پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1399/12/30 10:15
کد خبر: 8014

ماجرای قسمت های جدید "پایتخت6" + ساعت پخش

طبق تصمیمات جدید پخش فصل ۶ سریال پایتخت از فردا چهارشنبه ۱۳ اسفند بعد از اخبار ساعت ۱۹ آغاز می‌شود.

پایتخت ۶ نام فصل ششم از مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم، با طراحی و بازی محسن تنابنده است پایتخت 6 در ۱۵ قسمت در نوروز ۱۳۹۹ از شبکه یک و شبکه تماشا پخش شد. ولی ساخت و پخش قسمت های پایانی پایتخت6 به دلیل شیوع کرونا نیمه تمام ماند.پس از پخش قسمت اول پایتخت 6 بسیاری از مخاطبان به حجم بالای تبلیغات در بین سریال (پیام بازرگانی در ۲ نوبت بین سریال پخش شد) به صدا و سیما انتقاد کردند.


خبرداغ:فیلم غم انگیز از آخرین خنده مهرداد میناوند در کنار دوستانش + فیلم

سریال پایتخت ۶ که از سال گذشته ناتمام ماند، برای نوروز ۱۴۰۰ ساخته شد. طبق اعلام قبلی قرار بود که خلاصه ۹۰ دقیقه‌ای قسمت‌های فصل شش سریال پایتخت، روز ۲۸ اسفندماه از شبکه یک سیما پخش شود، اما با اتخاذ تصمیمات جدید مجموعه ۱۷ قسمتی پایتخت ۶ از فردا چهارشنبه ۱۳ اسفند بعد از اخبار ساعت ۱۹ پخش می‌گردد. تکرار سریال پایتخت ۶ ساعت ۲ بامداد و ۱۱ صبح است.


نویسنده سریال پایتخت مرحوم خشایار الوند بود، اما پس از درگذشت وی نویسندگی سریال پایتخت ۶ را آرش عباسی بعهده گرفت. سریال پایتخت که سال‌ها در میان مردم سریالی محبوب شناخته می‌شود در سری ششم جنجال‌های زیادی بهمراه داشت و انتقاد‌های زیادی به این سریال شد. در زمان پخش سریال پایتخت ۶ بازیگران این سریال از سانسور زیاد گله کردند و خواستار کاهش ممیزی‌ها شدند.

در ادامه سریال پایتخت 6 بازیگرانی همچون مهران احمدی و سارا و نیکا فرقانی در سریال حضور ندارند. گفتنی است که از فصل ششم سریال پایتخت دو قسمت مانده بود که برای نوروز 1400 ساخته شده و طبق آخرین تصمیمات این دو قسمت در تاریخ 29 اسفند و 30 اسفند پخش می شود.

 


خبرداغ:رهبر انقلاب به خاطرخودرو میلیاردیش خبر ساز شد!


 

زمان پخش سریال پایتخت 6

مدتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است خلاصه ۹۰ دقیقه‌ای از سریال پایتخت ۶، ۲۸ اسفندماه پخش شود. در این میان عوامل این سریال پربیننده درحال ساخت قسمت های باقی مانده بودند، شبکه یک صدا و سیما اعلام کرد که فصل ششم این مجموعه تلویزیونی را از فردا روی آنتن خواهد برد. قرار است این فصل جنجالی و پرحرف و حدیث از چهارشنبه ۱۳ اسفندماه هر شب بعد از خبر ساعت ۱۹ پخش خودش را آغاز کند. تکرار سریال پایتخت ۶ ساعت ۲ بامداد و ۱۱ صبح است.

 

سریال پایتخت 6

 

قصه سریال پایتخت ۶ 

قصه این سریال ۱۷ قسمتی که با فوت بابا پنجعلی آغاز می‌گردد، در این فصل بهبود فریبا پس از سال‌ها به ایران باز می‌گردد، اما ماجراهایی برایش پیش می‌آید که فهمیه را از شوهر سابقش دلسرد می‌کند.

بهتاش نیز که در فصل ۵ بیکار و آس و پاس بود حالا دروازه بان تیم فوتبال نساجی مازندران شده است و سیاسی شدن نقی معمولی، شخصیت اصلی قصه، یکی از دیگر جذابیت‌های سریال است.

محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی و غلامعلی رضایی از بازیگران اصلی این سریال‌اند.

 

زمان پخش قسمت های جدید پایتخت 6

حالا با پیگیری‌هایی که شده در همان شب‌های 29 و 30 اسفندماه که پیش از این هم رایزنی شده بود، قسمت‌های جدید به آنتن برسند؛ قسمت‌هایی که کماکان در رامسر جلوی دوربین سیروس مقدم است. البته مهدی فرجی تهیه‌‌کننده فصل سوم "نون.خ" در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که ما از اول فروردین فصل سوم "نون.خ" را روی آنتن خواهیم داشت.


