود سال مالی ۱۳۹۸ به حساب فرهنگیان بازنشسته‌ای منظور شده است که به عضویت خود در صندوق ادامه داده‌اند تا از افزایش حداقل هزار میلیارد تومان سود سالانه در سال‌های آینده برخوردار شوند.

رئیس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: چشم‌انداز سودآوری این صندوق نشان می‌دهد، همان طور که در چهار سال گذشته سودآوری صندوق از۲۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است، برای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ سودآوری۳۵۰۰ میلیارد تومانی می‌رسد.

حاجی میرزایی همچنین گفت: در همین حال با افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با حضور رئیس‌جمهوری در مرداد ۱۳۹۹ و بهره‌برداری از سایر طرح‌های پتروشیمی موسسه و بهبود روند سودآوری شرکت‌های تابعه، شاهد افزایش سودآوری سالانه هزار میلیارد تومانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هرچه میزان مشارکت فرهنگیان تا پنج درصد از حقوقشان بیشتر باشد، به همان نسبت از سهم دولت و سودآوری موسسه منتفع خواهند شد، از این رو علاوه بر عضویت حدود ۸۵ درصدی فرهنگیان در صندوق، تاکنون نیمی از اعضا میزان واریزی خود را تا ۵ درصد افزایش داده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39rao3