غایبان سریال پایتخت 6

در این دو قسمت جدید مهران احمدی بازیگر نقش "بهبود فریبا" و سارا و نیکا دختران نقی معمولی در داستان حضور ندارند. محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، عطیه جاوید، سلمان خطی، ابوالفضل رجبی و غلامعلی رضایی از بازیگران اصلی این سریال‌اند.

 

حواشی فصل ششم سریال پایتخت

پس از پخش قسمت به صدا و سیما انتقاد کردند که با واکنش محسن تنابنده مواجه شد و او این تبلیغات را بر عهده تلویزیون دانست و به این حجم از تبلیغات اعتراض کرد.

 

سریال پایتخت ۶

 

فصل ششم پایتخت نیز مانند فصل گذشته آن، در بخش‌هایی توسط تلویزیون سانسور می‌شد که این ممیزی‌ها از قسمت دوم به بعد شدت بیشتری گرفت. در پی آن، محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، بهرام افشاری مهران احمدی و امیر سیدزاده، بازیگران سریال، با انتشار پیام‌هایی به شدت بالای ممیزی‌ها اعتراض کردند. دقیقاً واکنش‌های عوامل سریال از زمانی آغاز شد که شبکه اول سیما قبل از آغاز به پخش سریال اقدام به پخش انتقادات مردمی کرد و شمار فراوانیی شد.


خبرداغ:زن صیغه ای دو مرد خیانتکار را به جان هم انداخت!

پس از پخش پایتخت ۶، تغییر ناگهانی لحن پایتخت و شخصیت‌ها و فقدان ماجرا و ضعف نویسنده، موجب واکنش مخاطبین و اهل فن شدمخاطبین مدام ضعف آرش عباسی در نگارش پایتخت ۶ را با قلم خشایار الوند مقایسه می‌کردند. اوج ماجرا زمانی بود که وزیر ارشاد توئیتی راجع به خشایار الوند نوشت، و محسن تنابنده در واکنش به سید عباس صالحی، وزیر ارشاد، در استوری اینستاگرامش، ضمن تقبیح و گلایه از «طایفهٔ مرده‌پرست»، به حسن وارسته و کوروش نریمانی نویسندگان پیشین این مجموعهٔ پرطرفدار اشاره کرد؛ و از آن دو قدردانی نمود، و به‌طور تلویحی به منتقدان فهماند که پایتخت به‌جز خشایار الوند نویسندهٔ دیگری هم داشت. در همین‌حال سیروس مقدم نیز در نشست برنامهٔ شب صحبت شبکه اول سیما به این‌که مغز متفکر پایتخت محسن تنابنده است و این‌که در برخی از فصول پایتخت خشایار الوند حضور نداشته‌است از جمله پایتخت ۲ اشاره کرد.

در قسمت ۱۵ و پایانی موقت فصل ششم پایتخت که روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ روی آنتن رفت؛ در سکانس پایانی این قسمت که کاراکتر رحمت به همراه همسرش به ماه عسل رفته بود، شباهت‌های بسیاری میان این سکانس و بخش‌هایی از فیلم‌های همسفر و ممل آمریکایی مشاهده می‌شد. پخش این سکانس با انتقادات شدید برخی مخاطبان مواجه شد.در پی این انتقادات، عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما، طی نامه‌ای به سید مرتضی میرباقری، معاون سیما، خواستار بررسی حواشی این قسمت و مشخص شدن این موضوع شد که این اقدام حاصل «اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی بوده یا نتیجهٔ عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن».علی‌عسکری در نامه‌اش به «جلوگیری از تکرار موارد این‌چنینی» تأکید کرده‌است.

محسن تنابنده نیز پس از پخش قسمت پانزدهم، در حساب شخصی خود در اینستاگرام، تصویری از سکانس رحمت و همسرش بر روی موتور همراه با متن «رحمت و همسفرش» منتشر کرد.در این رابطه، برخی از کارشناسان رسانه، پخش سکانس‌های «خارج از عرف» در سریال پایتخت ۶ را به کاهش محدودهٔ خط قرمزهای صداوسیما و تغییر استراتژی این رسانه جهت افزایش مخاطب و افزایش درآمد نسبت دادند.

پس از اتمام پخش سریال، نامه‌ای منتسب به جمعی از همکاران صداوسیما در فضای مجازی منتشر شد که با ادبیاتی تند و بظاهر مستند سعی کرد تا پروندهٔ فصل ششم پایتخت را مورد بررسی قرار دهد. در این نامه اتهاماتی چون «رانت و فساد مالی» به سیروس مقدم، تنابنده و دیگر عوامل سریال پایتخت نسبت داده شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nn5v3